רכב משטרה
צילום: משטרת ישראל

סוף שבוע נוסף של סגר בפתח: למרות החיסונים, התחלואה ממשיכה לעלות

הסגר ממשיך גם בסוף השבוע הקרוב עם איסור יציאה מהבית שלא לצורך חיוני וסגירה של העסקים ומוסדות החינוך. במקביל לעלייה במספר המתחסנים בעיר שכבר חצה את רף ה-32 אחוזים מהתושבים, התחלואה נמצאת בעלייה קבועה

פורסם בתאריך: 28.1.21 13:58

בת ים נכנסת לעוד סוף שבוע של סגר הכולל סגירה מוחלטת של עסקים ואיסור יציאה מהבית למרחק של יותר מקילומטר אחד שלא לצורך חיוני או מוחרג. כמו כן, כחלק מהגבלות הסגר נאסר במהלך סוף השבוע לקיים התקהלות של מעל חמישה אנשים איש בחלל סגור ויותר מ-10 אנשים בשטח פתוח, לרבות בעת תפילה.

השבוע פורסם כאן ב"השקמה בת ים" על מצב העסקים שמודאגים מהמצב הקשה בעקבות משבר הקורונה והסגרים הנשנים, אך למרות זאת גם בסוף השבוע הקרוב ממשיך האיסור על פתיחת עסקים שאינם מוגדרים כחיוניים. במקביל נמשכים גם האיסור על קיום ספורט בקבוצות והאיסור על אירוח בבית של אדם אחר.



נתוני משרד הבריאות מראים כי על אף אחוז המתחסנים הגבוה שעומד על יותר מ-32 אחוזים מתושבי העיר מתוכם 20.1 אחוזים כבר קיבלו את מנת החיסון השנייה, התחלואה עדיין נמצאת בעלייה. לפי עדכון של משרד הבריאות הבוקר (ה', 28.1) מאובחנים כעת 792 חולים פעילים בבת ים.

בתגובה לעלייה הנמשכת במספר הנדבקים גם בעת הסגר ולמרות ההגבלות הרבות, הודיע משרד הבריאות כי החל מהיום יינתנו חיסונים נגד קורונה גם לבני 35 ומעלה, כאשר הרף הקודם לזכאות לחיסון עמד על גיל 45 ומעלה. בכך, יותר מתושבי העיר יהיו זכאים לחיסון, ולפי צפי של משרד הבריאות רבים מהם אכן יתחסנו.

ממרחב איילון של המשטרה, שאחראי בין היתר על אכיפת האיסורים וההגבלות של משרד הבריאות במסגרת הסגר, נמסר כי הוקצה כוח אדם מיוחד של שוטרים לטובת מבצע האכיפה של תקנות משרד הבריאות בערים באזור. במסגרת אכיפה זו ביצעה המשטרה בימים האחרונים פעילות ממוקדת נגד עסקים שפעלו ללא היתר, קנסה את בעלי העסקים ורשמה דו"חות ללקוחות שנמצאו בהם והפרו בכך את תנאי הסגר.

בהמשך לכך נמסר מהמשטרה כי הציבור נקרא כעת לגלות אחריות אישית וציבורית, וכי יש להישמע להנחיות והוראות משרד הבריאות, שכן אי קיומם משבש את המאמץ הלאומי במאבק בהתפרצות הנגיף והתפשטותו בישראל.



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות