קאנטרי
קאנטרי

לא לדתיים בלבד: העירייה תפתח את הקאנטרי בסבסוד גם לציבור החילוני

בתחילה פרסמה העירייה כי הקאנטרי יפתח את שעריו לציבור הדתי בלבד ויקיים אירועים בעלות סמלית של 35 שקלים, עובדה העוררה כעס בקרב הציבור החילוני

פורסם בתאריך: 5.8.19 15:26

מלחמת טוקבקים החלה ברשתות החברתיות לאחר הפרסום על אירועים ייעודים לקהל הדתי בלבד במחיר מסובסד אמש בהשקמה בת ים. תושבי העיר היו חלוקים בדעתם בין תמיכה לכעס ואף זעם והיום הודיע העירייה כי אירועים דומים ייפתחו גם לקהל החילוני. בעקבות כך, עיריית בת ים הודיע היום (שני) כי תקיים אירועים מסובסדים בקאנטרי גם לציבור החילוני, במחיר 35 שקלים לכרטיס.

אתמול פרסמה העירייה כי הקאנטרי יפתח את שעריו לציבור הדתי בלבד ויקיים אירועים בעלות סמלית של 35 שקלים לתושבי בת ים בהצגת תעודת זהות, ו-45 שקלים לתושבי חוץ, ילדים עד גיל שש יורשו להיכנס ללא תשלום. כרטיס כניסה רגיל לקאנטרי יעלה 90 שקלים לאדם, והכניסה חינם רק עד גיל שנתיים, עובדה זו עוררה זעם בקרב הקהל החילוני. אך כעת התברר כי אירועים במחיר זה יהיו גם נגישים גם לקהל החילוני.



האירוע הראשון במחיר מסובסד יתקיים ביום ראשון, ה-18 באוגוסט 2019, ויהיה פתוח לנשים בלבד, שבוע לאחר מכן ביום ראשון ה-25 באוגוסט, יתקיים האירוע לגברים בלבד. כרטיס הכניסה יכלול בתוכו הגישה לאירוע, ג'ימבורי לילדים, שימוש במתקני הקאנטרי, הופעה או הרצאה מרכזית, דוכני מזון, קינוחים וחלוקת קרטיבים ללא תוספת תשלום. האירוע יתקיים חצי יום בלבד, בין השעות 08:00 עד 14:30. 

שני המועדים המיועדים לקהל הדתי בהם תהיה הפרדה בין המינים יסתיימו בשעה 14:30 בצהריים, ומשעה זאת הכניסה תהיה פתוחה לכלל הציבור ללא הפרדה ועד השעה 20:00 בערב. כרטיס יעלה 35 שקלים כמו באירוע של הדתיים, ועמדות מזון והג׳ימבורי יעבדו כרגיל בשני המועדים.

הדיווחים אודות המחיר המסובסד וההטבות בכרטיס ה"הכל כלול" גררו אמש שלל תגובות זועמות מצד הציבור החילוני, והחלה מלחמת טוקבקים ברשתות החברתיות בין החילוניים לדתיים. הטענות העיקריות נבעו מהעבודה כי ללא הסבסוד כרטיס כניסה לקאנטרי יעלה 90 שקלים לאדם, וכל ילד מעל גיל שנתיים יחוייב גם הוא בכרטיס.  

תושבת בת ים כתבה כי "זה ממש לא הוגן! גם אני עם ארבעה ילדים ואני לא דתייה. למה לי לא מגיע מחיר מסובסד? מה אלה האפליות האלה? למה אני בתור חילונית צריכה לשלם על שישה כרטיסים מחיר מלא בסך 540 לכניסה חד פעמית? בושה!".

מנגד, נכתבו טוקבקים המברכים על האירוע, "יש 365 ימים בשנה, וכואב לכם היומיים היחידים האלה מתוך כל השנה? אפליה מתקנת ושאפו למארגנים ונבחרי הציבור הדתי והמסורתי שעושים ועובדים למען הציבור התורני בבת ים", כתב תושב העיר.

תושב בת ים נוסף בחר להתייחס לסוגיה וקבע כי מדובר בשנאת חינם, "למה אתם כל הזמן נגד הדתיים? חוסר פרגון ושנאת חינם, גם החילונים יכולים לבוא לאירוע הזה ולשלם את המחיר המסובסד אך עם הפרדה. מה הבעיה? כשיש לכם הופעות ביום העצמאות ואין כלום למגזר הדתי, לא ראיתם אותנו מתלוננים".

ניתן למצוא גם תגובות מתונות יותר, מפרגנות לציבור הדתי, אולם שולחות אצבע מאשימה להנהלת העירייה שלא עושה מספיק למען הציבור החילוני שקורס תחת יוקר המחייה. לטענתם, הציבור החילוני מבקש אירועים מסובסדים נוספים לילדים, אולם נראה כי אירועי הקיץ החינמיים לציבור הרחב לא הספיק והבריכה שהכריעה את הכף.

"רוצים לדעת למה החילוניים לא מפרגנים? כי עלות כניסה חד פעמית לקאנטרי הינה 90 שקלים לאדם וילד מגיל שנתיים חייב כרטיס לעומת הציבור הדתי שבו פורסם ילד עד גיל 6 יכנס ללא תשלום. אין בעיה שיהיו עבורם אפילו ימים מסובסדים, אבל למה לא לעשות ימים מסובסדים גם לתושבי העיר?", סיכם תושב בת ים.

מעירית בת ים נמסר בתגובה כי "הטענות מוזרות, שכן הנהלת העיר החדשה יזמה את המהלך גם עבור הציבור החילוני וגם עבור הציבור הדתי. בשני המקרים יהיה הקאנטרי פתוח, באופן חד פעמי, בימי ראשון ויאפשר לתושבים להינות מרחצה במחיר מסובסד. בזמן המיועד לציבור הכללי הרחצה תהיה מעורבת כרגיל, ובזמן המיועד לציבור החרדי הרחצה תהיה נפרדת. כך יוכל כל הציבור להנות מאותו המחיר, בהתאם לאמונתו ורצונותיו, בלי לפגוע בצד השני. הנהלת העיר תמשיך לבצע פעילויות ייחודיות לכלל הציבור, ומי שאינו מעוניין להשתתף – לא חייב".

רוצים לקבל את כל הדיווחים וכל החדשות בזמן אמת?

הצטרפו לקבוצת הווטסאפ של השקמה בת ים כאן והיו הראשונים לדעת.

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות