גן ילדים. אילוסטרציה: shutterstock

הסייעת שהותקפה על ידי בן 5: "כולם ידעו על המצב ודבר לא נעשה"

הסייעת שנפגעה מספרת על מקרה האלימות החריג ועל התסכול מכך שדבר לא נעשה כדי לטפל בילד

פורסם בתאריך: 3.10.19 11:17

על אף הצהרות הסתדרות המורים הלימודים בגן שבו אירע מקרה האלימות החמור, התקיימו הבוקר (חמישי) כרגיל.

אתמול תקף ילד בן חמש את הגננת ואת הסייעת בגן הילדים. השתיים נזקקו לטיפול רפואי ואף נגרם סדק בידה של הסייעת.

בעקבות המקרה החריג הודיעה יו"ר הסתדרות המורים בבת ים, ענת דדון, כי הגן יושבת למשך שעתיים וייפתח רק בשעה 10:00 בבוקר. מנגד, הודיע מ"מ ראש העירייה ומחזיק תיק החינוך, אלי יריב כי הגן יפעל כרגיל, והוסיף: "השביתה לא חוקית, לא הילדים ולא ההורים צריכים לסבול ולהפסיד ימי עבודה. קוראים להורים לשלוח את הילדים לגן ומבטיחים כי יהיה מי שיקבל אותם וידאג להם".



הסייעת עצמה שנפגעה בעקבות מקרה האלימות, סבורה גם היא ששביתה לא תפתור את הבעיה. "צריך לטפל בילד", היא אומרת, "חוץ מלהעניש את ההורים השבתה אינה מועילה בכלום".

"אישרתי שמבחינתי זה בסדר שהגן ייפתח", היא מוסיפה, "אין פה שום אקט חינוכי מכיוון שמדובר בילד. אם הורה היה מכה סייעת או גננת, היה מקום להשבית את הגן. הילד חווה התקפי זעם קשים, והמטרה היא לעזור לו. אם הכיסא שהוא זרק היה פוגע באחד הילדים, היינו במקרה אחר לגמרי. אני מנעתי בגופי פגיעה בילדים אחרים".

הסייעת חשפה כי הגורמים הרלוונטיים היו מודעים למצבו של הילד, אולם לא סייעו בהתמודדות איתו. "אני מאוד פגועה", היא מוסיפה, "זה כבר שנה שנייה שהודענו שיש בעיה קשה עם הילד, כולל לרשויות הרווחה. זה גורם להרגשה לא טובה, מעבר לזה אין לי מה לעשות, כנראה שיהיו עוד מקרים כאלה, לצערי".

ענת דדון אמרה בתגובה לביטול השביתה: "הגן הזה היה אמור להיות סגור היום, התייעצנו עם יועצים משפטיים על כך ששוברים שביתה של הסתדרות המורים ותצפו להפתעות".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות