בכר או ברוט? במדריך לבוחר בסיבוב השני לראשות עיריית בת ים

הקלפיות יפעלו במתכונת מצומצמת, הילדים יסיימו לימודים בשעה 12:00 והצהרונים יוקדמו. כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת יום הבחירות הקרוב

פורסם בתאריך: 12.11.18 18:04

סיבוב הבחירות השני לרשות המקומית בבת ים יתקיים מחר (שלישי) ויכריע מי יכהן בתפקיד ראש העירייה בחמש השנים הקרובות. המתמודדים הם ראש העירייה המכהן יוסי בכר ומועמד הליכוד צביקה ברוט. הקלפיות ייפעלו באותם בתי ספר ומתנ"סים בהם פעלו בסיבוב הראשון, רק שהפעם מדובר במתכונת מצומצמת כיוון שהקלפיות ייפתחו רק מהשעה 13:00 וייסגרו בשעה 22:00.



לאור ריבוי המועמדים לראשות העיר בסיבוב הראשון, הקולות התפצלו וראש העירייה הנוכחי יוסי בכר לא הצליח להשיג את הרוב הדרוש העומד על כ-40%, על מנת להימנע מסיבוב בחירות נוסף.

בבת ים כ-129,532 בני אדם בעלי זכות הצבעה, ועל פי נתוני משרד הפנים רק כ-39% מהם הצביעו בבחירות האחרונות. מדובר בנתונים נמוכים יחסית לעובדה שהיה מדובר ביום שבתון, בבחירות הקרובות אחוז המצביעים צפוי לצנוח אף יותר בגלל שזו יום עבודה רגיל. מתוך כלל המצביעים בבחירות הראשונות, יוסי בכר קיבל כ-17,277 – המהווים כ-35%; בעוד צביקה ברוט קיבל כ-14,809 קולות מתוך בעלי זכות ההצבעה – המהווים כ-30%.

עוד בנושא:
בעקבות תמיכתה של גנין בבכר: הכפשות בין המחנות
מי נגד מי: מצעד התומכים לקראת הסיבוב השני בבחירות בבת ים

האם בתי הספר והצהרונים פועלים כסדרם?

משרד החינוך והרשויות המקומיות החליטו על סיום הלימודים בשעה 12:00, למעט כיתות החינוך המיוחד התקשורתיות שילמדו עד השעה הרגילה במערכת וכלל הצהרונים בעיר. הצהרונים והמועדניות יחלו עבודתן בשעה 12:00 ויסיימו בשעה הרגילה. מלבד החרגות אלו, ביתי הספר יהיו ריקים מתלמידים על מנת לאפשר הצבעה.

עם מה עליכם להגיע לקלפי?

במשרד הפנים הדגישו כי יש להצטייד בתעודת זהות, יש להביא את כל התעודה ולא רק את הספח. במידה ואין ברשותכם תעודת זהות אנא הצטיידו בתעודה מזהה אחרת כגון דרכון ישראלי, רישיון נהיגה ישראלי או תעודה צבאית אישית, יש לשים לב כי התעודה המזהה בתוקף.

במי בוחרים?

הבחירות הקרובות מתקיימות רק לראשות העיר ולכן תתבקשו להכניס למעטפה רק פתק אחד בצבע צהוב, עם המועמד לראשות העיר בו אתם תומכים. בקלפיות יהיו מוצבים שני פתקים בלבד, עליהם יהיו כתובים שמות המתמודדים – יוסי בכר וצביקה ברוט. יש לציין כי בעלי מוגבלויות, שאינם מסוגלים להצביע בעצמם, רשאים להביא עימם מלווה שיעזור להם. חל איסור על מלווה להוביל לקלפי יותר משני בוחרים.

 

מי רשאי להצביע, ואיפה מצביעים?

אדם הרשום כתושב בת ים בפנקס הבוחרים, ומלאו לו 17 שנים רשאי להצביע. משרד הפנים שלח לכתובת המגורים פתק ובו מצויין היכן הקלפי בו אתם מצביעים, לרוב זהו הקלפי הסמוך לכתובת בה אתם רשומים במשרד הפנים. מי שלא קיבל את ההודעה בדואר, או לא בטוח שהוא רשאי להצביע יוכל לברר זאת ולאתר את הקלפי באתר משרד הפנים.

באתר ניתן להזין את מספר תעודת הזהות של הבוחר, ותאריך הנפקת תעודת הזהות כדי לקבל את המידע, או לחלופין לחייג לטלפון שמספרו 1-800-222 או לעשות זאת באמצעות הודעת טקסט ולשלוח את מספר תעודת הזהות ב-9 ספרות, כולל סיפרת הביקורת, ותאריך מלא של הנפקת תעודת הזהות למספר 050-8085500.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות