מדורת ל"ג בעומר
מדורת ל"ג בעומר

ל"ג בעומר: אלה המקומות בהם מותר להדליק מדורות

בשל השרב הכבד הצפוי בל"ג בעומר, קיימה עיריית בת ים הערכת מצב עם שירותי כבאות והצלה. אלו השינויים:

פורסם בתאריך: 22.5.19 13:20

יומיים לאחר שדיווחנו כאן ב"השקמה חולון" על ההתראות בפני שרב כבד בערי החוף בל"ג בעומר, פרסמו שירותי כבאות והצלה הנחיות מפורשות לציבור לגבי המקומות בהם מותר לקיים מדורות ברחבי בת ים. בין היתר, נפסלו המגרשים ברחוב הגיבורים וברחוב הים בשל הקרבה הגדולה למבני מגורים באזור.



בתוך כך, קיימה עיריית בת ים, בראשות צביקה ברוט ומנכ"לית העירייה יודפת אפק-ארזי, ישיבת הערכת מצב יחד עם גורמי כבאות והצלה. בישיבה הוחלט על שורת צעדים שנועדו להגביר את הבטיחות בשטחי הבערת המדורות. בשעות אלה פועלים צוותי העירייה להכשרת השטחים המותרים.

אילו המקומות המורשים להדלקת מדורות:

חוף שירת הים: במגרש החניה (החוף הנפרד)

חוף הדקלים: במגרש החניה

חוף תאיו: במגרש החניה

רחוב דליה 6: בחלק האחורי הרחק מבנייני המגורים

הכביש החדש המחבר לראשל"צ: במגרשים הפנויים מאחורי בניין אלקטרה

חגיגות ל"ג בעומר יתקיימו השנה לצד מזג אוויר קיצוני. לפני יומיים הוציא השירות המטאורולוגי התראה על שרב במהלך החג, יובש וטמפרטורות גבוהות. על פי התחזית, הטמפרטורות בבת ים צפויות להיות כ-32 מעלות ביום רביעי וכ-38 מעלות ביום חמישי.

בימים האחרונים נשמעו קריאות של הורים רבים בעיר לבטל את האישור להדלקת מדורות בחג בקרבת מקומות מגורים. אחד ההורים בעיר ציין: "אם התחזיות יתממשו בנוגע לשרב והרוחות, עלול לקרות פה אסון. אני מציע לקברניטי העיר ובכלל לכל הרשויות לבטל כליל את כל המדורות בקרבת מגורים, שיהיו רק בשטחים פתוחים ושם כפי שהתחייבו, הסיירים ידאגו לשמור על הבטיחות יחד עם ההורים".

מעיריית בת ים נמסר: '"הנהלת העיר ממליצה לציבור להימנע מהבערת מדורות בשל מזג האוויר הצפוי, ובכל מקרה לשמור בהקפדה יתרה על כללי בטיחות אש. על פי הנחיית כיבוי אש, החל משעות הבוקר יחל פינוי של החניונים בחוף הנפרד, תאיו והדקלים על מנת למנוע קירבה בין המדורות לבין כלי רכב כלשהם. יש להבעיר מדורות רק באזורים המורשים ובכפוף להוראות כיבוי אש: יש לוודא כי במקום נמצא מבוגר אחראי שיפקח על המדורה. אין לשרוף חומרים כדוגמת פלסטיק, אסבסט, גומי, ניילון, קלקר, פורמייקה ומלמין. יש להתרחק מהאש ולדאוג לכבותה באופן מוחלט לפני עזיבת השטח. באזורים המורשים תתבצע האכיפה במהלך ל"ג בעומר על ידי כיבוי אש, משטרת ישראל ופיקוח העירוני כדי לוודא שכל המדורות עומדות בהוראות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות