אסי יחיאל
אסי יחיאל

מיתולוגיה יוונית: בלי רדיו ובלי תקשורת הזמר מבת ים כובש את יוון

אסי יחיאל אולי לא מוכר לכם, אבל הוא עובד עם מלחינים יוונים, משתתף בפסטיבלים בינלאומיים ובתוכניות טלוויזיה מחוץ לישראל. כך מצליח הזמר מבת ים לכבוש את הז'אנר. צפו:

פורסם בתאריך: 23.11.18 10:07

השם של אסי יחיאל מבת ים אולי לא מצלצל לכם מוכר, אבל עבור חובבי הזמר היווני הוא נחשב ללהיט, לא פחות. ההופעות שלו מבוקשות והוא משתתף גם בפסטיבלים בינלאומיים בעולם.

יחיאל בן ה-35 גילה את עולם המוזיקה כבר כילד. "ינקתי את המוזיקה ואת התרבות מבית סבי וסבתי, שהיה בשכונת שפירא. שם בעצם התחברתי לשורשים ושם הכל התחיל", הוא מספר, "ואחרי שהתבגרתי החיבור למוזיקה כבר היה חלק מחיי וההעיסוק במוזיקה כבר הפך מקצועי. שיתוף הפעולה עם המלחינים הגדולים של יוון התחיל באקראי, אחרי שהעלתי שיר שאני מבצע לפייסבוק. קצת אחרי שהשיר עלה לאוויר התקשרה אלי חברה טובה שמתגוררת ביוון וסיפרה לי שטנאסיס פוליקאנדריוטיס מלחין מכובד מאוד, שמע אותי ורוצה מאוד להכיר אותי".

יחיאל התקשה להאמין. "האמת שבהתחלה לא האמנתי כי למה דווקא אני, זמר לא ממש מוכר מישראל? אחרי הכל, יש הרבה זמרים טובים ביוון, אבל החלטתי לקחת את ההצעה ואחרי כמה ימים מצאתי את עצמי עולה על טיסה לאתונה. הוא הזמין אותי לביתו, שם התחיל קשר חזק וארוך עם מופעים משותפים דיסק בהפקתו, תוכניות טלויזיה, כתבות בעיתונים והרבה פרסום שהגיע בן רגע".

צפו באסי יחיאל בהופעה משודרת:

מאז הספיק יחיאל להופיע גם על במות פסטיבלים נחשקים ביוון, בהם פסטיבל קאזאנג׳דיס וכן בפני 5000 צופים ופסטיבל קסאנטי  בפני 10,000 צופים ולהפוך לשם מוכר בסצנת הזמר יווני. מאז פנו אליו מלחינים נוספים בהם כריסטוס ניקולופולוס, שכמעט כל ישראלי מכיר את הלחנים שלו. "הוא כתב להיטים רבים, בהם 'אלינור', 'פומה פומה' ואחרים. הוא זה שהציע שנעשה שיתוף פעולה מוזיקלי, שבעקבותיו נולדו מופעים מרתקים בארץ וביוון וכעת אנחנו עובדים על דיסק משותף", אומר יחיאל.

אני מניח שלא מעט אמנים בארץ הרימו גבה כששמעו שמלחינים יוונים בחרו בך. איך היו התגובות מסביב?

"כאשר שאלתי כל אחד מהם למה דווקא אני, התשובה שלהם היתה די זהה, שניהם אמרו לי שהעומק של הקול שלי מחזיר אותם לתקופה של לפני דור הפופ והיום קשה מאוד למצוא קולות כאלה ביוון. לגבי הקולות בישראל, שמעתי לא מעט זמרים שטענו ששילמתי למפיקים הללו. אני יכול לומר כאן ועכשיו שזה ממש לא נכון. עם יד על הלב, לא ממש כיוונתי שהקריירה שלי תתפתח יותר ביוון מאשר בארץ פשוט כך קרה, ביוון ידעו לזהות חומר איכותי, בארץ השוק מוצף בזמרים מהז'אנר היווני ולקהל קשה להבחין בין מה יותר טוב ויותר מקצועי לחובבני.קיבלתי שם יותר הצעות ממפיקים, מלחינים טלויזיה עיתונים, אחרי כל שיר שיוצא לרדיו צצות אינספור כתבות והפרגון בשמיים"

ובארץ?

"בעבר, המצב בארץ היה קצת שונה, היה פחות פרגון והרבה קנאה, בתקופה האחרונה כן מרגישים שיש התעוררות והתעניינות אני מקבל פניות מצד מפיקים. פרט לזה, אני יודע שרבים מחובבי הז'אנר אכן מכירים, מגיעים, מפרגנים וממלאים את המופעים שלי".

אסי יחיאל

המופע החדש שעליו עובד יחיאל בימים אלה הוא משיריו של אריס סאן, גדול הזמרים היווניים. "אריס סאן היה אליל הנעורים שלי, ואת השירים שלו שמעתי בבית של סבא וסבתא שלי. הם אהבו אותו מאוד. הסיפור מאחורי המופע הזה הוא להפגיש ולשלב בין הישן לחדש. בעיניי. עבורי זה מסע נפלא במנהרת הזמן, הקהל פשוט נסחף עם השירים והסיפורים. ומדובר בערב מלא הנאה. השיר שאני הכי אוהב במופע הוא 'מאנה מו', או בתרגום בעברית 'אמא שלי', שכמובן מוקדש בכל מופע לאמהות היקרות שלנו. היום הסבא והסבתא לצערי אינם בין החיים אבל אני בטוח שאילו היו איתי הייתי מקבל פרגון אינסופי כי הרי הם חלק בלתי נפרד מהקרירה שלי". ב-12 לדצמבר 2018 יופיע בזאפה תל אביב עם שיריו של אריס סאן ובמקביל מקיים הופעות פרטיות עם שירים ביוונית.

בישראל הוא אמנם לא זוכה להכרה בתקשורת ולהשמעות ברדיו, אבל זה לא מדאיג אותו. באמצע דצמבר הוא צפוי להופיע במועדון זאפה תל אביב ולוח ההופעות הפרטיות שלו עמוס. "השמיעו את הסינגלים שלי ברדיו כמה פעמים, אבל מהר מאוד הבנתי שמשם לא תבוא ההכרה. הקהל בארץ מאוד מחובר למוזיקה יווונית ומצביע ברגליים, מגיע להופעות. יש לי קהל גדול שאוהב אותי ואת השירים שלי ועם כל הכבוד לרדיו יש בו פחות צורך כיום. אני לא מתוסכל מזה, ממש לא. אני חושב שעבודה יש לכולם ולוח ההופעות שלי מלא מספיק כדי שאהיה מרוצה מהמקצוע שבחרתי ומהשפה שבה בחרתי לשיר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות