2,000 ילדים נשארו בבית; מו"מ עם הסייעות ופנייה לביהמ"ש

נציגת כח אדם ויו"ר ועד עובדי עיריית בת ים אבי אפיה נכנסו למשא ומתן עם נציגות הסייעות. העירייה הודיעה לכל הסייעות ששכרן לא יפגע, למעט הסייעות שהתקבלו לעבודה בשנת 2015 והלאה

פורסם בתאריך: 6.1.19 14:37

כאלפיים ילדים לא נמצאים היום (ראשון) בגני הילדים עקב שביתת הסייעות, שהודיעו הבוקר כי הן "חולות". משא ומתן עם הסייעות מתקיים ברגעים אלה. העירייה פנתה במקביל לבית הדין לעבודה בכדי שבית המשפט יוציא צו המורה להן לחזור לעבודה. נציגת כח אדם ויו"ר ועד עובדי עיריית בת ים אבי אפיה נכנסו למשא ומתן עם נציגות הסייעות. העירייה הודיעה לכל הסייעות ששכרן לא יפגע, והן ימשיכו לעבוד ב-83% משרה ולקבל תשלום על מאה אחוזי משרה, למעט הסייעות שהתקבלו לעבודה בשנת 2015. משרד החינוך קבע כי הן יקבלו שכר לפי 83% משרה בלבד. אלו הסייעות שהודיעו כי "חולות" היום.



הסייעת מאיה בן שמואל אמרה כי "אנחנו לא יודעות להגיד בדיוק לגבי המשך הפעילות שלנו. אני כן יכולה להגיד שלסייעות שלא הגיעו יש ימי מחלה. אני כן יודעת שמורידים לנו מהמשרה, ומורידים לנו את השכר. אנחנו עושות עבודה קשה מאוד". על הביקורת לגבי השבתת החינוך המיוחד השיבה כי "גם סייעות בחינוך המיוחד נפגעו. לא נבחרו סייעות ספציפיות, החליטו שזה קולקטיבי כי כולנו נענשות. אם כולנו נענשות בשכר, אז ההורים צריכים להיות איתנו ולא נגדנו. בכל זאת אנחנו אלה שדואגות לילדים שלהן ואם לנו יש מאבק הם אמורים לדאוג לנו". לגבי חוקיות הדרך בה נקטו הסייעות הוסיפה בן שמואל כי "אם סייעת חולה אסור לחייב אותה לבוא לעבודה".

דניאל בג׳יו, סייעת שגוייסה אחרי שנת 2015 ושהיקף משרתה צפוי לרדת, אמרה כי "אני יכולה להבין את ההורים, כי בסופו של דבר גם הם סבלו מהמהלך הזה, אבל הם צריכים להבין שזה לא דבר מתוכן. הסייעות הוציאו חופשות מחלה כי כולנו באמת חולות ממה שעושים לנו, זו פשוט בושה וחרפה". בג׳יו הוסיפה כי בעירייה החליטו לשלוח צווים ולערוך שימועים אם הסייעות לא יתייצבו לעבודה עד יום שלישי, "אני לא יודעת מתי נחזור לעבודה, כנראה רק שהבנות ירגישו טוב, אני מאחלת להן רפואה שלמה".

אמא לילד בחינוך המיוחד, אילנה לוי, אמרה כי "אני תמכתי בסייעות ואפילו הגעתי להפגנה שהתקיימה ביום חמישי שעבר, הן עושות את העבודה הכי קשה ואסור לפגוע בהן. אבל מה שהן עשו היום הוא דבר שלא ייעשה, בחיים לא פוגעים בחינוך המיוחד, באף שביתה החינוך המיוחד לא לוקח חלק. הסייעות בחרות לשבות בלי להודיע להורים, והשאירו אלפים בבית, אני פגועה ברמה האישית".

 

בנה בן החמש של רינת נשאר גם הוא היום בבית, "אני תומכת בסייעות, אבל הן היו צריכות לפעול אחרת. לקחתי יום חופש, ויש אצלי בבית עוד ארבעה ילדים מהגן שההורים שלהם לא יכלו להעדר מהעבודה. זו חוצפה הפעם הסייעות הגזימו, יש עוד דרכים". ליאור שמואל, הורה נוסף שבנו בן הארבע וחצי לא הלך לגן הוסיף כי "אני תומך בסייעות, הן עושות עבודת קודש, אבל לראשונה מכניסים את החינוך המיוחד ומשביתים אותו, זו לא הדרך. צר לי על כך". אם לבן חמש, יבגניה רחמן, טענה כי "אצלי אין סבא סבתא, וברגע שאין גן, אין גם עבודה, הסייעות דואגות לכיסן אבל פוגעות בכיס שלנו".

ירון לוי כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "גם הילד שלי נשאר היום מחוץ לגן. הכעס שלנו ההורים צריך להיות כלפי משרד הפנים שהכריז על כוונתו לפגוע בשכרן של הסיעות. אני חייב לציין, זאת לא החלטה של ראש העיר. משרד הפנים ומשרד האוצר הגיע הזמן לעשות סדר! אריה מכלוף דרעי ומשה כחלון אתם חייבים להבין! ההשקעה בסייעות היא השקעה בילדים שלנו.
הסייעות צודקות בכך שהן דורשות שכר ותנאים הוגנים. צריך להיות הוגנים ולפעול בשיתוף פעולה כדי לפתור את המצב שנוצר".

צביקה ברוט כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "אני מחזק את ידי הסייעות בגני הילדים שלנו, שמנהלות מאבק על הכוונה של משרדי האוצר והפנים להפחית משכרן. אני תומך בכוונת ועד העובדים להכריז על סכסוך עבודה בנושא. חבל שזה לא נעשה כבר לפני שלושה חודשים, כשהתקבלה ההחלטה בנושא, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. עם זאת, אסור לבצע שביתות פתע נגד ההורים והילדים. אני אגבה כל החלטה של הסייעות, ואפעל בכל כוחי כדי לסייע להן להשיג פשרה מול משרדי האוצר והפנים.
אך אני אמשיך להתנגד לשביתות בהפתעה שאינן חוקיות, ולא מקדמות את התהליך. הועד צריך לחזור למו״מ עם משרד הפנים כדי לצמצם את הפגיעה בסייעות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות