תומר חזן זכרונו לברכה (צילום באדיבות המשפחה)
תומר חזן זכרונו לברכה (צילום באדיבות המשפחה)

5 שנים לרצח החייל תומר חזן: הכאב שלא נגמר

לפני 5 שנים נרצח החייל מבת ים על ידי מחבל שעבד בעיר. בני המשפחה והחברים ממשיכים להפיץ את השמחה שאפיינה את תומר לצד הכאב הגדול והגעגוע שאין לו סוף

פורסם בתאריך: 16.9.18 16:17

את היום הזה אף תושב בת ים לא יכול לשכוח. זה קרה ב-21 בספטמבר 2013. החייל תומר חזן נרצח בקלקיליה על ידי מחבל פלסטיני שעבד איתו במסעדת "צחי בשרים" בבת ים.

לאחר המקרה התברר כי כוונתו של המחבל הייתה לרצוח את תומר ולבצע חילופי אסירים: גופת החייל תמורת שחרור אחיו. המחבל הוליך את תומר שולל בנוגע לכוונותיו, הוא פיתה וניצל את אמונו של תומר, נסע עמו לכפר שבו התגורר ורצח את תומר. הרצח העיר זעם רב מצד תושבי בת ים ופער בור של כאב בקרב משפחתו וחבריו של תומר חזן.

תומר, בן 21 במותו, נולד בראשון לציון, בשכונת "פואבלו אספניול" ובילדותו עברה המשפחה לבת ים. הוא למד בבית הספר הממלכתי-דתי "ציפורי" ומשם לחטיבה ותיכון בבית ספר "חשמונאים". הוא את לימודיו סיים בהצלחה והתגייס לחיל האוויר. הוא שירת בבסיס פלמחים באגף אבטחת המידע, אבל לאחר תאונת דרכים הוא הועבר לשרת בשלישות, בטייסת 200. תפקיד אותו עשה עד שנרצח.



"תומר היה אדם חייכן מאוד. צעיר מלא בשמחת החיים, על פניו תמיד היה חייך חיוך רחב ובליבו הכיר תודה לכולם. הוא היה צעיר אופטימי שבכל מהלך של החיים ידע לראות את חצי הכוס המלאה", אומר אחיו אופיר חזן, "הוא בלט בחריצותו, מגיל צעיר עבד בחופשות והיה הראשון למלא בנאמנות כל משימה. תומר ידע לנהוג בכבוד רב בכל אדם שפגש, ידע להעיר הערות בלי להעליב והרבה לעזור. כל מי שפגש אותו נשבה בקסמו. הוא מאוד אהב מוזיקה. הוא אהב לשמוע, והכי אהב לשיר. הוא ניחן בקול נעים וביכולת שירה נפלאה, הוא הרבה לשיר במפגשי משפחה וחברים ותמיד זה היה תענוג להקשיב לו וזה כל כך חסר לנו".

"גדלנו בבית מסורתי על ערכי היהדות, עם ערבי שבת משמעותיים, בית כנסת בחגים, משפחה מאוד מלוכדת והרגשת קרבה גדולה לבורא עולם", ממשיך האח, "הקשר בין בני המשפחה תמיד היה חזק מאוד, תומר הפגין בכל עת כבוד רב להוריו ואהבה ענקית לאחיו, הקפיד לבקר את הסבים והסבתות ואהב לבלות עם המשפחה המורחבת".

לאחר מותו, אימצה משפחתו של תומר את המוטו: "ובחרתם בחיים", והחליטה לשקף את שמחת החיים שהייתה בתומר ולהנציח אותו כמעט בכל דרך: הכנסת ספר תורה, טורניר כדורגל שנתי, דף פייסבוק ואירועים לזכרו. ביום חמישי יעלו בני המשפחה וחבריו של תומר, יחד עם תושבי העיר לקברו שבחולון, כדי לכבד את זכרו של הצעיר שמותו מורגש ובמלוא העוצמה גם חמש שנים אחרי.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות