מה ידע יו"ר ש"ס על עסקאות הנדל"ן ולמה בתי כנסת לא חשבונות?

במסגרת ההסכם הקואליציוני חתם המשנה לראש העירייה רפי ברנז, על הצהרה לפיה לא ידע ולא היה מעורב באי סדרים הנוגעים לעסקאות נדל"ן בעיר. הרקע: בדיקות בנוגע לעסקאות שנעשו בשנים האחרונות בעיר. ומה חושב על כל זה ראש העירייה לשעבר?

פורסם בתאריך: 7.3.19 14:40

בהסכם הקואליציוני הארוך והמפורט שעליו חתם יו"ר ש"ס בבת ים, חבר המועצה רפי ברנז, מופיעים לצד הסמכויות שהוענקו לו גם שלושה סעיפים יוצאי דופן. באחד מהם מצהיר ברנז, על רקע הביקורת הקשה שנשמעת מצד הנהלת העיר החדשה, על היתרי הבנייה והפרוייקטים בבת ים, כי לא היה מעורב בכל דרך באי סדרים בתחום הנדל"ן.



אתמול (רביעי) התקיימה ישיבת מועצת העיר בת ים, שבה אושרה הצטרפותו של ברנז לקואליציה כמשנה לראש העירייה, כפי שפורסם לראשונה כאן, ב"השקמה בת ים". ברנז חתם על הסכם קואליציוני מול ראש העירייה, צביקה ברוט. על פי ההסכם ברנז ישמש גם כיו"ר הנהלת העיר, ובין סמכויותיו קיבל גם את תיק הארנונה, התרבות החרדית, החינוך החרדי ואחריות משותפת על תיק מורשת.

לצד אלה, היו מספר סעיפים יוצאי דופן שעליהם חתם ברנז, ששימש כיו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה. ככול הנראה על רקע הביקורת הקשה של הנהלת העיר החדשה בכל הנוגע לאישורים שניתנו בעבר לקבלנים וליזמים, ולבדיקות שנערכות בנושא, חתם ברנז על סעיף שבו נכתב כי "סיעת ש"ס תתמוך בכל פעולה של הנהלת העיר בנוגע לעסקאות נדל"ן שקודמו בעבר על ידי העיריה ו/או פרויקטים שונים בנושא דיור, ותתמוך במדיניות של הנהלת העיר החדשה בנושא זה". בהמשך אותו סעיף מצהיר ברנז: "סיעת ש"ס והעומד בראשה מצהירים כי לא היה ידוע להם, וכי הם לא היו מעורבים, בשום אי סדרים הנוגעים לעסקאות נדל"ן שהובילה הנהלת העיר בין השנים 2005-2015".

בכירים בקואליציה הסבירו את המהלך, וציינו כי ״יש כרגע מהלך נרחב של שורת בדיקות מצד הרשויות, לגבי התנהלות לא תקינה של הנהלת העיר הקודמת, תחת שלומי לחיאני ויוסי בכר. בגלל שבשלב מסוים סיעת ש״ס היתה חלק מהקואליציה שלהם, היה חשוב להבהיר שהם לא היו מעורבים בשום קומבינה ומעולם לא לקחו חלק בפגיעה כלשהי בקופה הציבורית״.

לדברי הגורמים, ״לפני החתימה על ההסכם נערכה בדיקה שהבהירה חד משמעית שרפי ברנז מעולם לא היה מעורב בשום נושא שנחקר או נבדק כעת, ומעולם לא דבק בו רבב. לכן היה חשוב להבהיר שגם אם בחלק מהזמן הוא היה בקואליציה של לחיאני, הבדיקות שנעשות כעת על ידי גורמי המקצוע לא נוגעות אליו, אלא לפעילות אסורה של גורמים אחרים. הנהלת העיר הנוכחית הודיעה כי לא תתפשר על נושאים של ניקיון כפיים ושמירה על הקופה הציבורית, ולכן היה חשוב לציין זאת״.

בתגובה אומר ראש העירייה היוצא, יוסי בכר, "התנהגות הנהלת העיר הנוכחית, שכל הזמן משמיצה את הנהלת העיר הקודמת, לא ראויה. לאור עשרות התלונות שפתח נגדי אלי יריב בזמן שהייתי בתפקיד, אני יכול לומר שלא היה ראש ראשות שנבדק כל כך הרבה וכמובן יצאתי נקי לחלוטין. אני מאחל להנהלת העיר הנוכחית הצלחה ועשייה במקום לחפש תירוצים, כי העיר זקוקה כעת למישהו שימשיך את העשייה שהתחלתי".

סעיף נוסף שמעלה סימני שאלה, חושף כי במשך שנים בתי הכנסת הרבים בעיר לא שילמו עבור חשמל ומים, שאותם מימנה העירייה. "הצדדים יפעלו במשותף להביא את עיריית בת ים לאיזון תקציבי, ליעל את המערכת העירונית ובכלל זה את החברות העירוניות", כך צוין בסעיף, "סיעת ש"ס מצהירה כי ידוע לה שהגזירות הכלכליות במסגרת התקציב העירוני, בכלל זה צמצום התקציבים לציבור החרדי והפסקת מימון חשמל ומים לבית כנסת ומוסדות ציבור, נובע מפעילות הנהלת העיר הקודמת וממחדליה הניהוליים, ובכוונתה לפעול להשגת תקציבים ייעודיים עבור נושאים אלו".

על כך אומר ברנז ל"השקמה בת ים" כי "מדובר בוועדה שהוקמה כבר לפני מספר חודשים כדי לבדוק את כל בתי הכנסת שנמצאים בתוך בתי הספר, במטרה להשים להם מונה של חשמל ומים. הוועדה תבחן את כל בתי הכנסת הללו. היום חלק מבתי הכנסת מקבלים מימון מלא וחלק לא מקבלים מימון כלל".

וישנו סעיף מפתיע נוסף. ברנז, שהביע בבחירות האחרונות תמיכה ביוסי בכר, מחייב כי "סיעת ש"ס תתמוך בצביקה ברוט במערכת הבחירות הבאות לראשות העירייה (בחירות 2023), ותצטרף לקואליציה שתוקם לאחריה כשותפים בכירים בהתאם לתנאים שיסוכמו בין הצדדים ערב הבחירות".

עוד באותו הנושא:

ש"ס מצטרפת לקואליציה; מה היא תקבל? צפו בהצגת ההסכם:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות