יוסי בכר ראש עיריית בת ים

בכר: "אם לא אצליח לבטל את האיחוד – אני קם והולך"

אחרי שמשרד הפנים אישר ל"השקמה בת ים" כי בת ים תתאחד עם תל אביב, אומר ראש העיר, יוסי בכר בראיון מיוחד: "נכון, יש החלטה לאחד את העיר עם תל אביב אבל זה לא ייקרה. עד שנת 2023 אני מבטיח לאזן את מצבה הכספי של בת ים ולבטל את האיחוד"

פורסם בתאריך: 29.6.18 10:00

סוגיית האיחוד בין בת ים לתל אביב נמצאת כבר כמה חודשים על סדר יומה של העיר, ואחרי שהבאנו ב"השקמה-בת ים" את ההחלטה החד משמעית של משרד הפנים לפיה יבוצע איחוד, ראש העיר יוסי בכר מבטיח חגיגית בריאיון מיוחד ל"השקמה בת ים": "לא יהיה איחוד".

כבר בישיבת המועצה האחרונה הכריז ראש העיר בכר שהוא מתחייב שלא יהיה איחוד עם תל אביב, בעקבות ההכרזה קמו קולות נגד שטענו כי אין כל ביסוס לאמירה הזו. במקביל, החל דיון ציבורי נרחב ברשתות החברתיות, שקורא לראש העיר לחדד מה בנוגע לעתידה של העיר בהיבט של איחוד: כן או לא.

בכר מסביר כי אכן יש החלטה על איחוד. "ישבה ועדה שהמליצה והשר קיבל החלטה. יהיה איחוד. אני לא מתכחש לזה וזו המציאות" אך הוא מבהיר, "יחד עם זאת אני אומר חד וחלק: לקחתי על עצמי לייצב את מצבה הכלכלי של העיר, לחסל את הרגעון ובכך – לייתר את המהלך כולו, משרדי הפנים והאומר מסייעים לי". למרות ההחלטה הגורפת של משרד הפנים כי אין באישור תוכנית ההבראה כדי להשפיע על עמדת השר ומשרד הפנים לגבי האיחוד, בכר מתעקש, "נקבעה תוכנית ולפי בקשתי המפורשת – שר הפנים דחה את האיחוד לשנת 2023 כדי לתת לי את הזמן. בינתיים, נחתם מתווה לשיקום העיר שלאחריו, בשנת 2023 לא יהיה כל צורך באיחוד.

בכר מבהיר כי, "עד כה העיר עברנו בהצלחה את שני השלבים הראשונים. הרי המטרה של האיחוד היא לאזן את בת ים. אם אני מביא אותה לשר מאוזנת בלי גרעונות, אני יכול לדרוש ממנו לבטל את האיחוד. הם רוצים שנעמוד בפעימות האלו והם אמרו חד משמעית: אם אתה רוצה שלא יהיה איחוד תתאמץ. לכן, הם לא מכריזים שלא יהיה איחוד עד שאנחנו נציג עיר מאוזנת".

נכון להיום, במסגרת שתי הפעימות צומצם הגירעון ל-75 מיליון שקל. כאשר בשנה הבאה, לאחר הפעימה השלישית, הוא אמור להצטמצם ל-57 מיליון שקל. בכר מאמין שעד 2023 העירייה תצליח להגיע לאיזון תקציבי ללא כל גרעונות. בכר מסכם: "התחלנו בהליכים מהירים לבניית מקומות למסחר במטרה להגדיל את הארנונה. היום כל אזור התעשייה כבר מלא בעסקים וחנויות. פתחנו עכשיו מתחם עסקים ענק בטיילת שייפתח בימים הקרובים (מתחת למלון קולוני ביץ') וכל המגדלים החדשים שנבנים בצירים המרכזיים יפתחו מרכזי קניות מתחת, כשהארנונה שתיגבה מהם תהיה עצומה".

עוד הוא מספר, על תוספת משמעותית להכנסות העיר בקרוב: "בשנת 2019 תהיה תוספת של 4 מיליון שקלים לארנונה מהעסקים החדשים. בית המשפט והרכבת הקלה קיבלו היתרים לעבוד בלילה, כדי לקצר את הזמן עד הקמתם. בשנת 2019 בית המשפט כבר יעבוד והארנונה שהוא יכניס – היא עצומה. וזה לא הכל. פתחנו הליך של פרישה מרצון לעובדים ותיקים ששכרם הגבוה הוא נטל על המערכת. מדובר בעובדים ותיקים מאוד שהגיעו לגיל פרישה".

התושבים ירגישו את הצמצומים בשנים הקרובות, עד שנת 2023?

"אי אפשר להגיד שאני מצמצם את הגירעון על חשבון התושבים. להיפך, התקציב רק עולה כל שנה. השנה הוא עלה ביותר מ-30 מיליון שקלים. אנחנו מוציאים יותר כסף על התושבים ועדיין מצליחים לצמצם את הגירעונות, אנחנו משקיעים בהופעות, תרבות וחינוך וכל זה – תוך כדי הצמצום".

והוא ממשיך ומסביר: "אנחנו מצליחים להחזיר חובות, ועדיין לעשות למען התושבים. הצללות בחופים נבנו רק בשנתיים האחרונות ומעולם לא היו בעיר לפני כן. משנות ה-80 לא בנו גנים בעיר, כאשר בקדנציה שלי נבנו למעלה מ-30. אני עכשיו חונך את הגן ה-31. השקענו בחופים באופן חסר תקדים עם החיבור שלהם לראשון לציון, ואנחנו נחבר אותם עד תל אביב. גם מדרכות וכבישים סללנו וריבדנו מחדש, כאשר לפני כן, 70 שנה לא החליפו אותם".

למה אתה לא מנסה להוריד את הארנונה הגבוהה?

"את הארנונה העלו באחוזים גבוהים בין השנים 1998-2003, היום אין אפשרות להגיש בקשה להורדת הארנונה כשהעיר בגירעון. כשנגיע בשנת 2023 למצב מאוזן – אנחנו נדרוש להוריד. כל מי שמבטיח אחרת, מטעה את הציבור".

אם בבחירות הקרובות לא תיבחר מחדש לראשות העיר, מה יעלה בגורל האיחוד? מישהו אחר יוכל לצמצם את הגירעונות במתווה שאתה הולך בו?

"אני חייב לומר את שעל ליבי ולנסות לשמור על צניעות, אבל אם אני לא נבחר, יהיה איחוד. אף אחד לא יוכל לצמצם את הגירעון בצורה הזו. אני אומר את זה בכאב. נולדתי בבת ים ואני אוהב אותה ומכיר כל בניין בה. אני נשאר פה בתפקיד רק בשביל לתקן, זה מה שמניע אותי".

ולסיום, יש לראש העיר בכר הכרזה דרמטית: "התחייבתי שעד שנת 2023 אאזן את מצבה הכספי של העיר, אחסל לחלוטין את הגרעונות. אנחנו בדרך הנכונה והנתונים מצביעים על הצלחה מרשימה. אם לא אצליח אני שם את המפתחות ועוזב, איש לא יצטרך להגיד לי ללכת".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. איריס

    בלי שום קשר
    אתה מוזמן ללכת…
    הרסת את העיר
    החינוך הניקיון התשתיות הכל זוועה

  2. אילן

    עד 2023 אולי לא היה מדינה למה אנחנו משלמים ארנונה כול כך גבוה ואילו בעיריית תל אביב הארנונה על אותו בית משלמים ארנונה פחות מחצי לדוגמה בית 68 מטר מרובע משלמים בבת ים 700 שקל ובתל אביב זה חצי וזה כמובן לחודשים איפה השיוויון ועוד שהבת ים הארנונה היא אותו מחיר ולא משנה עם אתה גר בשכונת מצוקה הןא באזור יוקרה אותו מחיר

  3. שולמית

    לראש העיר הניכבד
    עים כל הכבוד להעשיה
    בענינים רביעי קומות עסקים
    אך איפה מקומות בילוי לנוער
    כמו מיתחם סקט פארק.. מרכז באולינג יפה ..
    קירות טיפוס..
    חוץ מקניונים ומרכזי קניות .. צריך שיהיה לנוער מקומות בילוי
    אחרת לא יגיעו לעיר חברה צעירה שכל כך
    נידרש בבת ים
    יש את הטיילת וזה בהחלט לא מספיק

  4. איריס

    שלום ר' העיר בכר
    לפחות תעמוד בהבטחה אחת לשפץ את גינת האוהל בבת ים אחרי 3 שני של ההטחות שווא

  5. ברוך

    יאללה תלך חוץ מבניינים לא עשיתה כלום רק הרסתה מגרשי כדורגל והזנחת את העיר . פשוט בושה שביום האצמעות צריך ללכת לערים אחרות כי לנו יש את פבלו במקום זמרים יותר טובים

  6. רחל

    באמת תלך… האיחוד לא יבוטל כי הרי חתמת עליו! יש את המכתב החתום הרי. וברור שתלך כי לא תהיה עיריה לבת ים עוד ואז לחיאני יתמודד לתל אביב. בדיוק כמו שאתם מתכננים.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות