אלי כהן

אלמנתו של אלי כהן המרגל מבת ים: "השעון חלק ממנו, אני מרגישה אותו"

אלי כהן, "האיש שלנו בדמשק", מזוהה עם העיר בת ים, כשהגיע ארצה השעון בו השתמש כשהיה מרגל, התעוררה התרגשות גדולה. האלמנה נדיה בריאיון מיוחד ל"השקמה בת ים"

פורסם בתאריך: 5.7.18 19:56

עשרות שנים מנסה מדינת ישראל באופן סמוי וגלוי להעלאת עצמותיו של המרגל הישראלי אלי כהן, האיש שהצליח לחדור לצמרת ההנהגה הסורית בתחילת שנות ה-60, הביא מודיעין ערכי ביותר למדינת ישראל, נחשף והוצא להורג בשנת 1965. הסורים סירבו ומסרבים בתוקף לכל עיסקה בנושא והפירוש ברור: הפגיעה בכבודם כה קשה ולא נסלחת מבחינתם, עד כדי כך שהחלום לראות את אלי כהן קבורא בקברא ישראל, לא יתגשם ככל הנראה.



אבל היום כפי שנחשף בכלי התקשורת, יש בשורה כאשר הותר לפרסום שהשעון ששימש את אלי כהן הגיע ארצה ונמצא ברשות המוסד. בדיקות לאימות העובדה שאכן מדובר בשעון של אלי כהן ארכו מספר חודשים, וראש המוסד יוסי כהן בישר אישית לאלמנה נדיה ולבנו המשפחה: "זה השעון".

בשיחה עם "השקמה בת ים", נדיה מספרת כי את ההודעה על הגעת השעון לידיים ישראליות היא קיבלה אישית מראש המוסד, יוסי כהן. "את השעון הזה אני לא מכירה מהעבר ולא ראיתי אותו מעולם, זה היה שעון יוקרתי, שעון שהולם את הכיסוי שאלי השתמש  בו, של איש העסקים העשיר כמאל אמין ת'אבת", היא מספרת, "כשאלי היה איתי, היה לו על היד שעון פשוט, שעון שמתאים לאלי האיש הרגיל, הצנוע", מספרת נדיה כהן, "אני נרגשת מאוד, אפשר לומר שאני אפילו שמחה. השעון הזה הוא חלק ממנו, אני מרגישה אותו, את הזיעה שלו, את הריח שלו. את אלי שאיננו".

 

לפי הפרסומים, השעון הזה אמור לעבור אלייך בהמשך

"האמת? אני מעדיפה שהשעון של אלי יישאר היכן שהוא מוצג עכשיו, ליד תמונתו, במוסד, במקום הכי מתאים והכי מכובד שאפשר, במקום בו נמצאים כל מי שממשיכים את דרכו. זה עדיף מאשר הוא ישכב באיזו מגירה. השעון הזה מזכיר את אלי וכל מי שיראה אותו, יזכור את אלי. נמצאים שם אותם אנשים שעושים דברים עלומים למען המדינה".

אנשים שהולכים בדרכו

"בהחלט, אבל לא בדיוק בדרכו. הדרך בה אלי נאלץ לפעול ולצעוד הייתה אכזרית, קשה, השירות שלו היה האכזרי ביותר שניתן להעלות על הדעת וכיום, כבר לא עושים דברים כאלה. היום עובדים לגמרי אחרת, אנו שילמנו תשלום יקר ביותר".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות