אתר פשנגה (צילום מסך)
אתר פשנגה (צילום מסך)

מקימי פשנגה – "ביקשנו דמי כיס מההורים, והמשכנו להאמין בחלום"

ניצן פלג ודניאל קוגלר הכירו בצבא ותמיד רצו ליזום, גם כשכל החברים טסו לטיול הגדול. עכשיו הם מספרים על ההצלחה ועל הסירוב לרכוש את זירת האופנה הדיגיטלית שהקימו

פורסם בתאריך: 31.8.18 07:07

ניצן פלג ודניאל קוגלר הכירו בטירונות, החיבור היה מהיר, ובמשך שלוש שנים בהם שירתו יחד בצבא, הם חלמו על עולם העסקים. "כשהשתחררנו מהצבא, קפצנו ישר למים העמוקים", הם מספרים, "לא ידענו אפילו היכן להתחיל. עם הכסף שהיה לנו מהמענקים הצבאיים פתחנו עסק להפקות, כשבאחת מההפקות שעשינו בעל דוכן אמר לנו, "אני יותר לא מגיע, הכל עובר לאינטרנט", נפל לנו האסימון והתחלנו לחשוב על הקניון האינטרנטי".

ניצן ודניאל מספרים על ההתחלה הקשה שכמעט גרמה להם לוותר, על הכספים מההורים ועל הצביטה שיש כשכל החברים טסו לדרום אמריקה, "התחלנו לעבוד על ההתפתחות האישית ולמידת מושגים עסקיים וגילינו בדרך הקשה שיזמים לא מרוויחים כסף בהתחלה, למרות האגו, היינו צריכים לבקש כסף מההורים בשביל שיהיה לנו דמי כיס. היו לנו נקודות שבירה כשראינו את כל החברים שלנו מטיילים בעולם אחרי הצבא, אבל המטרה הייתה ברורה-לעשות דברים גדולים יותר".


רוצים להישאר מעודכנים אחר כל הידיעות החשובות בבת ים? 

הורידו את אפליקציית "השקמה בת ים" באנדרואיד

הורידו את אפליקציית "השקמה בת ים" באייפון 


את הדרך שעברו, ואת חוסר האמון של הבנקים שלא מיהרו לתת הלוואות לחיילים משוחררים הם משחזרים, "עברנו תקופה קשה מאוד כלכלית, לקחנו הלוואות לא מעטות והתחלנו להבין שעם 25,000 שקל אי אפשר להגשים את החלום היקר הזה. הבנקים חסמו אותנו כי לא הראנו הכנסות מדי חודש ומצד שני רק ביקשנו הלוואות. ופנינו למשפחה וחברים, ולגיוס המונים". כיום, לאחר ארבעה סבבי גיוס מוצלחים, גייסה החברה 3 מיליון שקלים, וכעת היא נמצאת בשיאו של סבב הגיוס החמישי בו היא מנסה לגייס מיליון דולר לטובת התרחבות.

ניצן פלג ודניאל קוגלר. כל החברים נסעו לדרום אמריקה, הם המשיכו לבקש כסף מהבנקים

ניצן פלג ודניאל קוגלר. כל החברים נסעו לדרום אמריקה, הם המשיכו לבקש כסף מהבנקים

"כשאין לך שום דבר ואתה נמצא רק עם מצגת יפה – קשה מאוד לגייס כסף. אך בכל זאת גייסנו. סבב הגיוס הראשון היה נוראי, הגענו שני בחורים בני 22 עם מצגת. עד היום המשקיעים מודים שהם לא הבינו בצורה מושלמת את המצגת אבל האמינו בנו כיזמים".

כיום הרחיבו השניים את העסק שהתחיל כקניון האינטרנטי, והמשיך למגזין אופנה ותוכן ואף בחרו בקסניה טרנטול, יוצאת האח הגדול להיות הפרזנטורית. בתחילת 2017 השיקה פשנגה את קניון האופנה האינטרנטי הראשון בישראל המונה בתוכו עשרות עסקים ואלפי פריטים שמגיעים עם שליח עד הבית, והיו הראשונים לטענתם שסיפקו לרוכשים שליח עד הבית בחינם במשך כל השנה ולא באופן חד פעמי או בחגים.

במקביל מגזין האופנה של פשנגה מונה בתוכו 200 בלוגריות שונות. כשהשניים מספרים על הצורך של הלקוחה, "זיהינו שהלקוחה מעוניינת בפידבקים מקצועיים ולא תגובות מחברות טובות שתמיד יכתבו כמה את מושלמת באינסטגרם", הם אומרים וכיום הם שוקדים על אפליקציה שבין היתר תהיה מבוססת על רשת סטיילינג חברתית בה ניתן יהיה לקבל פידבקים מקצועיים מהסטייליסטיות בחינם.

צוות פשנגה עם קסניה טרנטול

צוות פשנגה עם קסניה טרנטול

היום פשנגה מחוברת מבחינה טכנית לאתרים המובילים בעולם: אסוס, נקסט, אמזון, איביי ועוד דרך מחלקה שלמה של כותבות תוכן אשר ממליצות על פריטים שניתן לרכוש בלחיצת כפתור, מה שכנראה מאוד הרשים את אחת מרשתות האופנה הגדולות בארץ, שהתעניינה בפלטפורמה הטכנולוגית והציעה לרכוש את פשנגה תמורתה 5 מיליון שקלים, ונשללה על הסף.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות