מסילות הרכבת הקלה (צילום: נת"ע)
מסילות הרכבת הקלה (צילום: נת"ע)

ראש העירייה הכריז מאבק על עבודות הרכבת הקלה: "בת ים לא תהיה ילד הכאפות של גוש דן"

צביקה ברוט מודאג: תוואי הרכבת עלול לפגוע בהולכי רגל, מלבד בעיות החניה שהוא מייצר. כעת, כחודש לפני תחילת העבודות ברחוב הרצל, הודיע ברוט לפקחי העירייה לתת קנסות ודוחות לפועלי הרכבת על כל חריגה. חברת נת"ע: "כל הסדרי התנועה מתואמים ומאושרים"

פורסם בתאריך: 29.1.19 10:43

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, הכריז מלחמה על חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), המבצעת את עבודות הרכבת הקלה אינה עומדת בסיכומים עם עיריית בת ים בתוואי תכנון הרכבת. בעקבות הדברים הודיע ברוט לחברה כי לאחר אזהרות שלא נענו בנושא, עיריית בת ים בראשותו לא תאפשר ותעכב את העבודות במידה שחברת נת"ע לא תיתן מענה למספר בעיות מרכזיות אשר נוגעות לתוואי הרכבת בעיר בת ים. המאבק שהכריז ברוט עלול לגרום לעיכוב משמעותי בפתיחת הקו, שנקבע לאוקטובר 2021. כך פורסם הבוקר (שלישי) ב"ידיעות אחרונות".



כבר בסוף השבוע הצהיר ברוט בדף הפייסבוק שלו כי "בת ים לא תהיה ילד הכאפות של גוש דן וחברת נת"ע תצטרך להתיישר לפי דרישותיה של העירייה הנוכחית. הרכבת הקלה היא פרויקט חשוב ואנחנו אוהבים אותו, אבל אני לא אאפשר לפגוע בדרך באינטרס של תושבי בת-ים. התקופה הזו נגמרה״. דברים דומים שאמר במהלך ביקורו של שר התחבורה בעיר, ישראל כ"ץ.

יצוין, כי במהלך ביקורו של כ"ץ הוא הדגיש כי העבודות יבוצעו בשיתוף עם העירייה וכי יפעל לכך שחברת נת"ע תדאג להקמת חניונים. אולם לטענתם גורמים בעירייה העבודות נמשכו ללא כל תיאום מראש.

הבוקר, לאחר פרסום הפוסט פתח היום ברוט בהליכים נגד נת"ע, והורה לאנשי השיטור העירוני והפיקוח לתת קנסות לחברה על כל הפרה במסגרת עבודות הרכבת הקלה. הסיבה למחלוקת היא חשש לשלומם של הולכי הרגל והיעדר פתרון למצוקת החניה כתוצאה מתכנון תוואי הרכבת. הדוחות יינתנו על חניות אסורות, לכלוך, הצבת תמרורים ללא רישיון ופיקוח, כאשר הקנסות עשויים להכניס לקופת העירייה אלפי שקלים.

המחלוקת בין עיריית בת ים לבין נת״ע החלה כבר לפני מספר שנים, כאשר גם ההנהלה הקודמת בראשותו של ראש העירייה הקודם יוסי בכר, לא הצליחה לשנות את התוכניות והעבודות על הרכבת החלו לפני כשנה, במרץ האחרון. אלא שברוט החליט והודיע שהוא מתכוון לעצור את התוכניות: "נת״ע חייבת להבין שעכשיו יש בעל בית בעירייה, ויש מי ששומר על האינטרס של התושבים – ולא רק על בעלי האינטרסים", הדגיש ברוט והוסיף: "נת״ע עושה עבודה חשובה ואנחנו רוצים בהצלחתה, אבל היא חייבת לדעת לשמור על האינטרס של התושבים לאורך התוואי. אם היה בעבר מישהו בעיריה שפעל בצורה לא מקצועית ואישר תוואי רע, שפוגע בתושבים, היינו מצפים מנת״ע לעצור זאת ולא לתת לכך יד. זו לא חכמה להתקפל מול עירית תל אביב, אבל לנסות להיות גיבורים על השכנים שלהם. התקופה הזו נגמרה. בת ים מפסיקה להיות ילד הכאפות של גוש דן״.

ברוט טוען כי תכנון הרכבת לאורך רחוב הרצל הראשי הוא בעייתי, שכן הוא עלול לפגוע בהולכי הרגל משום שהמדרכה עבורם תשמש גם ככביש למשאיות וכלי רכב. בנוסף, נת״ע צפויה לבטל גם את רוב החניות בצד המזרחי של הרחוב, מבלי לתת מענה לכך.

ברוט הכריז על המאבק, לאחר שהבין כי העבודות בהרצל צפויות להתחיל כבר בחודש הבא. "אנחנו רוצים להיות שותפים מלאים של נת״ע ושל משרד התחבורה, אבל הם חייבים להבין שהם לא יכולים יותר לעשות ככל העולה על רוחם", אומר בכיר בעירייה, "ברוט מתכוון לעשות סדר גם בנושא הזה. אם נת״ע ירצו שיתוף פעולה, בת ים תהיה השותפה הכי נאמנה שלהם, אבל אם הם יתעלמו מבעיות הבטיחות, יסכנו תושבים ויגרמו לבעיות חניה – הם לא יעמדו בזמנים של הפרויקט והם לא יבינו מאיפה זה בא להם״.

מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "נת״ע מקימה את הקו האדום לשירותם של תושבי בת ים. כל הסדרי התנועה מתואמים ומאושרים ע״י הגורמים המקצועיים לרבות סידורי הבטיחות הנדרשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לבטל את עיריית בת ים ולתבוע את ראש הלא עיר על נזק שיגרם למדינה בגלל שיקולים פוליטים. אין צורך בעיריות גוש דן, מספיק עיריית תל אביב לנהל את הכל מגדרה עד חדרה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות