אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

אם מסרבת לשלוח את בנה לביה"ס בעקבות אלימות

מזה כחודש שתלמיד כיתה א' יושב בביתו בעקבות מקרי אלימות כלפיו מצד תלמידים. העירייה בתגובה: "לצערנו, על אף התחייבות בית הספר לדאוג לשלומו ולבטיחותו של התלמיד, האם מתעקשת שלא לשלוח אותו ללימודים"

פורסם בתאריך: 27.1.19 18:56

אם לתלמיד כיתה א', בעל צרכים מיוחדים טוענת כי בנה סובל מהתעללות מילולית ופיזית מיומו הראשון בבית הספר, וכי למרות פניותיה בנושא דבר לא נעשה. האם, חד הורית לחמישה ילדים, שמתמודדת עם בעיות כלכליות, טוענת כי בנה, בעל צרכים מיוחדים, נכה בשיעור של 100 אחוז, סובל מאלימות בלתי פוסקת בבית הספר שבו הוא לומד בבת ים . "אין לי פיתרון, זרקו אותי לכלבים", אומרת האם, "אמי נפטרה לפני שמונה חודשים ואבי חולה במחלה קשה. אביו של הילדים לא מכיר בהם ואני מרגישה כרגע שאני נמצאת לבד בעולם. אני מרגישה שבורה".



לטענת האם מתחילת השנה היו מספר מקרים שעוררו את חשש בנוגע לגבי בנה, עד שהייתה עדה להתעללות שהוא עובר. "באחת הפעמים לקחתי את הבן שלי לבית הספר, הורדתי אותו בשער הכניסה, חיכיתי לראות שהוא נכנס והכל בסדר, ואז ראיתי ילד גדול יותר, מכיתה ו', רודף אחריו. בשלב מסוים הוא תפס את בני, נתן לו סתירות ובעיטות. הכל היה מול העיניים שלי. אחרי שראיתי שאף אחד לא מתכוון להתערב, יצאתי מהרכב והתחלתי לצעוק מעבר לגדר על הילד וביקשתי שיעזוב את הילד שלי. המנהלת וצוות ההוראה שמעו אותי צועקת, ולאחר מכן המנהלת הגישה נגדי תלונה במשטרה. אבל אפילו לא זומנתי לחקירה".

לטענת האם לאחר המקרה היא שוחחה עם בנה וביקשה לשמוע ממנו האם אירעו מקרים מסוג זה גם בעבר. "מסתבר שבכל יום הוא מקבל מכות", אומרת האם, "התלמיד גם גזר לו את התיק, וכששאלתי את בני הוא חשש, שיקר לי ואמר שהוא עשה את זה". בעקבות מקרי האלימות האם זומנה לשיחה עם גורמים באגף החינוך בעירייה. "הציעו לי להצמיד שמירה לבן שלי", היא טוענת, "זה לא מקובל עליי, מה הוא עד מדינה? זה הפיתרון? הצעתי להעביר את בני למסגרת אחרת והתשובה שקיבלתי היא שלקראת סוף שנה ישקלו מעבר למסגרת אחרת. אני לא מוכנה לקבל את זה שהילד שלי יחזור לבית הספר שבו הוא סובל מהתעללות".

בעקבות המקרים, מזה כחודש האם אינה שולחת את בנה לבית הספר מחשש לשלומו . "הוא כל הזמן איתי. תכף פורים והילד רוצה להתחפש, אבל לאן הוא יילך? בחודש הבא יש לו יום הולדת, ואני לא יודעת מה לעשות, אני אבודה".

מעיריית בת ים, נמסר בתגובה לטענות האם: "עם היוודע המקרה, במהלך שנת הלימודים הנוכחית, פעלה העירייה, בשיתוף הצוותים החינוכיים, למתן מענה מיידי למניעת הישענות המקרה, ולהחזיר את תלמיד לשגרת לימודים סדירה. לצערנו, על אף התחייבות בית הספר לדאוג לשלומו ולבטיחותו של התלמיד בצורה מלאה ומוחלטת, האם מתעקשת שלא לשלוח אותו ללימודים. אגף החינוך ומנהליו מצויים בקשר רציף וישיר עם האם על מנת לדאוג לשיבוץ התלמיד בהקדם".

ממשרד החינוך, נמסר בתגובה: "מפקחת משרד החינוך ומנהל אגף החינוך בעיריית בת ים נפגשו עם האם מספר פעמים במטרה לגבש פתרון לטענות שהועלו. לצערנו, האם החליטה להשאיר את בנה בבית, דבר שפוגע בכל תהליך ההסתגלות והרצף החינוכי שהחל התלמיד בראשית השנה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. בדוי

    תקשיבי טוב גברת נחמדה,אם לא תזיזי עניינים בעצמך אף אחד לא יזיז אני במקומך לא הולך לא למשטרה ולא לעירייה ולא לשום גורם מסריח ומושחת אחר..רק ךבית ספר ולעשות להם שם שיעור שהם לא חלמו עליו ולאותו ילד בכיתה ו הייתי תולש את שתי האוזניים ותאמיני לי שהוא יפחד שהילד שלך יעלה לו אפילו במחשבות ..רוצה שינוי ..תגרמי לשינוי אם אין אני לי מי לי

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות