ביצת החתול שהתגלתה מול חופי בת ים. צילום: רוני זיו
ביצת החתול שהתגלתה מול חופי בת ים. צילום: רוני זיו

נדיר בישראל: ביצת חתול ים התגלתה בחופי העיר

גילוי מסקרן נחשף בחוף הסלע בבת ים. המומחים טוענים: "מדובר בביצה נדירה, שכמעט ולא נצפתה בחופי ישראל"

פורסם בתאריך: 19.2.19 16:27

לאחר שחשף הצלם והצוללן, רוני זיו, את מה שמסתתר במעמקי הים של חוף הסלע בת ים, גילה בסופ"ש האחרון יצור נדיר שטרם נראה בכל החופים בישראל. לאחר שמסר את הממצא לבדיקה נמסר כי מדובר בביצה נדירה.

עדי ברש, דוקטורנטית לביולוגיה ימית באוניברסיטת חיפה ומומחית לזיהוי יצורי ים, טענה כי מדובר בביצת חתול ים מסוג "תריסנית ספירים" וחשפה: "אכן מדובר בביצה נדירה, שכמעט ולא נצפתה בחופי ישראל. היא נמצאת במים עמוקים מאוד ואינה מגיעה לחופים כלל ולא ברור כיצד היא הגיעה לכאן".

המבלים בחוף הסלע בבת ים רואים לא מעט דגים במים, אך העוקבים ביותר המגיעים לחוף רואים גם את חתולי הים המיוחדים ולראשונה התגלתה הביצה המיוחדת שהיא מחזה נדיר במחוזותינו.

"בכל פעם שאני רואה חתול ים בחוף הסלע שלנו אני מתלהב, אבל זו הפעם הראשונה שאני מוצא ביצה של חתול ים", סיפר רוני זיו. "ידעתי שזה דבר מיוחד כי כמעט ואין מציאות של זה בארץ. הביצה הזאת ספציפית נדירה מאוד, בגלל הסוג המיוחד שלה והיא נצפית רק בעומקים של 30 מטרים ומעלה, באיזורים בהם אין צלילות".

"עד היום לא היו תצפיות של הביצה הזאת חיה ובריאה בים, אלה רק גופות מתות שנתפסו ברשתות דייג אכזריות", סיכם. "מדובר בתיעוד הראשון בארץ ואני מזמין את כולם להגיע וליהנות מהיופי התת ימי שלנו בבת ים".

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות