יהודה ביאדגה בת ים.
יהודה ביאדגה בת ים.

הירי בבת ים: זעם בקרב הקהילה האתיופית; המשטרה: הירי לא קשור למוצאו

גיסו של הצעיר שנורה על ידי שוטר: ''מה שעשו לו זה ירי בדם קר''. כך נראתה זירת האירוע דקות אחרי הירי והגעת כוחות המשטרה:- צפו:

פורסם בתאריך: 19.1.19 20:10

בקהילה האתיופית זועמים על הירי שבוצע אתמול (שישי) בבת ים, שבו נהרג הצעיר יהודה ביאדגה, בן 24 לאחר שנורה למוות על ידי שוטר.



גיסו של הצעיר שנהרג, הגוס וואבאדה, שמתנדב במשטרה, אמר ל"השקמה בת ים", לאחר האירוע הקשה: "מה שעשו לו זה ירי בדם קר. אני מכיר את ההוראות לפתיחה באש כי אני מתנדב במשטרה. מה שעשו פה זה לא תקין. ממחר החלטתי שאני פושט את המדים עד שתתגלה האמת על האחיין שלי".

העיתונאי דני אדינו אבבה, פרסם היום פוסט זועם בעמוד הפייסבוק שלו והאשים: "זה לא צודק ולא אמיתי, הם ירו לו בראש. הם חיסלו אותו כמו אחרון העבריינים". אדינו אבבה הוסיף: "מח"ש לא יעשו שום דבר הם ימרחו את הנושא עד שיעבור הזעם. זו השעה לצאת לרחובות ולחדד כי דמנו הוא לא הפקר".

בשיחה עם "השקמה בת ים", הסביר אדינו אבבה: "זה אחד האירועים היותר חמורים שאני מכיר, הוא היה צריך להיגמר אחרת. אני מתפלא על השוטר שהתקרב כל כך קרוב למי שאחז בסכין זה הדהים אותי. הגיע הזמן לעשות מעשה, במדינת ישראל מתייחסים גזענות ליוצאי העדה האתיופית. אני לא מאמין לאמירות של המשטרה שאמרו כי השוטר היה בסכנת חיים, הצעיר היה עם סכין ועוד השוטר התקרב אליו? תירה לו ברגל למה בראש? מה השוטר חשב לעצמו? אני לוקח את מלוא האחריות על דבריי. הקהילה האתיופית תוססת ואם חשבנו שהמצב ישתפר הוא רק הלך והדרדר עם השנים".

ליאור לווטה אבבה, נציג הקהילה האתיופית בעיר, אמר: "זה אסון כבד שנפל עלינו. אני חושב שהמשטרה הייתה יכולה למנוע את האסון הזה בכל מיני דרכים שונות, אפילו מחבלים לא הורגים היד פה הייתה קלה על ההדק. אנחנו רוצים שמח"ש תבדוק ותחקור את כל הגורמים בנושא".

בעקבות הביקורת הודיעה משטרת מחוז תל אביב: "נבקש להבהיר כי תגובתו של השוטר נבעה מהערכתו את הסכנה המוחשית שנשקפה לחייו ובשום אופן ללא כל קשר למוצאו של החשוד. כמקובל בכל מקרה של ירי במהלך פעילות מבצעית של המשטרה, נפתחה בנושא בדיקה במח״ש ואין זה ראוי להסיק מסקנות שיש בהן כדי להטעות את הציבור ביחס לאירוע, טרם השלמת הבדיקה על ידי הגוף המוסמך לכך. משטרת ישראל משתתפת בצערה העמוק של המשפחה על אובדנה, ללא קשר לנסיבות המקרה שכאמור נבדקות".

צפו בזירת האירוע דקות לאחר הירי:

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. יוני

    כל אחד במדינה חושב שזה קרה בסלואומושן ,כל אחד חושב שהוא סופרמן בדמיון שלו ,תתבגרו כבר.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות