צביקה ברוט ואלי יריב בבית המשפחתו של יהודה ביאדגה
צביקה ברוט ואלי יריב בבית המשפחתו של יהודה ביאדגה

צביקה ברוט נפגש עם משפחתו של יהודה ביאדגה שנורה למוות: "לא חושב שמנסים לטייח". צפו בביקור:

על רקע הביקורת של בני משפחתו של הצעיר שנורה על ידי השוטר, הגיע ראש העירייה יחד עם סגנו, אלי יריב, והבטיח: "נעקב מקרוב אחרי בדיקת מח"ש". השר לביטחון פנים: "מבלי לקבוע מה התרחש באירוע, אני מצפה שהאירוע ייחקר במהרה"

פורסם בתאריך: 19.1.19 22:09

ראש עיריית בת ים צביקה ברוט, הגיע הערב (מוצאי שבת) לבית משפחתו של הצעיר יהודה ביאדגה, בן 24, שנורה על ידי שוטר אתמול. זאת, על רקע הביקורת שהשמיעו בני משפחתו של ההרוג, לפיה הרצח היה נמנע אילו לא היה מדובר בבן לקהילה האתיופית וניתן היה לנטרל אותו גם מבלי לגרום למותו.

ברוט הגיע אתמול לזירת הירי, מסר את תנחומיו למשפחה והעביר מסר לקהילה האתיופית: "היא חשובה בעיר שלנו". היום הגיע ברוט יחד עם סגנו, אלי יריב, הבטיח לבני המשפחה כי יעקוב מקרוב אחר בדיקת מח"ש, ואמר: "אנחנו חייבים לתת להם (למח"ש_א"ח) את הזמן שלהם והם יהיו פה מחר כדי לדבר עם ההורים. ואנחנו נהיה אתכם בקשר ככול שנצטרך. הם לא ישאירו אבן אחת לא הפוכה כדי לבדוק מה קורה".

כמו כן, הבטיח ברוט לסייע לבני המשפחה למציאת חלקת קבר בבת ים, שכן המשפחה אינה יכולה להרשות לעצמה מבחינת לרכוש חלקת קבר. מועד ההלוויה ייקבע מחר.

 



אתמול יצא ביאדגה לרחובות כשסכין מטבח בידו. שוטר קרא לו לעצור ולאחר מכן ירה בו. ביאדגה פונה לבית החולים במצב אנוש ובתוך זמן קצר נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בעקבות הירי יצאו בני המשפחה ופעילים בולטים בקהילה האתיופית בביקורת נגד המשטרה. גיסו של הצעיר שנהרג, הגוס וואבאדה, שמתנדב במשטרה, אמר ל"השקמה בת ים": "מה שעשו לו זה ירי בדם קר", והוסיף: "ממחר החלטתי שאני פושט את המדים עד שתתגלה האמת על האחיין שלי".

צפו בביקורו של ברוט בבית משפחתו של יהודה ביאדגה:

בעקבות הביקורת שנשמעה, מסרו במשטרה כי "תגובתו של השוטר נבעה מהערכתו את הסכנה המוחשית שנשקפה לחייו ובשום אופן ללא כל קשר למוצאו של החשוד". עוד נמסר כי "נפתחה בנושא בדיקה במח״ש ואין זה ראוי להסיק מסקנות שיש בהן כדי להטעות את הציבור ביחס לאירוע, טרם השלמת הבדיקה על ידי הגוף המוסמך לכך".

השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, התייחס הערב לאירוע הירי, ומסר: "אני מביע צער רב על מותו של יהודה ביאדגה ז״ל ועל התוצאה הקשה והטרגית של האירוע שבו הוא נורה. מבלי לקבוע מה התרחש באירוע, אני מצפה שהאירוע ייחקר במהרה על ידי המחלקה לחקירות שוטרים ואוודא שיופקו ממנו כל הלקחים הנדרשים".

עוד הוסיף השר ארדן כי "בשנים האחרונות נעשו צעדים רבים על מנת לחזק ולשפר את הממשק והקשר בין המשטרה לבין יוצאי אתיופיה על מנת למנוע שיטור יתר, להביא לשקיפות בפעילות המשטרה ולחזק את האמון בין המשטרה לבין קהילת יוצאי אתיופיה החשובה. נמשיך לפעול כדי לחזק אותו ולייצר שקיפות בעבודת המשטרה".

עוד באותו הנושא:

הירי בבת ים: זעם בקרב הקהילה האתיופית; המשטרה: הירי לא קשור למוצאו

שוטר ירה בצעיר בבת ים לאחר שרץ לעברו עם סכין. צפו:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות