בולען בטיילת בת ים
בולען בטיילת בת ים

ייאוש בטיילת: "כולם בעיר סותמים את האף ועדיין מריחים את הסירחון"

על רקע ההצהרות של ראש העירייה על קריסתה של הטיילת, הבעלים של "קפה קקאו", בן קדוש, ממתין להוכחות ולא מבין מדוע בעיריית בת ים מועסקים כל כך הרבה עובדים

פורסם בתאריך: 15.3.19 09:47

ביום ראשון ערך ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט, מסיבת עיתונאים, לסיכום 100 הימים הראשונים בתפקיד. ברוט סקר את מצב העיר, המאוד מורכב וקשה, שכולל קופה ריקה ותשתיות הזקוקות לטיפול דחוף. בהקשר הזה ציין ברוט את מצבה של טיילת בת ים, שנמצאת בסכנת קריסה בעקבות הגשמים, הרוחות ומזג האוויר הסוער, כפי שדווח כאן.

"הטיילת שלנו קורסת, ביקשתי ממחלקת ההנדסה לבדוק, ונוציא צו של מבנה מסוכן על החלק מהטיילת", אמר ברוט במסיבת העיתונאים, "הטיילת מסוכנת ובחלקים מסוימים היא על סף קריסה, בעקבות הזנחה של שנים. לחלקים הדחופים אנחנו נמצא פיתרון מיידי, בנוגע לשאר החלקים – נמשיך לגייס את הכסף".

המידע מאוד מדאיג את בעלי העסקים שעל הטיילת, ואת אחד מהם, בן קדוש, הבעלים של "קפה קקאו" בטיילת, המצב מכעיס במיוחד.

שלום בן, מה שלומך? שמי דודי ואני מ"השקמה בת ים". שמעת את ההצהרות של ראש העירייה, צביקה ברוט, בנוגע למצב הטיילת?

"האמת שלא, אבל מה חדש? זה ידוע שכל השנים החלק היחידי ששופץ בטיילת זה הצד הימני, רק שם הטיילת טופלה. בצד שלנו בטונאדות ישנות מתקופות היסטוריות".

נורא.

"זה עוד יותר גרוע ממה שאתה חושב. המראה של העיר הזו זה הטיילת, והיא נראית כמו מבנה בן 100 שנים שלא נגעו בו מעולם. במקום ללכת קדימה העיר הזו הולכת אחורה".

אבל הנה, ברוט רוצה לשנות.

"אז הוא רוצה, מה אפשר לעשות פה? הוא נכנס לעירייה עם חובות וכרגע הוא רק יכול למזער נזקים בעיר. בעיריית בת ים יש 2,000 עובדים, נראה לך שבעיר כזאת קטנה יש צורך בכל כך הרבה עובדים?".

אני לא יודע, אני לא מנהל משאבי אנוש.

"אז תחשוב. הבעיה היא שאי אפשר לגעת בהם, הם כולם בוועדים של ועדים, אז מה הוא יכול לעשות?"

ומה אתה מציע?

"אפשר להרים את העיר ולגרום לכלכלה לפרוח. המנוע הכלכלי של העיר זו הטיילת. ראש העירייה צריך להבין הטיילת צריכה לעבור שינוי. אתה לא יכול להרים פה מופע שסוגר לך את הטיילת ודקה אחרי שהוא מסתיים אנשים לא נשארים פה. הנה, קח אותי, אני תושב בת ים וכשאני רוצה לצאת אני נוסע לראשון לציון".

עד כדי כך?

"כן אחי, המצב קטסטרופלי. על רצועת חוף של שני קילומטרים, יש 12 משרדי תיווך ועשרה בתי קפה שנלחמים אחד בשני. זה מוציא את החשק. ראש העירייה צריך לדאוג שלא יפתחו משרדי תיווך על הים. איך זה נראה? זו הבדיחה".

מצד שני, תחרות זה טוב ללקוח.

"בסדר".

טוב, בוא נדבר הטיילת הקורסת ועל זה שברוט הודיע שיסגור חלקים מהטיילת.

"שיבוא ראש העירייה ויוכיח בשטח שזה המצב. אנחנו נצא להפגנות ונעשה מחאות. אם זו הדרך שלו לטפל בבעיות בעיר אז המצב גרוע. יש פה הרבה סירחון בעיר ובעירייה. אף אחד לא מחזיק רשיון עסק. יש פה בעיה של העדר השגחה כאילו אתה בא למשפט של אייכמן – תמיד אתה אשם. אם אני עובר על החוק, למה אתה לוקח ממני ארנונה ולא סוגר לי את המקום?"

אבל ברוט אמר.

"למה גובים ממני ארנונה של 9,000 שקל בחודש? אם המצב כזה גרוע לא צריכים לגבות סכומים כאלה. לעומת זאת, יש פה על הטיילת עסקים שיושבים על מאות דונמים והם משלמים פחות מ-5,000 שקל שכירות לעירייה. יש איפה ואיפה. כולם פה בעיר סותמים את האף ועדיין מריחים את הסירחון".

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. מה יהיה עם חוף ים לכלבים

    חוף לכלבים יהיה פעם שנתיים אני מבקש תשובה

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    באמת אני כבר חודשים אומרת. בשביל עיר כל כך קטנה. מי צריך 2000 עובדים. צביקה ברוט. תתעוררו כבר. מה זה פה לשכת עבודה????????

  3. רוני

    צודק הייתי רוצה לדעת באמת האם תיו משלם ארנונה על כל הגודל שהוא מחזיק יש איפה ואיפה מפחדים לתת קנסות ולגבות ארנונה נקווה שברוט יהיה אמיץ ונסדר את הקומבינות שנעשו עד היום בעיר בכח הזרוע או בשם ה"טוב של האנשים

  4. תמיר

    צודק בעל הקפה .למה לא משפצים את הטיילת שיושבת שנים ככה ורק מדברים ולא עושים ! אני כל שבת עושה הליכה עד ראשון לציון ואני מקנה מהם שהם תמיד משפצים ומקפידים על שנוי אחר בטיילת של ראשון לציון !!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות