רחוב ניסנבוים בקריית באבוב בת ים
רחוב ניסנבוים בקריית באבוב בת ים (צילום: גוגל)

כך יראו פניה החדשות של קרית באבוב

פחות מגדלים ויותר שמירה על הצביון המקומי, כך מתגלה בתכנית מתחם ניסנבוים

פורסם בתאריך: 1.8.18 14:32

פנייתו של חבר המועצה שמעון כהן-סבן (ש"ס) הובילה לשינויים בתוכנית מתחם ניסנבוים, אשר מיועדת להגשה לשם הפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. הוועדה המקומית של עיריית בת ים דנה שוב בתוכנית באמצע יולי וקיבלה החלטה לפיה מספר המגדלים (בנייה לגובה מוגדרת כבנייה של מעל 10 קומות) המתוכנן יפחת משישה מגדלים בגובה של עד 37 קומות, לשני מגדלים בלבד על רחוב ניסנבוים (לאחר הריסת בתים ברחוב במספרים הזוגיים 36-50). במתחם נכללים גם הבניינים במספרים 6-10 (בצד הזוגי) ברחוב באבוב וגם מגרש ברחוב נרקיס, בו מיועדת לעבור הרכבת הקלה. השטח יחולק לחמישה מתחמים ומספר יחידות הדיור הסופי טרם נקבע.



כהן-סבן טען כי הבנייה לגובה אינה משמרת את צביונה של השכונה, ולכן נערך בחודש מרץ האחרון דיון במליאת הוועדה המקומית, שם הוחלט כי אכן יש צורך בפיתוח רחוב ניסנבוים, אבל יש מקום לשינויים בתכנון. פיתוח האזור קשור גם למסילה המתוכננת של הרכבת הקלה, וההחלטה החדשה קובעת שהקו יעבור רק ממערב לרחוב באבוב. כמו כן הוחלט שהחיבור בין רחוב באבוב לכ"ט בנובמבר יוגדר כ"שטח ציבורי פתוח" ולא כ"דרך".

פינוי בינוי ברחוב בלפור בת ים, הדמייה

פינוי בינוי ברחוב בלפור בת ים, לא יגיע לקריית באבוב (הדמייה)

ברחוב באבוב מתוכננים 6-8 (עדיין אין החלטה סופית) בניינים חדשים בני 8.5- 5.5 קומות (כולל קומות מסחריות) וגם שני מבני ציבור בגובה 8.5 קומות.

כהן-סבן: "קרית באבוב הוקמה בשנות ה-50 של המאה הקודמת על ידי תושבים שהסכימו לגור ליד החולות ואזור התעשייה, ולכן פעלתי כדי למנוע את השינוי ולשמר את אופיה של השכונה גם בימים בהם העיר זקוקה ליותר דירות".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות