אחרי שהתגברה על הסרטן וחזרה ללימודים, שירה חיה זקוקה למחשב

"החיים יכולים להתהפך בשניות ועכשיו, לאט לאט, אנחנו מנסים לארגן את הבית ולשקם את החיים שלנו". אומר אביה של הילדה בת השמונה שהתגברה על המחלה הקשה

פורסם בתאריך: 24.12.18 10:08

כבר שנתיים ששירה חיה הרשקוביץ, בת השמונה נלחמת במחלת הסרטן. הרשקוביץ, תלמידת כיתה ג' בבית ספר ירושלים, שבה ללימודים לאחר שנאלצה להיעדר מהם לזמן רב, בעקבות מצבה הרפואי. עם חזרתה ללימודים הוריה פנו לאנשי חב"ד שפועלים כדי לגייס לה שולחן כתיבה ומחשב, זאת באמצעות רב חב"ד מאיר אבוטבול שפועל בשיתוף עם עמותת חן לחיים.



"החיים יכולים להתהפך בשניות", אומר צחי הרשקוביץ, אביה של שירה חיה. "ביום בהיר אחד, לאחר בדיקות דם שיגרתיות התהפך עלינו העולם. בתוך בשעות ספורות מצאנו את עצמנו בבית חולים. בשבע וחצי בבוקר עשינו בדיקות דם, בעשר וחצי רופאת הילדים התקשרה אלינו ובשעה 12 כבר היינו בבית חולים דנה, עם המון רופאים סביבנו. לשירה חיה מצאו סרטן מסוג לוקמיה".

לשירה חיה, יש ארבע אחיות נוספות. כשהתגלה הסרטן בגופה, אחותה הקטנה הייתה בת 10 חודשים. עם הגילוי שירה אושפזה למשך שמונה חודשים. ההורים נאלצו לעזוב את עבודתם כדי ללוות את בתם בבית החולים. "עברנו תקופה קשה, גם כלכלית וגם נפשית", מספר צחי האב, "זה לא פשוט לא לעבוד, במהלך האשפוז עברנו מדירה בקומה רביעית בלי מעלית לקומה שנייה, כדי ששירה חיה תוכל להגיע לביקורים בבית, לקומה רביעית ברגל זה לא היה אפשרי, ולאט לאט אנחנו מנסים לארגן את הבית ולשקם את החיים שלנו".

לאחר שנתיים של טיפולים ואשפוזים חזרה שירה חיה לביתה, ועלתה לכיתה ג'. עם החזרה לבית הספר, ההורים בכיתה ובבית הספר, בהובלת יו"ר ועד ההורים חנן פרץ, התגייסו לסייע לבני המשפחה. יחד עם ההורים התגייסו כדי לסייע למשפחה עמותת חן לחיים והרב מאיר אבוטבול. "פגשנו אנשים טובים באמצע הדרך, אם לא הם אני באמת לא יודע איך היינו יכולים לעבור את זה", אומר האב.

"אני קורא לציבור לעזור לילדים האלה, לשמוח ולהבריא. כל משחק, כל מחשב וכל טאבלט עוזר להם להעביר את תקופת הטיפולים והאשפוזים הקשים והארוכים. רק יחד נוכל לשמח אותם. כי החיוך שלהם בידים שלנו", אומר הרב אבוטבול.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות