עיריית בת ים
צילום: מורן בן זכאי

פרסום ראשון: נסגרו התיקים נגד בכירים בעירייה

פרקליטות מחוז תל אביב החליטה לסגור את התיקים נגד המנכ"ל לשעבר והיועצת המשפטית של העירייה ,סגן ראש העיר לשעבר, ומנהל לשכת ראש העיר

פורסם בתאריך: 6.8.18 18:11

פרקליטת מחוז ת"א הודיעה היום (שני) לארבעה בכירים בעיריית בת ים (חלקם לשעבר א.ח), שהיו חשודים בשוחד בחירות, כי התיק נגדם נסגר מחוסר אשמה. הבכירים היו בתקופה הרלוונטית מנכ"ל העירייה, ארז פודמסקי-שקד, היועצת המשפטית של העירייה, חנה כהן-מוצן, סגן ראש העיר, ויקטור טל ומנהל לשכת ראש העיר, יעקב מור-חיים.



החשד הראשוני התייחס לתקופה הסמוכה לבחירות לראשות עיריית בת ים, בינואר 2015, אז, לכאורה, התערבו החשודים בעבודת התובע העירוני במחלקה המשפטית, בכך שלפי החשד נתנו הטבות באמצעות התערבות זו לבעלי עסקים בעיר תמורת תמיכה במועמדותו של יוסי בכר לראשות העיר. לאחר בחינת מכלול הראיות בתיק זה וביצוע השלמות חקירה, לא נמצאו ראיות ממשיות לכך ולכן הוחלט כאמור, לסגור את התיק נגד הארבעה מחוסר אשמה. יובהר כי ראש העיר, יוסי בכר, לא נחקר בתיק זה היות ועל פי הראיות בתיק לא היה בכך צורך.

ראש העיר, יוסי בכר הגיב לנושא: "החלטת הפרקליטות היא הוכחה ניצחת שלא דבק כל רבב בהתנהלותה של עיריית בת ים. לשמחתי, כמו שבית המשפט העליון מצא שהבחירות התקיימו כדין, כך גם הפרקליטות מצאה היום שאין אשמה באף אחד מנושאי המשרה בעירייה. אנו עומדים היום בפני מערכת בחירות חדשה ואני מקווה שהמתמודדים ילמדו מזה שבחירות עושים רק בקלפי.״

יוסי בכר ראש עיריית בת ים (צילום:יוסי שמואלי)

יוסי בכר ראש עיריית בת ים, לא נחקר כלל בתיק (צילום:יוסי שמואלי)

 

באשר לעו"ד כהן- מוצן, במסגרת הליך אזרחי, שעסק באותו הקשר, ביהמ"ש המחוזי מצא כי הדרך בה פעלה הינה פסולה במסגרת תפקידה כיועצת המשפטית של העירייה. בעקבות זאת, המחלקה להנחיית תובעים מוסמכי היועץ המשפטי לממשלה  בפרקליטות המדינה זימנה אותה לשימוע בעניין המשך ההסמכה שלה כתובעת הוועדה המקומית לתכנון ובניה ועיריית בת ים, וזאת על דעת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. לאחר שעלה חשד כי לא פעלה לשמירה על עקרון עצמאות התביעה כפי שמצופה ממי שאוחז בהסמכה מאת היועץ המשפטי לממשלה לכהן כתובע ועומד בראש מערך התביעה המקומי.

כהן-מוצן ויתרה על ההסמכה בטרם התקיים השימוע, והובהר לה, כי עם הוויתור וביטול ההסמכה אין היא יכולה עוד לעסוק בענייני התביעה הפלילית של העירייה ושל הוועדה המקומית, והיא מנועה מלהתערב בניהול ההליכים או להנחות את התובעים בעניינים אלו.

לאור כך, החליטו בפרקליטות מחוז ת"א בעניין התיק, כי התנהלות זו אינה עולה לכלל עבירה פלילית, אינה גורעת מן ההליכים המנהליים שעסקו בעניין הסמכתה כתובעת ולכן התיק בעניינה נסגר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ראובן

    "החלטת הפרקליטות לסגירת תיקים כנגד בכירים בעיריה…..היא הוכחה ניצחת…" לדברי ראש העיר היא לא הוכחה לכלום מכסימום אולי לחדלונה של מערכת המשפט הישראל. מספיק להסתכל על אישורי הבניה הפראים , מסביב , שמאשרת עירית בת-ים בל תשתיות בלי שטחי ציבור ותוך חיסול מעט השטחים הירוקים ,שעוד נותרו בעיר, כדי להבין את גודל הזוועה ,שעומדת להתרגש על העיר הזאת.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות