חסרי בית, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

"הם לא נוכלים או מפלצות": העמותה בעיר שמצילה חסרי בית על סף קריסה

המיזם החברתי שהפך לעמותה מתחזק שבע דירות בהן כ-80 בני אדם. התוכנית נועדה לשקם אותם, תרומות בגדים ומזון יבש יעזרו לחסרי הבית לעבור את החורף הקר

פורסם בתאריך: 19.12.18 08:39

מייסד עמותת "אכפת" הפעולת למען חסרי בית, דויד אגייב  בן ה-35 מבת ים, נשוי ואב לשתי בנות שמרצה לנוער בסיכון, סיפר כי מה שהחל כמיזם חברתי לפני כחמש שנים הפך לעמותה שברשותה שבע דירות בהן משכנת את דרי הרחוב. מטרת הפרוייקט היא לספק דיור זמני לחסרי הבית ולהוציא אותם מהרחוב, לאחר מכן מתחילים לשקם את השוהים בדירה.  אגייב אמר כי "'הוסטל לופט' היא תוכנית למען קידומם, שיקומם והעצמתם של דרי רחוב באמצעות הפעלת דירות ובתי מחסה". לדבריו, "יש לנו שבעה בתים באזור המרכז בהם אנחנו משקמים אותם. אני מאמין שלפני שאדם צריך להיכנס לטיפול מעמיק הוא צריך את הבסיס, שזה בית".



אגייב מתפעל את דירות העמותה, "יש לנו 70 מתנדבים שתומכים בנו. אנחנו נותנים מענה ל-80 בני אדם, בהם 43 שוכנו בבת ים, שבעה אנשים נמצאים מחולון, וכל השאר מאזור המרכז. אלו אנשים שעברו טראומה במהלך החיים ולא הצליחו להתאושש ממנה". אגייב אף הרחיב על מצוקת דרי הרחוב, "כתוצאה מהטראומה, הם החלו להשתמש בסמים שונים ואלכוהול עד שלא נותר להם כסף לשכר דירה ואפילו לאוכל. הם לא נוכלים או אנשים רעים, אפשר לשקם אותם ובתור התחלה המטרה שלי היא להוציא אותם מהרחוב. צריך לשכן אותם במקום בו נמצאים אנשים נורמטיביים וזה מה שאנחנו עושים."

באופן מפתתיע רבים מדרי הרחוב בעלי עבר מרשים ושירתו ביחידות מובחרות, אחרים עברו גירושים קשים שדירדרו אותם. אגייב אמר כי "יש לנו הרבה אנשים ששירתו ביחידות מובחרות בצה"ל, נסעו לאחר מכן לטיולים בעולם וחזרו במצב של פוסט טראומה. המשפחות שלהם לא תמכו ולא נתנו להם צ'אנס ובסופו של דבר הם הגיעו לרחוב. במקום לטפל בעצמם, הם שקעו בסמים ולא הייתה להם עזרה מאף אחד".


עוד הוסיף אגייב כי "לא מעטים המקרים של גירושים שהביאו אדם למצב לא טוב. בנוסף, יש כאלו שעברו התעללות מינית בילדותם וכתוצאה מכך הדימוי העצמי שלהם לאורך השנים היה נמוך. מצבם הנפשי לא אפשר להם לתפקד, לא הייתה להם אוזן קשבת ותמיכה. הדעה הרווחת היא שמי שגר ברחוב נחשב כמפלצת, אבל אלו אנשים רגילים שנמצאים בבעיה ואפשר לעזור להם".

העמותה מתפקדת בצורה מעובדת וזאת ללא תמיכה ממשלתית, אגייב קורא לציבור להירתם ולהעביר בגדים חמים ואוכל שיעזרו לדרי לעבור בשלום את החורף הקר. "עצוב לי מאוד שהמדינה לא משקמת אותם ואני צריך לבקש תרומות. אנחנו נמצאים בתקופת החורף ומזג האוויר מקשה מאוד על האנשים, אנחנו זקוקים לתרומות של בגדים חמים, שמיכות, כריות, סדינים וכל דבר מחמם. בנוסף נשמח לקבל קופסאות שימורים, שקיות קפה ומוצרי מזון נוספים שנשמרים לאורך זמן", אמר אגייב.

לתרומות: 050-566-6120 דויד אגייב

מייסד העמותה, דיויד אגייב

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות