צילום: ElRoi Shutterstock.com
צילום: ElRoi Shutterstock.com

בת ים: יותר אוכלוסייה מבוגרת ושכר ממוצע נמוך יותר מחולון

מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי כמעט 35% מתושבי העיר הם עולים חדשים

פורסם בתאריך: 18.2.19 17:49

הלשכה המכרזית לסטטיסטיקה פרסמה אתמול (ראשון) את דירוג הרשויות בישראל, לאחר בדיקת 255 הערים ויישובים בארץ. מהנתונים עולה כי בת ים היא העיר הזקנה ביותר בישראל, מובילה בקליטת עולים חדשים, ובין הערים שמובילות בהגירה שלילית לערים השכנות.



מהנתונים שנבדקו במספר תחומים, בהם חינוך, רווחה ,דמוגרפיה, מצב התשתיות ועוד, הנשענים על רישומים ממשרד הפנים ומהביטוח הלאומי, עולה כי בת ים היא העיר הזקנה ביותר בישראל, כאשר כ-10 אחוזים מהאוכלוסייה בעיר היא מעל גיל 75.

גם בהגירה השלילית בת ים ממוקמת בראש, כאחת מהערים הננטשות ביותר, כאשר בשנת 2017 עזבו אותה כ-2,113 תושבים. לעומתה מי שמובילה את הטבלה עם הגירה החיובית היא ראש העין, אליה היגרו במהלך אותה השנה כ-4,119 תושבים חדשים.

העיר מובילה גם במדד הצפיפות. על פי הנתונים ישנן בישראל 13 ערים עם יותר מ-100 אלף תושבים. בת ים היא עיר עם 128.9 אלף תושבים שמצטרפת לראשון לציון, חולון, ותל אביב השכנות. לעומתה העיר הכי פחות צפופה בישראל למי היא דימונה ואחריה ברשימת אילת וצפת.

נתון נוסף ומעט מאכזב, הנוגע לשכר הממוצע לחודש של שכירים, מצביע על כך שבבת ים השכר הממוצע עומד על 7,016 שקל, מול 8,806 שקל בעיר השכנה חולון, פער של יותר מ-1,800 שקל לחודש.

כמו כן, הלמ"ס מצביע על נתץון נוסף, אבל לא לגמרי מפתיע שממקם את בת ים כאחת מהערים המובילות בקליטת עולים חדשים משנת 1990. על פי הנתונים לא פחות מ-34.7 אחוז מאוכלוסיית בת ים הם עולים חדשים.

 

 

תגובות

2 תגובות
  1. יוסי

    נראה לי שיש מישהו בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שהחליט באופן נמרץ להשמיץ תמיד את בת ים ולהשחיר אותה בפי כל

  2. משה

    למה אתם מפרסמים שבת ים בתחתית רשימת הערים אולי זה נכון אבל יותר נכון לפרסם את ההתקדמות שנעשתה בעשר שנים האחרונות ולתת רוח גבית ולא פירסום שלילי

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות