הדמייה של המרינה העתידית בבת ים
הדמייה של המרינה העתידית בבת ים

האם בת ים תצטרף לערי החוף שבהן פועלת מרינה?

ל"השקמה בת ים" נודע כי מהנדס העיר פנה למנהלת מינהל תכנון בבקשה להקים מרינה בחופי בת ים, על רקע התוכנית הארצית להקמת מעגנות לאורך החוף

פורסם בתאריך: 23.1.19 13:57

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט וסגנו וממלא מקומו, מחזיק תיק החינוך והתרבות אלי יריב, פועלים במרץ בימים אלה להקמת מרינה בבת ים, שתעגון כ-200 שלי שייט ותהווה הכנסה משמעותית לעיר.



ביוזמתם של ברוט ויריב, פנה מהנדס העיר שוקי פתאל למנהלת מינהל תכנון דליה זילבר, בבקשה להקמת מרינה בחופי בת ים. במכתב ישנה התייחסות לתוכנית הארצית להקמת מעגנות לאורך חוף הים תיכון, כאשר תשע מרינות מתוכננות להיבנות.

במכתב צויין כי "הופתענו לגלות כי בעוד רשויות רבות זוכות להתייחסות בעדכון זה, העיר בת ים לא מקבלת התייחסות מספקת על אף היותה עיר חוף פעילה ומרכזית אשר בה פעילות מסחרית ועירונית רבה באיזור החוף"

עוד צויין במכתב כי "בת ים כיום ממקדת את הפיתוח העתידי של העיר כמנוף למשיכת אוכלוסייה לבילוי, פנאי, מסחר ותעסוקה אשר יאפשרו את מיצוב העיר והתפתחותה הכלכלית. פיתוח זה נשען  בין היתר על נגישות למערכות חבורה ארציות ומטרופוליניות בהם: נתיבי איילון, רכבת ישראל וקו המטרו M2 שהכרחי כי יגיע לדרום בת ים"

בהמשך למכתב, ביקורו של שר התחבורה בשבוע שעבר, ישראל כ"ץ, הפיח בשורה נוספת לעיר כאשר נחשף כי יוקם אי מלאכותי מול חופי בת ים. בנוסף, חלק מדרישות ראש העיר שפורסמו הקמת חניונים ושיתוף פעולה עם נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) היו שמשרד התחבורה ישלב את בת ים בתוכנית המרינות הארצית.

ממלא מקום ראש העיר ומחזיק תיק החינוך והתרבות, אלי יריב, מסר ל"השקמה בת ים": "מדובר במרינה המיועדת ל-200 כלי שייט שתהיה חלק מהטיילת התחתונה בדרום העיר שלצידה 2 בית מלון, מרכז בילוי וקניון. פעולה שכזאת תייצב את בת ים כמרכז פנאי, מסחר ותעסוקה, ותניב הכנסות לעיר, ולכן אנו שוקדים על כך במרץ. זוהי בשורה חשובה עבור תושבי בת ים שתהפוך להיות אחת מהערים המרכזיות בישראל".

תגובות

תגובה אחת
  1. ד.ר.

    מעניין כיצד נודע על תכנית רשות הספנות והנמלים ומינהל התכנון להקמת מעגנות, אך לא בבת ים אלא בראשון לציון. הייתכן כי כלל לא ידעו על כך עד שפניתי לראש העיר בהצעה לקדם תכנית הקמת מעגנה בבת ים ? תכנית שהכנתי בעבר להזמנת העירייה ואף הוצגה בזמנו במועצת העיר?, אך איש מלשכת ראש העיר לא חזר אלי? ההפסד כולו של הבת ימים וחבל.

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות