אסתר פירון ורונה רמון (משמאל לימין)

"רונה רמון הייתה אישה צנועה ואמיתית": אסתר פירון נפרדת משותפה בתחום החינוך

חברת המועצה אסתר פירון שהחזיקה בתיק החינוך שנים רבות שיתפה פעולה עם רונה רמון. "משהתגלתה המחלה, שוחחנו על החיים וגם על המוות", אמרה פירון

פורסם בתאריך: 18.12.18 17:36

רונה רמון הלכה לעולמה אתמול (שני) לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. חברת המועצה אסתר פירון שהחזיקה בתיק החינוך דאז שיתפה פעולה עם רמון, שפעלה למען רבות למען חינוך. פירון אמרה כי "במסגרת פיתוח נושא החלל ביקרה רונה רמון בבת ים בבית ספר תיכון חדש דרכא, אשר תלמידיו השתתפו בניסוי שנעשה בחלל".



רמון שכלה את בעלה, האסטרונאוט הישראלי הראשון, אל"מ אילן רמון, באסון המעבורת קולומביה בשנת 2003. שש שנים לאחר מכן בנה, סרן אסף רמון, ששירת כטייס קרב בחיל האוויר, נהרג בתאונת אימונים. לאחר האסונות שפקדו אותה, היא הקימה את "קרן רמון" במטרה לקדם ילדים ובני נוער. פירון הוסיפה כי "הפגישה בנינו במסגרת חוג התנ"ך בבית הנשיא הראתה בפניי אישה צנועה, אמיתית ומחויבת לפיתוח נושאי המדע והחלל במדינה. רונה רמון הייתה אישה אשר פניה תמיד לעתיד, ובכך גדולתה ומכאן האבל הכבד במדינה על מותה".

בחוג התנ"ך השתיים התחברו וגילו את את השנייה. "לפני כשנה התבקשתי להשתתף בחוג התנ"ך, בבית הנשיא ריבלין, הספר הנבחר היה איוב. נתבקשתי לבחור לי בת זוג, בחוצפה התקשרתי לרונה ובקשתי ממנה להעביר יחד איתי את השיעור", אמרה פירון. לדבריה, "רונה הסכימה ללמד איתי בתנאי שנשב יחד, שתינו, ונלמד את ספר איוב ומשמעותו. על אף שהיכרותנו נפרסה על פני כמה שנים, כאן פגשתי את רונה האחרת".

 

חודשים ספורים לאחר מכן התגלתה כי רמון חלתה בסרטן, "חזרנו לעיין בספר איוב, לשוחח על החיים וגם על המוות שהפעם היה נוכח בחדר ותופס את החלל שביננו. היא הייתב אצילית, יפה מבפנים ומבחוץ, מלאת אור אך ספונה בכאבה. רונה רמון שאלה והשיבה, הקשתה, כמהה לחיים. רונה, הייתה צדיקה ישראלית, התגלמות חלום של דורות: פרי ישראלי זקוף וצנוע, מלא בחן וחספוס גם יחד, נחוש לתת ולבנות את הארץ כמקום טוב, אוהבת אדם. אנחנו לא שבענו ממך, רונה. הימים היו קצרים, ואנחנו כבר מתגעגעים"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות