מחאת הסייעות (דצמבר 2018)
מחאת הסייעות (דצמבר 2018)

עשרות סייעות עזבו פגישה עם ראש העירייה כאות מחאה; גננות והורים מפגינים

ראש העירייה צביקה ברוט ייפגש עם יו"ר ועד עובדי עיריית בת ים אבי אפייה, בפגישה יישתתפו גם הסייעות שיוודעו על השינויים בתנאי העסקתן

פורסם בתאריך: 26.12.18 13:20

ראש העירייה צביקה ברוט נפגש היום (רביעי) עם יו"ר ועד עובדי עיריית בת ים אבי אפייה, בפגישה השתתפו גם הסייעות שיוודעו על השינויים בתנאי העסקתן. ברוט אמר כי "פעם ראשונה שראש עיר אומר דבר כזה: אני מכריז שאם תכריזו על סכסוך עבודה אני איתכם. אני לא יכול לכריז על זה אבל אתה יכול".

אפייה פנה לקהל הסייעות ואמר כי "חברים אחרי שהאדונים ילכו אני אספר לכם לאן הם רוצים להכניס אותי 'סייעת מחזקת אותו' אם הם יעשו את זה ויכריזו על סכסוך עבודה כולנו נלך הביתה". לאחר דברים אלו כלל הקהל באולם קם ויצא החוצה.

אפייה הוסיף כי "מדובר בהרעה בתנאי העסקתן של הסייעות שעובדות משנת 1999 ואילך. בפגישות מקדימות הסבירו לסייעות כי שכרן ירד, ושתנאיהן יפגעו כתוצאה מהקיצוצים, למעשה הן ירדו מ-100% משרה, ל83% מבחינת שכר".



"הסייעות יעשו את אותה עבודה שהן עושות כבר עשרים שנה, ויקבלו שכר נמוך יותר, כשאחוז המשרה שלהן ירד ל-83%. הודיעו לי שראש העירייה מכנס את כולם ואני מוזמן להגיע. במקום לכנס ישיבה הוא היה צריך לבדוק מה אנחנו חושבים, מה אפשר לעשות, ואיך ניתן לפתור את הסוגיה ולא להעצים אותה", אמר אפייה. לדבריו, "180 סייעות העלו בפניי את כוונתן להגיש התפטרות קולקטיבית אם לא ימצא פיתרון הולם. הן יהיו מוכנות לעבור לערים השכנות ולקבל שכר גבוה יותר. הסייעות מקבלות היום 30 שקלים לשעה, איך אפשר להוריד מהשכר הזה?".

גננות בגני הילדים התערבו לצד הסייעות, "אנחנו קמות לעזרתן של הסייעות, לא ניתן לפגוע במי שעושות את העבודה הכי קשה עם הילדים של כולנו. אנחנו רואות כמה קשה עבודת הסייעות. היום בשעה ארבע וחצי נגיע עם שלטים ונפגין בזמן שהסייעות יהיו בתוך הפגישה עם ראש העיר בה הוא צפוי להודיע על הפגיעה בשכרן. אנחנו נעמוד בחוץ ונחזק אותן יחד עם הורים רבים שמכוונים להגיע" כך מסרו הגננות.

ההודעה שהפיצו הגננות:
"הורים יקרים ערב טוב !
מחר תתקיים פגישה של סייעות הגנים עם ראש העיר, במסגרת המפגש יוסבר השינוי בהיקף ההעסקתם, מורידים לסייעות את היקף המשרה מ100% ל83% ,שזאת פגיעה משמעותית בשכרם וקיים מצב שרוב הסייעות יתפטרו בחוסר ברירה , לכן אנו הגננות ,הסייעות וההורים שאכפת להם מילדיהם יגיעו לרחבה להביע את תמיכתם בסייעות . ולא לאפשר למצב הזה לקרות!!! המפגש יתקיים ביום רביעי 26.12.18, בשעה 16:30 באודיטוריום העירוני, רחוב הדדי 6 בת ים".

 

נציגת ועד הסייעות, ענת גבאי, אמרה כי "אחרי עשרים שנה שאנחנו נותנות את הנשמה והלב שלנו, זה לא בסדר להחליט לפגוע בנו כך. אנחנו עובדות בשעות לא פורמליות, מגיעות לכנסים, חגים ואירועים רבים שמתקיימים בגן במהלך השנה. אנחנו גוזמות עצמים, משפצות חדרים, מנקות, ואפילו עורכות וסוחבות קניות. לא נוותר בשום אופן ולא נאפשר את הפגיעה הזאת".

לשכת ראש העיר מסרה כי "ראש העיר צביקה ברוט תומך במאבק הסייעות ומאמין כי הוא מוצדק, וכי היה צריך לדאוג לטיפול הנושא כבר לפני כמה חודשים – כשמשרד הפנים הכריז לראשונה על כוונתו לפגוע בשכרן. כתוצאה מכך ראש העיר נועד עם הסייעות ועם נציגי הועד, כדי לסייע להן במאבק מול הממשלה. ראש העיר אף נענה לבקשת עד העובדים והביא לדחיית מכתבי השימוע של הסייעות, זאת כדי לאפשר לועד לקיים מו״מ מול הממשלה. ראש העיר וממלא מקומו הודיעו לסייעות כי יעמדו לצידן במאבק ואף יובילו אותו אם יתבקשו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. איריב

    פשוט בושה וחוצפה לעשות להן את זה, הן עובדות קשה , דואגות לילדים שלנו, העבודה שלהן כל כך אחראית שבמקום להוריד צריך לעלות להן את השכר , אל תוותרו אתן שוות יותר ממה שנדמה לכולם !!!!!!

  2. איריס

    פשוט בושה וחוצפה לעשות להן את זה, הן עובדות קשה , דואגות לילדים שלנו, העבודה שלהן כל כך אחראית שבמקום להוריד צריך לעלות להן את השכר , אל תוותרו אתן שוות יותר ממה שנדמה לכולם !!!!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    העיקר חברי הכנסת העלו לעצמם את השכר . תעודת עניות למשרד החינוך ולמדינת ישראל ביחס המשפיל לסייעות

  4. רותי

    תמיד פוגעים בשכבות המוחלשות בחברה.מדןע לא מקצצים משכר הבכירים?שדם יש מהיכן לקצץ.לקצץ משכרם של נשים שעושות את מלאכתן נאמנה שעובדות בחינוך ילדי ישראל זה פשוט שערוריה

  5. שרונה

    שייתבישו להם, אני מזועזעת… עבודה כל כך חשובה ושוחקת.. ברור, תמיד פוגעים בחלשים. רוצה להאמין שזה לא יקרה… כולם צריכים לצאת ולהפגין… בושה למדינה שמעלה הצעה כזו.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות