אסתר פירון ומירב בטיטו בועידת החינוך של ערי ישראל בבת ים (צילום: מורן בן זכאי)
אסתר פירון ומירב בטיטו בועידת החינוך של ערי ישראל בבת ים (צילום: מורן בן זכאי)

אסתר פירון על מחליפה: "ראש העירייה נתן לכל אחד מה שביקש"

אסתר פירון אמנם הצטרפה לקואליציה וכבר רושמת הישגים בתיק התרומות והחוץ שאותו קיבלה, אבל היא עדיין מאוכזבת מהפרידה מתיק החינוך ובטוחה שהסיבה היחידה לכך נעוצה בשיקולים פוליטיים: "היום ארבעה אנשים עושים את התפקיד שעשיתי לבד"

פורסם בתאריך: 10.2.19 17:44

אסתר פירון, מי שהייתה כ-30 שנה בתחום החינוך, כמורה, מנהלת ולאחר מכן כמחזיקת תיק החינוך, מנסה מאז הבחירות להתרגל לתפקידה החדש, בתיק שעד היום לא היה קיים: התרומות והחוץ.

את מאוכזבת מכך שאת כבר לא אחראית על תחום החינוך?

"אני מאוד מאוכזבת. זו שאלה ששואלים אותי כל יום בערך מאה איש, בעל פה ובכתב. מאוד קשה להיות בן אדם בפוליטיקה. אבל אני משתדלת. אין אחד שחושב שנכשלתי. מה שקרה זה שלפני הבחירות נעשה הסכם בין ראש העירייה לבין אלי יריב שעמד על כך שיקבל את תיק החינוך. זה היה בזמן בחירות, וראש העירייה לא ידע שהוא ייבחר. הוא היה במצוקה, הוא נתן לכל אחד את מה שהוא ביקש".



כשפירון, מי שבנה שי שימש בתפקיד שר החינוך, מסקרת את המהלכים שקידמה במסגרת תפקידה, היא מזכירה לא מעט פרוייקטים, בהם אחד שהיא גאה בו במיוחד: "סודקות את תקרת הזכוכית" לעידוד תלמידות לגשת לארבע וחמש יחידות במתמטיקה. פרויקט שכולל תוספת שעות, ביקורים בחברות הייטק ומפגשים עם נשים פורצות דרך בתחומן.

"עשינו בחינוך דברים שהם כמעט בלתי אפשריים אבל עשינו אותם, גם בלי כסף, אבל עם יחס, ואנושיות. בשנה האחרונה הקמתי 14 מעבדות מדעים בכל בתי הספר כמעט. לפני זה לא היו מעבדות מדעים", היא אומרת.

לצד המחמאות שקיבלה על עבודתה לא פעם נשמעה גם ביקורת. "אין דבר יותר קל מאשר לבקר, וחלק מהדברים שמבקרים באמת גם צריך לתקן כי לא הכל מושלם במערכת החינוך", היא אומרת.

ציפית שראש העירייה יחזור בו ובסופו של דבר ייתן לך את תיק החינוך?

"הוא (צביקה ברוט_מב"ז) טען שהוא לא רוצה להתחיל את הקדנציה שלו בהפרת הסכמים והבטחות, ואני מאוד מעריכה אותו על זה, אבל אני חושבת שזאת טעות גדולה. כי אם היה דבר שהוא מוצלח וטוב בעיר זה החינוך. למרות שיש הרבה דברים לתקן, ואני לא מתעלמת מזה".

את חושבת שאלי יריב יכול להמשיך את מה שאת התחלת?

"ימים יגידו. הרי הכי קל לזרוק רפש על בן אדם, אבל זו לא אני. אני לא אעשה את זה, כי העיר מאוד יקרה לי. היום ארבעה אנשים עושים את מה שאני עשיתי לבד. הרי יש היום את תיק חינוך, תיק חינוך המיוחד, תיק חינוך חרדי ואת חמ"ד – החינוך דתי. אני עשיתי את הכל ובלי תשלום".

גם כיום בתפקידה החדש, רושמת פירון הישגים ונוגעת בתחום החינוך והרווחה "לפני כחודש קיבלתי תרומה של 3,000 דולר ואני מתכוונת לפתוח קבוצה לכיתות ד'-ה' בבית ספר בעיר, שתקבל גם שיעורי עזר וגם ארוחה חמה מידי יום".

"לפני שלוש שנים בא אליי מישהו ואמר לי שהוא רוצה לרתום לעלייה מאתיופיה 100 אלף דולר. אמרתי שאני בעד לתת לאנשים משהו שיסדר אותם בחיים, כמו מקצוע שהוא מאוד מבוקש בארץ, ותמיד יש בו עבודה ושכר טוב, וזה אחיות מוסמכות. לקחנו בנות מהעדה האתיופית ונתנו להן מלגת לימודים על סך 2,000 שקל מדי חודש, למשך שלוש וחצי שנים. היום 19 אחיות עובדות מוסמכות בוולפסון, באיכילוב ובאברבנל. כולן עובדות ומרוויחות יפה מאוד. ולפני שלושה חודשים פתחתי קורס חדש".

 

 

 

תגובות

תגובה אחת
  1. נימי

    עשית את התפקיד על הפרצוף אני באופן אישי נפגעתי המון ועוד הרבה אחרים, תגידי תודה בכלל שאת מקבלת משכורת

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות