רוני מזרחי. צילום: רוני דלמאי
רוני מזרחי. צילום: רוני דלמאי

נשיא התאחדות הקבלנים: "ברגע שיעצרו את נושא פיתוח העיר ליזמים קופת העיר תיפגע כפליים"

הקבלן והיזם רוני מזרחי מתייחס למדיניות הנהגת העיר החדשה, ואומר: "במקום כל אותם הבניינים ששוכבים לאורך התחבורה הציבורית והרכבת הקלה אפשר בקלות לבנות מגדלים של 30, 40 או 50 קומות וזה לא ייראה מגונה"

פורסם בתאריך: 21.2.19 09:47

הצהרותיו של ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, על כך שיילחם במגדלים ובריבוי הפרויקטים של הפינוי בינוי, הכניסו את שוק הנדל"ן המקומי לבלבול. בראיון שהעניק ברוט לרדיו תל אביב ועיקריו פורסמו כאן ב"השקמה בת ים", הוא אמר בין השאר כי "העיר בת ים חנוקה וקורסת בגלל שחנקו אותה עם מגדלים ודירות. נשים סוף להשתוללות הפינוי-בינוי ונעצור את המגדלים".

בעקבות הדברים אומר יו"ר ארגון הקבלנים חולון ונשיא ההתאחדות הקבלנים החדשה, רוני מזרחי, כי "כל מהלך שרשות מסוימת רוצה לעשות היא צריכה לתת זמן לציבור לעכל אותו, ולא בהפתעה. ברגע שהגיע שלטון חדש לעיר בדמותו של צביקה ברוט, אסור לראש העיר ולמינהל ההנדסה לשנות דברים בפתאומיות. רק להזכיר לכולם שהקבלנים והיזמים מחכים בין שישה לשמונה חודשים עד שהוועדה תתכנס ותקבל החלטות".

לדבריו, "אם הרשות רוצה לעשות תיקון למה שהיה נהוג ומקובל, היא צריכה לעשות את זה בהדרגה. כל כמה חודשים שישנו את תמהיל הבנייה, נגיד כל רבעון, אבל לא יכול להיות שבמכה אחת ישנו את כל מה שאנשים תכננו ועבדו בשבילו. אני מבין את רצון העירייה, אבל יש צרכים לציבור ואסור לשכוח זאת. בנוסף, אוכלוסיית ישראל גדלה בקצב של שני אחוזים לשנה, משמע 180 אלף תושבים נטו. עיר כמו בת ים צומחת בכל שנה על כל המשתמע על כך בכל התחומים – תשתיות, דירות, בתי ספר, מתנ"סים – ומדינת ישראל צריכה להיות ערוכה לכך וגם העיר בת ים".

מזרחי טוען שלדעתו צריך להוריד אמנם את אחוזי הבנייה למגורים, אך לא בצורה דרמטית. "צריך לבצע פירוק של הורדת אחוזי הבנייה למגורים במגדלים באזור התעשייה, או לחילופין לקבוע קריטריון אחד קבוע לכולם – שליש מגורים, שליש למסחר ושליש לתיירות, תעסוקה ומלונאות", הוא מסביר את הצעתו, "יש פיתוח עצום מאוד בתיירות בארץ ובנושא זה יש גידול משמעותי. עיריית בת ים צריכה להצהיר שמי שיבנה בית מלון יקבל תוספת של עשרה אחוזים למגורים. זה צעד נכון וככה צריכה לפעול העירייה".

יחד עם הביקורת על מהלכי העירייה וההצהרות השונות, מזרחי מבין את הכוונה של העירייה בעצירת הפינוי-בינוי, אך לא בצירים המרכזיים של העיר. "יש מעט צדק בדברים שאומרים בהנהלת העיר", הוא אומר, "אך אין ספק כי במקום כל אותם הבניינים ששוכבים לאורך התחבורה הציבורית והרכבת הקלה ברחובות הרצל, בלפור, רוטשילד והעצמאות – שהם בצירים הראשיים של העיר – אפשר בקלות לבנות מגדלים של 30, 40 או 50 קומות וזה לא ייראה מגונה בכלל, כי אין מה לעשות – ככה נראה העולם וככה מדינת ישראל אמורה להיערך לשנת 2048 שבה האוכלוסייה תהיה 18מיליון תושבים ובתוכה העיר בת ים".

לדבריו, "בבת ים יש ביקוש לדירות. תושבים ותיקים חוזרים לעיר ויש ביקוש לגור בעיר כי תל אביב יקרה מאוד, והעירייה צריכה לתת מענה. אני מבין את קופת העירייה ולכן היא צריכה לעודד את התמהיל 30:40 לטובת מגורים כדי שליזמים יהיה כלכליות וכדאיות לבנות את הפרויקטים מעורבי השימושים".

ביום שלישי פורסם ב"השקמה בת ים" כי החל האכלוס של פרויקט "Uptown Tower" של קבוצת אהרוני, הכולל עירוב השימושים הראשון בבת ים. "זה רעיון שלי מלפני 35 שנה ואני שמח שהוא קורם עור וגידים", אומר מזרחי, "עיריית בת ים סוף סוף עלתה על דרך נכונה מבחינה תדמיתית, מבחינת ערך כלכלי של עיר שהיא כמו עסק והתהליך הזה הוא נכון ומתבקש. ברגע שאתה יוצר מקומות עבודה ותעסוקה בתוך העיר ובמשרדים, אתה מתאים את התחבורה לכבישים, מייצר מקומות תעסוקה בעיר, וכך אתה מפחית את התנועה לתל אביב וגם תורם חזרה לקופת העירייה, שתהיה מספיק יציבה על מנת להעניק את השירות הטוב ביותר עבור האזרחים".

מזרחי מזהיר ש"ברגע שיעצרו כעת את נושא פיתוח העיר, ליזמים ולקבלנים לא יהיה כדאי לבנות מרכזים מעורבים, וקופת העיר תיפגע כפליים. לא ייכנס לה כסף מהשבחה ומגורים, לא ייכנס כסף ממסחר ומשרדים, ולכן הדברים צריכים להיות במחשבה ובבדיקה. אני חושב שבת ים תמשיך לנסוע במסילה שעלתה עליה. מגורים זה לא דבר מגונה. בעבר הצהרתי כי בת ים תהיה הונג קונג ואני עומד מאחורי דברי. יש לי פגישה ב-4 במרץ עם ראש עיריית בת ים ואני תמיד דוגל בשיתוף פעולה. לטעמי, לבת ים יש ראש עיר טוב שמבין עניין ומקשיב, ובסיעור מוחות אנחנו נגיע יחדיו לפתרונות הכי טובים לעיר ולתושבים".

מזרחי מתייחס גם לפרסום בעיתון "גלובס" השבוע על כך שמינהל התכנון מתכנן להביא את החוק לביטול תוספות הבנייה, "הקלות שבס-כחלון", לאישור הממשלה הבאה, מה שכרגע מקל מאוד על הקבלנים ועל היזמים, ומספר כי "קראתי אתמול את יו"ר מינהל התכנון דלית זילבר שרוצה לבטל את שבס-כחלון, אך זה יהיה לה קשה עד בלתי אפשרי. הוא מעוגן בחוק והוא בא לאחר שהמדינה הבינה כי היא צריכה לספק 120 אלף יחידות דיור בשנה כדי לכסות את המחסור ולענות על צורכי הציבור. אם המדינה רוצה, היא יכולה להגיד שאת אותם ה-30 אחוז המדוברים תחת שבס-כחלון היא מאשרת אוטומטית, וזה עונה על הצרכים של הגידולים הטבעיים של מדינת ישראל, ואז ניתן לוותר על כך כהקלה כפי שהיא קיימת עכשיו". הוא טוען כי צריך להקל את חוק התכנון והבנייה ואומר כי "החוק עצמו הוא מורכב מאוד. אני מבין את מינהל ההנדסה בכל נושא ההקלות, הפרסום וההתנגדויות – הוא מיותר, מסבך ומעכב בנייה, אבל אפשר להפוך את זה ולאשר את שבס-כחלון בתוך התב"ע שאנו יודעים מה יהיה סופה, לעגן את הכל בחוק, ואז זה יבטל את כל העיכובים והביורוקרטיה".

 

תגובות

3 תגובות
  1. מוז

    ברוט וחבריו מנהיגות כושלת שרוצה להחזיר את בת ים להיות מעברה של שנות ה 50. זו האידאולוגיה שלהם וזה האחדיאל מבחינתם

  2. שששקקק

    צריך להרוס את העיר מהיסוד לבנות אותה מחדש להתאים לשנות 2000 רעידת אדמה וכו רחוב יוספטל הראשי במיוחד 40 קומות לא בושה
    ברוט לא רוצה להזיק לעיר רוצה להיטיב עם העיר בכדי שיוכל להתקדם לתפקיד בכיר בליכוד. לעבור את המשוכה כראש העיר בת ים בזהירות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות