קשיש זקן מעבר חציה כביש
אילוסטרציה: שאטרסטוק

המשוחרר הטרי מגולני שדואג לקשישים: "פרוייקט בייגלה" מגייס מתנדבים חדשים

עודד וטורי בן ה-21 מבת ים, מקדיש את זמנו ל"פרוייקט בייגלה" שהקים, במסגרתו נוסד מוקד סיוע לקשישים. "הרבה מאוד קשישים פוחדים ללכת ברחוב לבד, הם מפחדים ללכת לביטוח לאומי או להוציא כסף בכספומט"

פורסם בתאריך: 30.12.18 13:06

לוחם הגולני שהשתחרר לפני כמה שבועות, עודד וטורי בן ה-21 מבת ים, מקדיש את זמנו ל"פרוייקט בייגלה" שהקים, במסגרתו נוסד מוקד סיוע לקשישים. בעוד שצעירים רבים מקדישים את זמנם לאחר השחרור לטובת תכנון טיול גדול בחו"ל, המשוחרר הטרי ששירת כמפקד, מגייס צעירים ל"פרויקט בייגלה" אותו הקים לפני כשנתיים כדי לעזור לצעירים.



"בת ים היא העיר הכי קשישה בארץ. מדובר באנשים שקופים, הם עוברים מולנו אבל אנחנו לא רואים את הסבל שלהם. הפעילות שלנו היא לקשישים בודדים, כאלה שאין להם משפחה שתעזור להם", אמר וטורי. לדבריו, "המתנדבים באים לתמוך, להיות אוזן קשבת וללוות ממקום למקום. אנשים לא יודעים, אבל הרבה מאוד קשישים פוחדים ללכת ברחוב לבד, הם מפחדים ללכת לביטוח לאומי או להוציא כסף בכספומט. הרבה קשישים הולכים לישון לבד אחרי יום קשה ואין למי לספר על כך".

העמותה הוקמה עקב ההבנה כי קיים קושי לקשיש בעידן המודרני לבצע שיחת טלפון פשוטה לחברת הכבלים או הסלולר מבלי לפחד שהיחס יהיה אינו הוגן. וטורי הוסיף כי "אם קשיש נתקל, בבעיה הוא לא יצליח להתקשר לחברה גדולה ולקבל מענה לבדו, הקלדת השלוחות והפרטים המזהים היא משימה בלתי אפשרית למבוגרים". לדבריו, בעיה נוספת שעולה בשנים האחרונות היא שסוכני מכירות מציעים לקשישים מוצרים בהם אין צורך במחיר מופקע של אלפי שקלים. "הרבה חברות שלא אציין את שמן עובדות על הקשישים. הן מספקות 'מתנות' בחינם, כאלה שעולות כסף חודש אחרי, הן מוסיפות מכשירים חכמים ומוצרי מדיה שלקשישים אין כל צורך בהם בלי שהם בכלל מבינים על מה חתמו", טען וטורי.

 

"לפני כשנתיים אחי הגדול חיפש דירה בבת ים והגיע לדירה יפה של אדם קשיש. הוא נקב במחיר מטורף ולא הגיוני בכלל על הדירה, לאחר שיחה הודה בפני אחי כי הוא לא מתכוון להשכיר את הנכס, אלה פרסם אותה כי הוא לא רוצה להיות לבד וכך אנשים מבקרים אותו", אמר וטורי. "משם התחיל הרעיון. פניתי למרכז הצעירים, והמנהלת רינת גבאי המנהלת סיפקה לרשותי את כל הכלים שהיו לה כדי לקדם את הנושא", הוסיף.

וטורי מזמין כל אדם מגיל 18 ומעלה, לבוא ולהתנדב ומציין כי "ההתנדבות מתאימה גם לחיילים משוחררים, סטודנטים ואנשים עובדים. אין מחויבות וכל אחד יוכל להתנדב בקצב שלו ושיזדמן לו". מרכז הגיוס – 054-8318127.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גיל הביניים

    כל הכבוד !
    מחמם את הלב לראות צעירים שאכפת להם מהחברה המבוגרת.
    יישר כח, ותמשיך בעשיה המבורכת הזו.
    ה’ ישלם שכרך וימלא שנותיך בנעימים.
    ברוך הוא וברוך שמו

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות