בעקבות המחאה: קטי פיאסצקי עם מכנסיים קצרים בישיבת המועצה
בעקבות המחאה: קטי פיאסצקי עם מכנסיים קצרים בישיבת המועצה

הוועדה לקידם מעמד האישה בבת ים: לא יימדד אורך מכנסיים בכניסה לבתי הספר

"חברות הוועדה מברכות על האקטיביזם של התלמידות והתלמידים", כך נמסר בתום הדיון בסוגיית המכנסיים הקצרים ומחאת התלמידות

פורסם בתאריך: 27.5.20 09:33

הוועדה לקידום האישה הודיעה על תמיכתה במחאת המכנסיים הקצרים שמובילות תלמידות ברחבי הארץ ובבת ים.

הוועדה התכנסה אתמול (שלישי) ודנה בסוגיית המכנסיים הקצרים, והאכיפה המפלה בין התלמידים לבין התלמידות. בתום הדיון סוכם כי תעשה הקפדה חסרת פשרות על אכיפה שוויונית בין תלמידים לתלמידות בכל הקשור לקוד הלבוש ובכלל.



כמו כן, המליצה הוועדה כי לא תעשה כל פעולה פיזית כמו מדידת אורך המכנסיים, וכי תלמידים ותלמידות לא יישלחו הביתה בגלל אורך המכנסיים. בנוסף, יו"ר הוועדה ומחזיקת תיק קידום מעמד האישה, קטי פיאסצקי, תוציא בימים הקרובים מכתב לאגף החינוך, שבו היא תבקש ממנהלי ומנהלות בתי הספר לקיים שיח מחודש סביב תקנוני בית הספר, בשיתוף התלמידים והתלמידות ובעידוד מעורבותם החברתית.

"חברות הוועדה מברכות על האקטיביזם של התלמידות והתלמידים ומאמינות כי יש ללוות, לטפח ולהעצים את המעורבות החברתית, ולבנות מנהיגות צעירה בעיר", כך נמסר בתום הדיון.

.פיאסצקי מסרה בתום הדיון: "אני מודה לכל חברות הוועדה שהסכימו פה אחד כי ישנה מציאות בבתי הספר שאל לנו להשלים עימה. לא יעלה על הדעת שתלמידות ירגישו מושפלות בהגיען לבית הספר. בדומה להמלצותיה של ועדת החינוך של הכנסת, גם בבת ים אנחנו לא נקבל חוסר שוויון בין בנות לבנים. אני מתכוונת לעקוב אחר הסיפור הזה, ולמנוע תופעות מהסוג הזה. סוגיית המכנסיים הקצרים היא חשובה וחשוב לדבר עליה – גם במערכת החינוך וגם בין התלמידים והתלמידות להוריהם".

"אני גאה בתלמידות האקטיביסטיות שלא עמדו מנגד כאשר הן הרגישו מופלות ומושפלות. הן מנהיגות העתיד שלנו והאחריות שלנו היא לטפח אותן ולחזק אותן", הוסיפה.

הדיון התקיים לאחר שפיאסצקי ליוותה את מחאת התלמידות ואף הופיעה לאות הזדהות עם מכנסיים קצרים בישיבת המועצה. בעקבות מעורבותה הותקפה פיאסצקי על ידי ועד ההורים העירוני. פיאסצקי העבירה מסר להורים בתום הדיון ומסרה: "אני מצפה לעבודה המשותפת של הוועדה עם ועד ההורים העירוני ורוצה להודות לראש העירייה על הקמת הוועדה לקידום מעמד האישה, שהיא פלטפורמה קריטית לסוגיות מסוג זה שלעתים, בהעדר פורום ברור שעוסק בהן, נופלות בין הכיסאות".



אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    איך עושים הכל הפוך על הפוך…. משתמשים בנו הנשים בכלי ואומרים לנו תלבשי חשוף בשביל לשמור על הזכויות שלך! איזה עולם הזוי… לשמור על זכויות האישה זה שהיא תשמור על הגוף שלה ולא להפוך את הגוף שלה לכלי לעיניים של הגברים…. חשיבה מעוותת. ממתי ללכת חשוף זה לשמור על הזכויות???

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות