טל אסייג ובתה הבכורה (לירון אלוני)
טל אסייג ובתה הבכורה (צילום: לירון אלוני)

מהתמודדות עם הבת ועד הרצון להחזיק את תיק החינוך המיוחד

לאחר שטל אסייג גילתה שאין מסגרת שבה היא תוכל לבלות עם בתה, היא החליטה להקים עמותה לילדי החינוך המיוחד. כעת היא רוצה להשפיע מתוך המועצה על מצב הילדים בעיר

פורסם בתאריך: 14.9.18 07:24

טל אסייג נולדה ביפו, אך מגיל שנתיים היא מתגוררת ברמת הנשיא בבת ים, בת 38, נשואה ואמא לארבעה ילדים כאשר הבכורה שי בת ה-11, מאותגרת שכלית התפתחותית. אסייג היא אשת ביטוח, פעילה חברתית ומשמשת בהתנדבות כיו"ר עמותת מחייכים אל החיים – אותה היא הקימה בעשר אצבעותיה עבור בתה, משפחתה והמשפחות הנוספות בעיר וכיום מתמודדת ברשימה של צביקה ברוט שרץ לראשות העיר תחת מח"ל למועצת העיר בת ים, כשמטרתה – לאייש את תיק החינוך המיוחד שיפוצל מתיק החינוך במידה וברוט ייבחר.

"המצב של החינוך המיוחד בעיר הוא לא טוב בלשון המעטה", מספרת טל אסייג ל"השקמה בת ים". "יש לא מעט בעיות עם כל מה שקורה בנוגע לילדי החינוך המיוחד והגיע הזמן לשנות את המצב. הילדים של החינוך המיוחד בבת ים שקופים ובהמון מובנים הם לא קיימים. הגעתי כדי להשפיע והבנתי שאני חייבת לקדם את זה הלאה והדרך לכך היא להשפיע מבפנים".

טל כאמור אם לארבעה ילדים כאשר שי בת ה-11 מאותגרת שכלית. יומיים אחרי הלידה בעקבות פרקוס של הילדה הרופאים גילו כי יש לה דימום במוח. לאחר מכן, הסבירו להורים שהחשש יעבור כאשר היא תלך וכך קרה. שי החלה ללכת בגיל שנה ו-4 חודשים, אך ברגע שנכנסה למסגרת הגן מגיל שנתיים הגננת הבחינה שמשהו לא תקין, והיא אובחנה בגיל 5 ומאז לדברי טל, החל המסע של חייה.

"לא ידענו להשוות לילדים אחרים כי עוד לא היו לנו ילדים. עברנו את השלבים שכולם עוברים ברגע שמגלים בשורה כזאת, אבל מהר מאוד הבנו שאנחנו צריכים לדאוג לה והיה חשוב לנו שתהיה לנו משפחה גדולה כדי שאנחנו כבר לא נהיה בעולם יהיה מי שידאג לה. לא פחדתי מהילדים הבאים, תמיד בדקנו את הילדים מכל כיוון אפשרי, אבל הייתה לי אמונה שהכל לטובה".

על הקמת העמותה מחייכים אל החיים, סיפרה: "חיפשנו המון מקומות ללכת אליהם כך שכל המשפחה תהנה. כל מקום לצאת היה בעייתי והיה קשה למצוא מקום שמכיל את כולם. היינו נוסעים עד נתניה במשך 3 שנים לארגון שעוזר למשפחות עם הילדים, עד שנמאס לי והחלטתי לחפש אמהות כמוני בעיר עם ילדי החינוך המיוחד על מנת למצוא אוזן קשבת, כתף וככה זה התחיל. התחלתי לפרסם בפייסבוק שאני עושה פעילות לאמהות של ילדי חינוך מיוחד ומאז הכל היסטוריה. העמותה פועלת בשנתיים האחרונות, זה התחיל בקטן וגדל מהר מאוד".

"זה היה היכרות מאפס עבור כולן", הדגישה. "50 אמהות הגיעו למפגש הראשון ובמפגש השני זה היה במקום חווידע בעיר יחד עם הילדים ומאז זה הפך למסורת. החלטנו שכל חודש אנחנו עושים 2 פעילויות – אחת למשפחה כולל האחים, האחיות, הסבים והסבתות וכו', ואחד להורים בלבד שזה הדבר הייחודי אצלנו. אף אחד לא מסתכל על הבת שלי או על הילד האחר פשוט כולם באים ליהנות ביחד והאחים מתחברים מאוד יפה ונוצרו המון חברויות בין ההורים וה דבר מוצלח מאוד. היה חשוב לי ליצור חברה בעיר שלי שתכיל את כולנו".

על המצב של החינוך המיוחד בעיר היא אומרת: "הילדים פה שקופים לגמרי. מעולם לא היה אירוע בקיץ שהעיר שלנו עשתה לחינוך המיוחד לא תמצאו כי לא היה אף פעם. לא השתתפנו בשום אירוע או פעילות שאני לא יזמתי. יש המון בעיות בעירייה, בהסעות, המלווים, בתי הספר ואני רוצה להגיד שהבת שלי לא לומדת בעיר כי אין מסגרת עבורה אז היא נוסעת לחולון, אני עוד המקרה הקל יש ילדים שנוסעים מבת ים עד לבתי ספר בנתניה ואשדוד וזה מצב לא אפשרי".
טל אסייג עם צביקה ברוט: "ראש העיר אדם מקסים, אבל אני התחברתי לצביקה"

טל אסייג עם צביקה ברוט: "ראש העיר אדם מקסים, אבל אני התחברתי לצביקה"

חלק מהרשימות בעיר הביעו התעניינות כששמעו שאסייג רוצה להכנס לפוליטיקה המקומית, אך לבסוף היא בחרה בברוט כאחד שהיא הכי מזדהה עימו: "אני לא אוהבת להגיד שהיה מרדף אחריי. אני עושה הכל בהתנדבות וחשוב לי להדגיש את זה. אנחנו בני אותו גיל, גדלנו כל החיים בעיר ומהרגע הראשון היה לנו חיבור מיוחד והרגשתי שאנחנו באותו הראש. הוא מאוד פתוח וקשוב בנושא הזה ומאוד אהבתי את הרקורד שלו והרגיש לי נכון לחבור אליו. אני מאוד מכבדת את ראש העיר הקיים ואני חושבת שהוא איש מקסים, אבל אני חייבת לנסות להגיע פנימה ולפעול למען שינוי בעיר".

על הפרדת תיק החינוך ויצירת תיק חדש של החינוך המיוחד: "זוהי בשורה מבורכת. אני באמת חושבת שמי שאחראי על החינוך בעיר לא יכול לקחת על עצמו גם את החינוך המיוחד, זו משימה קשה מדי. צריך להיות איזשהו התמקדות ואני מאמינה שאנחנו נצליח לעשות זאת".

תגובות

2 תגובות
  1. רויטל בזק

    טל מדהימה !! כמה תרומה לקהילה וכמה רצון לעשות ולשנות ❤️ בהצלחה !!

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות