תלמידי כיתוב י"ב ברמות, הביאו את הזכרונות מהמסע לפולין לטקס המרכזי
תלמידי כיתוב י"ב ברמות, הביאו את הזכרונות מהמסע לפולין לטקס המרכזי

תלמידי בת ים ציינו את יום השואה: "תלמידים יקרים, תהיו בני אדם"

תלמידי בת ים קיימו שורה של טקסים מרגשים ומצמררים, בהשתתפות ניצולי שואה

פורסם בתאריך: 2.5.19 15:07

אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה, נפתחה הבוקר בבתי הספר בבת ים, לאחר צפירה בת שתי דקות. ניצולי שואה לקחו חלק בטקסים השונים, חלקו עדויות מצמררות והניחו זרים.



בטקס שהתקיים בבית הספר היסודי הרצל, הופיעה מקהלת שורדי השואה של העיר בת ים. שורדים נוספים מהעיר הגיעו כדי לחלוק את סיפורם האישי עם התלמידים, שהיו נרגשים מאוד. במהלך הטקס הדליקו ניצולי השואה והתלמידים נרות זיכרון יחדיו, לזכרם של ששת מיליון הנספים.

ניצולי שואה מדליקים נרות בבית ספר הרצל

ניצולי שואה מדליקים נרות בבית ספר הרצל

בחטיבת הביניים ותיכון רמות ציינו את יום הזיכרון לשואה ולגבורה לצידם של ניצולי השואה והקשישים ממעון הקשיש הסמוך. 80 מתלמידי שכבת י"ב, השתתפו השנה במסע לפולין, לקחו חלק בטקס בו שילבו את חוויותיהם מהמסע, קראו מיומנים שכתבו וחלקו את רשמיהם. תלמידים ממגמת המוזיקה ליוו את הטקס. בסיום, ראש המשלחת ומנהלת שכבת י"ב, קרן יעקב הזמינה את צוות החינוך, ואת הקהל לשירת התקווה.

בבית ספר היסודי הנשיא הפכו הבוקר התלמידים לשחקנים בהצגה על ילדות בשואה. ההצגה מבוססת על סיפורו של ילד בהונגריה של שנות ה-40, המתמודד עם שינוי יחס הסובבים אותו אליו רק בשל העובדה כי הוא יהודי. במהלך ההצגה שולב סרטון על ילדים בתקופת השואה. שיא ההצגה היה כשאמו של אחד התלמידים ביצעה את השיר "חלון לים התיכון", מתוך האלבום "אפר ואבק". בנה ליווה אותה על קלידים.

התפאורה בבית ספר הנשיא

התפאורה בבית ספר הנשיא

בבית הספר היסודי יגאל אלון נערך טקס מרגש ועוצמתי, בהובלתם של תלמידי כיתה ה', שהיו אחראים על השירה והריקודים. בסיום פנה צוות בית הספר לתלמידים בפנייה נרגשת ואמר: "תלמידים יקרים, תהיו בני אדם. ללא קשר למעמד, למוצא ולדת שלכם. זכרו כי זכות גדולה היא לכם לבחור להיות ערכיים חופשיים בארצנו, מולדתנו-ארץ ישראל. זכרו את העבר, הבטיחו את העתיד".

תלמידי יגאל אלון, זוכרים את השואה בטקס מרגש

תלמידי יגאל אלון

על כך הוסיפה יו"ר ועד ההורים, אפרת יוסף: "טקס יום השואה נעשה בשיתוף פעולה מקסים בין תלמידי כיתה ה' לבין הצוות החינוכי. שילוב של ריקודים ושירים של התלמידים וקטעי קריאה של המורים היה מרגש ועוצמתי".

בבית ספר יצחק שדה התמקדו בסיפורי גבורה ותושייה של ילדים בזמן השואה. תלמידי בית הספר המחיזו ושרו קטעים שילדים כתבו בימי המלחמה, כשהמסר הוא תקווה.

תלמידי בית ספר יצחק שדה

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דני

    אני לא חושב שהחילונים צריכים לזכור את יום השואה..
    אם הם אומרים שלא היה חורבן הבית ונהרגו 2 מיליון איש אז למה שואה כן איתה? מה שאומר שעוד 50 שנה הם יגידו שכל התמונות של השואה זה זיופים? ההיסטוריה והמצב מוכיחים שהחילונים יכולים לעשות על האש בכל יום הדתי יכבד גם את יום השואה ואת חורבן הבית, חילונים תחגגו ביום השואה, אתם לא יהודים הקשר בנכם לבין המדינה מקרי בהחלט, לא חורבן ולא שואה הכל המצאה של מכשפים פרמיטיבים. (ואני מסורתי)

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות