תחנת רכבת ישראל חולון וולפסון
תחנת הרכבת וולפסון (צילום: רכבת ישראל)

אורי בוסקילה יוזם את מחאת הרכבת ומאשים את ראש העיר; יוסי בכר: "מדוע לא פעל עד עכשיו?"

עבודות הרכבת הקלה שגורמות לפקקים ודילוג רכבת ישראל על בת ים הובילו את בוסקילה המתמודד לראשות העיר ליזום מחאה: "תושבי העיר נאלצים לשאת על גבם את אוזלת ידו של ראש העיר". יוסי בכר: "בוסקילה ידע על התוכניות כבר מ-2004 מדוע הוא לא פעל בנושא?"

פורסם בתאריך: 9.8.18 15:50

גם סוגיית הרכבת הפכה למאבק פוליטי על רקע הבחירות בקרובות. ביום ב' ה-13 באוגוסט שעה 18:00, תיערך בתחנת הרכבת יוספטל בבת ים, משמרת מחאה, ביוזמתו של אורי בוסקילה, המתמודד לראשות עיריית בת ים. לטענת אורי בוסקילה, קיימים מחדלי תחבורה רבים. בוסקילה: "נדרוש מרכבת ישראל לא לדלג עוד על בת ים ומהרכבת הקלה לחפור רכבת תחתית כמו בכל גוש דן. אנחנו נזעק את זעקתה של בת ים".



 

עוד באותו נושא:
הרכבת מדלגת על בת ים: "לא סופרים את תושבי העיר"

הנה באה הרכבת: כל שינויי התנועה בבת ים בעקבות עבודות הקו האדום

 

לטענת בוסקילה, ראש עיריית בת ים לא פעל כדי לשנות את מסלול רכבת ישראל הבינעירוני שאינה עוצרת בתחנת בת ים, ועקב כך תושבי העיר סובלים כבר שנים מבידוד פריפריאלי מערי המרכז והדרום, בוסקילה טוען ,"נושא התחבורה בעיר אף מחריף, לאור הכוונה להעביר קו רכבת קלה בבית ים על גבי צירי התנועה הקיימים ולא במסלול תת קרקעי, כמתכונן בערים אחרות. משמעות הדבר עבודות נרחבות, סגירת צירים, זיהום ופגיעה מיותרת במרקם החיים והעסקים בעיר. על רצף המחדלים הללו תצא ביום שני קריאה נחרצת  לראש העיר ומשרד התחבורה לפעול לשינוי פני הדברים לרווחת התושבים. ביום שני נעמוד כולנו בקול רם וברור ונאמר עד כאן. לבת ים ותושביה מגיעים שירותי תחבורה בסיסיים כמו לכל עיר אחרת".

בנוסף, טוען בוסקילה כי "תושבי העיר נאלצים לשאת על גבם את אוזלת ידו של ראש העיר, שמביע בהחלטותיו את חוסר רצונו לשמור על עצמאותה וייחודה של בת ים. ביום שני נעמוד כולנו בקול רם וברור ונאמר עד כאן. לבת ים ותושביה מגיעים שירותי תחבורה בסיסיים כמו לכל עיר אחרת. את מה שבכר לא עשה- אנחנו נעשה. יחד, כולנו התושבים נשמור על בת ים".

בתגובה לטענות אומר ראש העיר בת ים יוסי בכר: "תוואי הרכבת הקלה אושר כבר בשנת 2003 נחתם ונסגר. כבר ב-2004 אורי בוסקילה היה מ״מ ראש העיר, מדוע הוא לא פעל בנושא בשנה הסמוכה לסגירת התוואי כאשר הוא עוד יכול לשנותו? תכנית תוואי הרכבת נקבע כבר לפני הרבה שנים, לבוא עכשיו חודשיים לפני הבחירות זה פשוט לזלזל באינטיליגנציה של תושבי בת ים".

עוד ציין כי "גם הטענה שהרכבת צריכה להיות מתחת לאדמה מזלזלת באינטיליגנציה של התושבים והיא אף מגוחכת. איפה אורי בוסקילה היה בכל הזמן הזה כשהרכבת מתוכננת כבר 15 שנה?".

לגבי הדילוג של רכבת ישראל על התחנות בבת ים הגיב בכר: "הבעיה היא בעיה כללית בגוש דן ואני נלחם בה יחד עם ראש עיריית ראשון לציון. לצערי משרד התחבורה לא נענה כרגע לדרישת התושבים אך אנו ממשיכים לטפל בנושא הזה" .

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הרכבת הקלה
    .יוסי בכר ראש עיר חלש שטובת תושבי בת ים לא בראש מעיינו ראו הבניה המטורפת בבת ים שלוקח כל פיסת דשא ועץ ןמכניסה את כל בת ים לגטו אחד גדול עוד נסבול עם תוואי הרכבת העילית

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות