הרב יצחק אסקפה, ראש העייריה צביקה ברוט וחבר המועצה אורי בוסקילה (מימין לשמאל)
הרב יצחק אסקפה, ראש העייריה צביקה ברוט וחבר המועצה אורי בוסקילה (מימין לשמאל)

דרמה בסיעות הדתיות: הרב אסקפה עזב את ש"ס והצטרף לבית היהודי

גורמים בש"ס רמזו כי יהפכו את הקנציה הנוכחית שלו לאחרונה, בהוצאת מכתב "פורש סיעה", אחריו לא יוכל להצטרף למפלגה אחרת בבחירות הבאות

פורסם בתאריך: 26.12.18 14:07

הרב יצחק אסקפה עוזב את סיעת ש"ס ועובר לסיעת הבית היהודי בראשות סגן ראש העירייה אורי בוסקילה – כך הודיע אמש (שלישי) בישיבה בלשכת ראש העירייה צביקה ברוט. סיעת ש"ס לא הצטרפה לקואליציה, וחבר המועצה בוסקילה מייצג את הציבור החרדי במקומם.



אסקפה היה חבר בסיעתו של בוסקילה בשנת 2013 וחבר לסיעת ש"ס. כעת הוא חוזר לבית היהודי בתמורה לתפקיד אחראי על פרויקטים בחינוך החרדי. גורמים בש"ס רמזו על כוונתם להוציא לאסקפה מכתב "פורש סיעה", אשר ייאלץ אותו להכריז על הקדנציה הנוכחית כאחרונה, אלא אם כן יפתח סיעה נפרדת בראשותו. על פי החוק, הפורש מסיעה מקומית לה נציגות בכנסת, ואשר הוצא לו מכתב "פורש סיעה", לא יוכל להצטרף לכל מפלגה אחרת בבחירות הבאות, ויצטרך להקים סיעה בראשותו.

הרב יצחק אסקפה  אמר כי "אלו לא החמש השנים האחרונות מבחינתי, אך אנו לא יודעים מה יהיה, השם הוא זה שנותן החלטות. אני רוצה לתרום בעשייה לציבור החרדי ואני מחויב לציבור החרדי כנציגם היחיד. אי אפשר להישאר מחוץ לקואליציה ולדאוג לציבור הזה". אסקפה הוסיף כי "ניסיתי לקדם את כניסת ש"ס לקואליציה ולהתקדם בנושא, אבל הגיעו מים עד נפש. הגיעה ההצעה, והחלטתי להענות לה. המהלך הזה קרה אחרי שהתייעצתי עם הרב שלי שאמר שההחלטה הנכונה היא החלטה בה אוכל לעזור ולתרום לציבור החרדי ככל שניתן לי".

אורי בוסקילה אמר כי "החבירה של הרב אסקפה אליי מביאה לידי ביטוי את טובת הציבור החרדי והדתי בעיר בת ים. אני מאמין בשיתופי פעולה ואני בטוח שהחיבור הזה יעשה טוב לא רק לציבור הדתי והחרדי, אלה גם לציבור המסורתי והכללי בעיר בת ים. הרב אסקפה יטפל בכל מה שקשור לציבור הדתי והחרדי בבת ים וייתן מענה מצויין בפרט גם למגזר החרדי. הרב אסקפה הוא נציג אותנטי של המגזר החרדי".

לשכת ראש העירייה מסרה כי "יו"ר סיעת הבית היהודי אורי בוסקילה וחבר המועצה מטעם ש"ס יצחק אסקפה הודיעו לראש העיר כי הם חתמו על הסכם לפיו יעזוב אסקפה את סיעתו ויהפוך לחבר בסיעת הבית היהודי. הנהלת העיר אינה צד להסכם, וראש העיר אינו עוסק בנושאים פנימיים הנוגעים לסיעות האחרות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שאול גבאי

    הוא בסך הכל חזר הביתה.. אבל זה מלמד אותנו מה רמת היושר והמוסר של הפוליטיקאים במיוחד מהמגזר הדתי… חבל שכך נראת הפוליטיקה אסור להאמין לשום פוליטיקאי.. כולם נגועים במחלת האגו… דואגים לעצמם בלבד… מעט מאד מהם שגם דואגים לכלל…

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות