בית חולים וולפסון
בית חולים וולפסון

ללא מחלות רקע וללא עישון: חולה קורונה, בן 45 מבת ים, במצב קשה

הרופאים בוולפסון ממשיכים להיאבק על חייו של חולה הקורונה מבת ים, שחובר אתמול למכונת לב ריאה. ד"ר זיו רוזמן מהיחידה לטיפול נמרץ: "אנחנו מעדכנים את המשפחה ונשאר להם לקוות לטוב"

פורסם בתאריך: 26.3.20 16:01

היום (חמישי) נפטרה חולת הקורונה, בת ה-91, שאושפזה במצב קשה בבית החולים וולפסון בחולון. מקרה המוות השני בבית החולים בעקבות הקורונה, לאחר שביום שלישי נפטרה חולה אחרת, מלכה קבע, בת 67 מבת ים. זאת, כאשר בבית החולים

נאבקים על חייהם של חמישה חולי קורונה במצב קשה, ביניהם גבר בן 45, במצב אנוש, על אף שלא עישן ואין לו מחלת רקע.



החולה, תושב בת ים, הגיע לפני שבוע לבית החולים וולפסון, וכבר ביום הראשון חובר למכונת הנשמה. אתמול חלה הדרדרות במצבו, והוא חובר אל מכונת אקמו – המחליפה את תפקוד הלב והריאה באופן זמני, במטרה לייצבו. הבוקר מצבו התייצב והצוות הרפואי עוקב בדריכות אחר כל התפתחות.

"הצורך במכונת לב ריאה הייתה דרמה בגלל שבבוקר הוא התנהג למופת ומצבו השתפר", מספר ד"ר זיו רוזמן מהיחידה לטיפול נמרץ בבית החולים וולפסון. "נכון להבוקר, הוא עדיין היה מחובר למכונת לב ריאה ויציב. אבל כבר נתקלנו בעבר בחולים שקרסו במכונה לב ראיה. החולה ממשיך להיות יציב ויש לו בעיה נשימתית".

ד"ר זיו רוזמן

בניגוד לשאר החולים הקשים בבית בוולפסון, החולה מבת ים הוא רק בן 45 וללא מחלות רקע. מכאן עולה השאלה האם הנגיף עלול לאיים גם על חייהם של צעירים ובריאים. על כך משיב ד"ר רוזמן, כי לא מדובר בהפתעה מוחלטת: "לחולה יש השמנת יתר קלה עד בינונית, אבל בטח לא כזו שגורמת לתחלואה נשימתית. אנחנו כן ציפינו שאחוז מסוים מהצעירים יקבל את המחלה בצורה קשה".

עם אשפוזו, נכנס החולה אל תוך אגף מיוחד בבית החולים וולפסון, רחוק מבני משפחתו ונאסר עליהם ליצור עמו כל מגע. כל ידיעה חדשה על מצבו של קרובם מגיעה דרך הרופאים שמהווים עבורם את צינור המידע היחיד. "אני חושב שחלק מהקושי הוא שהמשפחה לא יכולה להיות לצדו והם צרכים לסמוך עלינו בעיניים עצומות", אומר ד"ר רוזמן, "המשפחה לא ביקרה אותו, והם אפילו לא יודעים איפה הוא נמצא. אנחנו מדברים איתם על בסיס יומי והם מבינים שהוא מטופל טוב. נשאר להם לקוות לטוב".

במוצאי השבת האחרונה הוטסה לארץ תרופה ניסיונית עבור חולי הקורונה הקשים המאושפזים בוולפסון, בהם החולה בן ה-45. "הוא אחד מהחולים שמקבלים את הטיפול הזה", אומר ד"ר רוזמן ומיד מסייג: "אין טיפול אחד שמוכח. יש את העניין לתת את הטיפול".

מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עולה באופן דרמטי מדי יום, דבר אשר מעלה את החשש מעומס על מערכת הבריאות שאף יביא לקריסתה. "המזל שלנו הוא שכמות החולים הרגילים קטנה באופן משמעותי. בגלל כל המצב הזה יש הרבה פחות חולי טיפול נמרץ. ואנחנו מתמודדים עם פחות חולים קשים", אומר ד"ר רוזמן, "כל יום אנחנו עובדים מול הנהלת בית החולים כדי למצוא את האיזון הנכון להגדיל את התפוקה. החשש הוא שיגיע זרם חדש של חולים. ביומיים שלושה האחרונים יש עלייה בכמות החולים הקלים וגם הקשים. בינתיים אנחנו עומדים בזה לשמחתי. אני חרד מהרגע שאצטרך להחליט את מי להנשים את מי לא".



בתוך כך, נחשף היום שמו של החולה, לאחר שראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, כתב בדף הפייסבוק שלו: "בת-ימים, אנא התפללו לרפואתו של שמעון בן רחל, תושב העיר בן 45 שחלה בקורונה ומצבו מוגדר כעת קשה מאד. שוחחתי עם משפחתו, חיזקתי אותם בשם כולנו, והבעתי תקווה שנתבשר בשורות טובות. אנו מסייעים להם מסביב לשעון. לבקשתם, אני קורא לכולנו להקדיש את תפילותינו לרפואתו: שמעון בן רחל, לרפואה שלמה, אמן".

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. תיהיו בבית לא לצאת !

    אתם מסתובבים חופשי נוסעים מעיר לעיר מטיילים בסופרמרקטים תקנו במהירויות ותצאו בלי להתמהמה אנשים נתקעים בסופרמרקטים שעה בוחנים כל מוצר כמו עלוקות ,אחרים נפגשים עם משפחות וילדים קטנים שאצלהם רדום הנגיף ומבוגרים עלולים להידבק בענק ולמות אז תשמעו להנחיות ותשבו בבית גם אם צריך חודש תעשו זאת ,ואם לא תיהיו חולי קורונה מדביקים ומסוכנים לסביבה ולכל העיר ,לסופרמרקטים לסביבה הקרובה ,לבניינים לרחובות ובגינות נא לא להתקרב לאנשים תתרחקו תתפסו מרחק !להשתדל לא להיות בלובי הבניינים שימרו מרחק! גם לא בחניות של הבניינים! הרבה חולי קורונה בבידוד ובמצב קשה בבת ים וראשון לציון והסביבה ,נא לשמור על ההנחיות ולא להפר בידודים!

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות