סגן ראש העיר, ירון לוי וראש העיר צביקה ברוט בסיור בחופים
סגן ראש העיר, ירון לוי וראש העיר צביקה ברוט בסיור בחופים

חופי בת ים בדרך לשיקום? גוייסו שבעה מיליון שקלים לטיפול חירום

על רקע ההזנחה ופגעי מזג האוויר, ראש העירייה צביקה ברוט הצליח לגייס ממשרד הפנים שבעה מיליון שקלים לשיקום רצועת החוף, אבל זה רחוק מלהספיק

פורסם בתאריך: 28.1.19 16:47

רצועת החוף של בת ים נמצאת בסיכון, כך נחשף בראיון ב"השקמה בת ים" עם מנכ"ל החברה הממשלתית להגנת מצוקי הים התיכון יעקב בכר. כעת, בעקבות המצב בחופים והצורך בתוכנית הבראה מקיפה, סיירה השבוע הנהלת העיר.

בינתיים, כך נודע ל"השקמה בת ים" הצליח ברוט לגייס שבעה מיליון שקל ממשרד הפנים לטובת תחילת הטיפול החופים, במה שמוגדר כעזרה ראשונה. לברוט ברור שאין די בסכום הזה והכוונה היא להמשיך ולגייס תקציבים ממשרדי הממשלה השונים כדי לטפל בבעיה.



בסיור שנערך בחופי בת ים לקחו חלק ראש העירייה צביקה ברוט, סגנו שמשמש כמחזיק תיק החופים ירון לוי, חברת המועצה ויקטוריה ברקון – ביולוגית ימית במקצועה, סגן ראש העירייה ומחזיק תיק שפ"ע יהודה הרוש, מנכ"ל העירייה אפרים מזרחי וכן מנהל אגף החופים, סגן מהנדס העיר, נציג חברת חוף בת ים ונציג אגף שפ"ע.

המשתתפים התוועדו לנזקים הכבדים בעקבות מזג האוויר הסוער, ולסכנה הגדולה שבקריסת המצוקים. "יש נזקים כבדים בחוף הים והסערה האחרונה שהיתה הרסה לא מעט", אומר ירון לוי ל"השקמה בת ים", "נעשה את הכל על מנת שנוכל לפתוח את עונת הרחצה כפי שמתוכנן. אנחנו בוחנים בימים אלה את הדרכים לטיפול בבעיית החופים כמו הגדלת התקציב".

המצוק, הסכנה והשיקום הארוך והיקר 

לוי הוסיף כי "שמו פלסטר על המצב הבעייתי של החופים. רצועת החוף של בת ים מצטמצמת בשל טיפול לא נכון לאורך השנים. מרגע שנכנסתי לתפקיד התחלתי ללמוד בצורה יסודית את מצב החופים ותיאמתי גם פגישה עם מנהל אגף החופים בתל אביב כדי ללמוד מהם – ויש לנו הרבה מה ללמוד. יש בינינו פערים גדולים מאוד גם בתקציבים, בפער של  עשרות מיליוני שקלים".

 

סגן ראש העיר ומחזיק תיק החופים, ירון לוי וראש העיר, צביקה ברוט מקבלים סקירה על המצב הבעייתי.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות