המכונית שנפלה לבור. צילום: יניב כהן

"המוקד העירוני שלח אותי להזמין גרר כשנתקעתי בבור בכביש"

פיצוץ אדיר בצינור מים ברחוב רבינוביץ', בור ענק בכביש ותושבת שכמעט התהפכה. שוב נזקים בעקבות מזג האוויר

פורסם בתאריך: 23.12.18 13:14

נזקי מזג האוויר החורפי ממשיכנים להכות בבת ים. לאחר שלפני חודש סבלו התושבים מפיצוץ צינור מים ברחוב הרב מימון, שיבשה הפסקת מים נוספת את חייהם של תושבי רחוב רבינוביץ' בעיר ובנוסף נגרם נזק לרכוש.

בסוף השבוע האחרון (חמישי) אירע פיצוץ אדיר בצינור מים ברחוב רבינוביץ' בבת ים, וכתוצאה ממנו נקלעו התושבים להפסקת מים במשך כמה שעות, ששיבשה את ההכנות לקראת השבת והסופ"ש. כתוצאה מהפיצוץ נפער בור גדול ומסוכן בכביש, אך במוקד העירוני לא מצאו לנכון לפתור את הסכנה"

יניב כהן, אחד מדיירי השכונה, סיפר ל"השקמה בת ים": "בעקבות הפיצוץ בצינור, נציגי תאגיד המים סגרו את המים וכל הרחוב שלנו היה ללא מים מיום חמישי בשעה שש בערב עד השעות הקטנות של הלילה וביום שישי מהשעה 13:30 עד 19:00 בערב, כך שההכנות לשבת השתבשו כליל. הרבה מאוד דיירים ברחוב התריעו לעירייה על הסיכון והבעיה, אך נתקלו בחוסר מענה ובאדישות מצד העירייה. רק לאחר שעירבתי מספר גורמים בנושא, הגיעו למקום מתאגיד המים כדי לבחון את הנזק".

עוד מספר כהן: "רק לאחר שהבחור של תאגיד המים סגר את הברז ולאחר המתנה מרובה, היה ניתן להבין את גודל הנזק לכביש. כמו כן חשוב לציין כי לאחר שדיווחתי למשטרה שמדובר באירוע מסוכן, דאגו לשלוח לי ניידת שסגרה את הכביש. עד אז הבור היה פתוח וסיכן עוברי אורח, כולל אופנועים, מכוניות והולכי רגל, ובמזל נמנע אסון גדול הרבה יותר".



 

עוד לפני סוף השבוע, בעקבות הגשמים, נהגת רכב נתקעה בבור. לובה איוונוב הגיעה ברכבה לאסוף ילדים וכמעט התהפכה. "זה היה ומפחיד", היא מתארת. "אף אחד לא חשב שזה פיצוץ בצנרת, אלא רק שלולית ואפשר יהיה להיכנס לחניה, אבל לא ידעתי שממש נוצר בור בכניסה לחניון. אם הייתי ממשיכה עוד קצת הייתי יכולה להתהפך כשהילדים איתי ברכב. בגלל כמות המים הרבה, אי אפשר היה לראות את הבור שנפער בכביש".

עוד היא מספרת: "התקשרתי למוקד העירייה ואמרו לי, תזמיני גרר ותתבעי את התאגיד. אחרי שהאוטו שלי נפל, התחלנו בעצמנו לחסום את הכביש יחד עם דיירים מהרחוב עד שסגרו את הברז הראשי. אני מודה לארגון המתנדבים 'תופעות הטבע' שהוציא את ילדיי מהרכב והעניק לנו תמיכה רגשית. עכשיו אני מחכה מה יגיד השמאי לגבי מצב הרכב, אבל העיקר שכולם יצאו מהאירוע הזה בריאים ושלמים, בקלות זה יכול היה להיגמר רע".

מתאגיד מי בת ים נמסר: "התאגיד מבצע עבודות להחלפת קו המים ברחוב רבינוביץ' בימים אלו. רחוב רבינוביץ' הוגדר בעדיפות ראשונה, ובשבועות הקרובים יחובר צינור מים חדש אשר ימנע את הישנות המקרה בעתיד".

מעיריית בת ים נמסר: "עם קבלת הדיווח על הפיצוץ הגיעו צוותי העירייה והתאגיד למקום לסייע לתושבים ולתקן את הצינור. בנוגע לפנייה למוקד, העירייה אינה מזמינה שירותי גרר, ולכן נמסר לתושבת להזמין גרר פרטי".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות