טקס פתיחת בית המשפט החדש
צילום: עיריית בת ים

צפו: בכירי מערכת המשפט בטקס פתיחת היכל המשפט בבת ים

נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ובכירי המשפט בישראל בטקס קביעת המזוזה

פורסם בתאריך: 2.2.20 15:14

לפני זמן קצר החל טקס קביעת המזוזה ופתיחת בית משפט השלום בבת ים, בהשתתפות בכירי מערכת המשפט, ביניהם נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, השופטת ורדה וירט ליבנה, נשיאת בית הדין האזורי תל אביב השופטת הדס יהלום, נשיא בתי משפט השלום תל אביב, והשופט צחי עוזיאל, שר המשפטים אמיר אוחנה, ראש עיריית בת ים צביקה ברוט ובכירי הנהלת העיר.

הטקס נפתח בקביעת המזוזה על ידי רב העיר יעקב רוזה, כשלצדו השר אוחנה, ונשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נשאה נאום נרגש: "אני שמחה ונרגשת ליטול חלק היום במעמד קביעת המזוזה בפתח בית משפט השלום החדש בבת ים. מצוות המזוזה היא, אפוא, חוק נצחי – 'עד עולם'. היא מהווה סימן לשמירה השמיימית של "שומר דלתות ישראל" על המקום שבכניסתו נקבעה מזוזה, כדבריו של אונקלוס הגר במסכת עבודה זרה: מנהגו של עולם, מלך יושב מבפנים ועבדיו משמרים אותו מבחוץ, ואילו הקדוש-ברוך-הוא, עבדיו מבפנים והוא משמרם מבחוץ.

"בדומה למזוזה, גם פתיחתו של בית משפט חדש היא סימן למתבונן בו. אני סמוכה ובטוחה שהאכסניה הראויה הזו תהא מופת וסימן לעשיית משפט צדק ולשירות מיטבי שיינתן לציבור על ידי העובדות והעובדים, השופטות והשופטים המסורים והמקצועיים של בית הדין לעבודה, בית משפט השלום, בית המשפט לתעבורה ובית המשפט לעניינים מקומיים, הפותחים כאן היום את שעריהם לציבור המתדיינים. ברכות לנשיא עוזיאל, לנשיאה יהלום ולכל השופטות והשופטים, העובדות והעובדים אשר מתחילים היום את עבודתם במשכן החדש – מי ייתן ותתקיים בכם הברכה – 'מי ששכן את שמו בבית הזה הוא ישכין ביניכם אהבה ואחוה ושלום ורעות'", אמרה הנשיאה חיות.

צפו בהיכל המשפט החדש (צילום: מורן בן זכאי):

 

בית משפט ייפתח באופן רשמי בעוד שלושה ימים, ב-5 בפברואר, והוא יכלול את בית הדין האזורי לעבודה תל אביב, בית משפט השלום בת ים, בית המשפט לתעבורה תל אביב ובית המשפט לעניינים מקומיים בת ים.

ההיכל נבנה על ידי חברת אשטרום והוא משתרע על 15 אלף מ"ר, בין הרחובות אהוד קינמון לרחוב ניסנבאום בעיר. הוא כולל שלושה מפלסים תת-קרקעים, קומת קרקע ושבע קומות נוספות למשרדים. לקראת פתיחתו עלתה מצוקת החניה במקום, אולם אז החלה העירייה בהכשרת חניון בסמוך להיכל.



צפו בטקס קביעת המזוזה (צילום: מורן בן זכאי):

 

ההסכם לפתיחת היכל המשפט נחתם לפני כחמש שנים, בתקופת כהונתו של ראש העירייה הקודם יוסי בכר. לפני כשלוש שנים, עם התחלת העבודות לבניית מתחם בית המשפט, התקיים טקס הנחת אבן פינה בנוכחותה של שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד.

ראש העירייה, צביקה ברוט, שנשא דברים בטקס קביעת המזוזה, אמר כי "בית המשפט החדש הוא מנוע צמיחה משמעותי המבשר את הפיכתו של אזור התעשייה הישן לאזור עסקים מתקדם. מדובר בציר מרכזי במרכז העסקים החדש של בת ים שצפוי למשוך אל העיר חברות מובילות, מבקרים רבים ודם חדש שיזרום בעורקיה של העיר בשנים הקרובות. בית המשפט יהיה חלק מהיכל משפט מתקדם שייתן מענה לתושבי גוש דן ויסייע לפיתוחה של בת ים, בשל הפיכתה למוקד מרכזי עבור ציבור המתדיינים, עורכי הדין, השופטים ועובדי המנהלה".

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, ביקשה לברך את ראש העירייה צביקה ברוט ואת קודמו בתפקיד, יוסי בכר, על פתיחת ההיכל.

שר המשפטים, אמיר אוחנה, אמר כי "אין זה אירוע של יום ביומו, זה אירוע שזוכים לו אחת לעשור, והנה בבת ים אנחנו פותחים את גם ההיכל וגם את העשור".



 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות