ילדי גן ילדים (אילוסטרציה: שאטרסטוק)
צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

בהפתעה גמורה: גני החינוך המיוחד נסגרו לטובת גן דתי

הורים לילדים בגני החינוך המיוחד הופתעו לגלות שהגנים של ילדיהם יסגרו כבר בשנת הלימודים הקרובה. העירייה: עיריית בת ים תמשיך להעניק לילדיה את סביבת הלימודים הטובה ביותר

פורסם בתאריך: 26.6.18 15:57

רגע לפני החופש הגדול וההכנות לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה, שני גני עירייה של החינוך המיוחד נסגרו ללא שום התרעה מראש לטובת גני ילדים מהזרם הדתי כשהורי הילדים מחליטים לא לנוח עד שימצא פתרון הולם עבורם.



"הציעו לנו לעבור לגן אחר בגבול יפו בת ים, בקצה השני של העיר או לגן קטן יותר כשנצטרך לחלוק את החדרים עם עוד שני גנים", מסבירה שירן כהן אם לילדה בגן קפיטן, "זה מתכונת לא בריאה לילדים שלנו", היא טוענת בכאב, "הילדים האלו לא יכולים לעלות להסעות ובוודאי שאנו ההורים לא נרגיש בטוחים. השינויים הללו יעשו רק רע לילדים, אנחנו רוצים שלא יפנו אותם מהמבנה כדי שלא יעצרו את ההתפתחות שלהם, אנו חוששים שהמצב הזה יחזיר אותם לאחור. יש פה מגוון רחב של ילדים עם בעיות אישיות, רגשיות, התפתחותיות, הפרעות קשב וריכוז חמורות, נכויות כאלה ואחרות וכל שינוי ישפיע עליהם בצורה משמעותית, אנחנו רק רוצים שלילדים שלנו יהיה טוב", הדגישה כהן.

"בשנה האחרונה הם התפתחו נפלא ועכשיו יחזירו אותם לאחור. לא רק שהגננת שלנו יוצאת לשנת שבתון, המטפלת הרגשית, שהילדים מכירים אותה יוצאת לחופשת לידה, המלווה להסעות עוזב, תראו כמה שינויים קרו להם בשנה האחרונה, ועכשיו הם יאלצו לעבור מבנה, אתם יודעים מה זה יעשה לילדים?".

מקרה נוסף מתרחש בגן "השבלול ים" בעיר, כאשר גן חינוך מיוחד נוסף נסגר לטובת גן מהזרם הדתי. ברק קדם, אב לילד על הקשת האוטיסטית בגן מדגיש: "במקום הגן שלנו יהיה גן דתי, מפלים אותנו לרעה ועושים אפליה אסורה על פי חוק לטובת המגזר דתי".


קדם סיכם, "זה פשוט חוצפה. אנחנו כרגע לא יודעים איפה הילדים שלנו יהיו בשנת הלימודים הקרובה, אין לאף אחד תשובות. פנינו למחלקה המשפטית ולחינוך המיוחד, אך אף אחד לא עושה כלום, מזלזלים בנו באופן הכי חמור שיש, לא קיבלנו שום הנחיה לאן הגן עובר וזה אחרי שנתיים שהילדים שלנו שם, מזעזע".

 

 

 

תגובת עיריית בת ים: במסגרת הליכי הרישום לגני הילדים מתבצעים לעיתים שינויים במיקומי הגנים, בהתאם להיקפי הרישום ולצרכים השונים העולים מהשטח. ילדי החינוך המיוחד יועברו לגן ששופץ והותאם לחינוך המיוחד, ויגיעו לגן באמצעות הסעות, כמו כל ילדי החינוך המיוחד בעיר.

עיריית בת ים תמשיך להעניק לכל ילדיה באשר הם את סביבת הלימודים המותאמת והטובה ביותר עבורם, בלא כל קשר לזהותם הדתית".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

7 תגובות
  1. תושבת שאיכפת לה

    אפליה נוראית
    איך אפשר?
    אין לכם לב!!!
    תנו לדתיים את המבנים החדשים!!!

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בת ים עיר ללא תקנה – הסירחון מתחיל מלמעלה ומתפשט עד לדרגים הנמוכים.

    ככה זה כשתושבי העיר בוחרים באנשים מושחתים ומסואבים בעבור נזיד עדשים

    ככה זה כשהתושבים יושבים בבית במקום לצאת להפגנות.

    בטטות כורסא ומקלדת, משם לא תצמח הישועה

    בעבר ארגנו הפגנה במסגרת כלשהי והגעו שניים וחצי אנשים ,הבנתם ?
    עכשיו זה בידיים שלכם, קומו ועשו מעשה לפני שתמצאו כולל לחרדים מול ביתכם.

  3. אור

    יש להם את קריית בובוב לא מספיק להם? תפסיקו להשתלט על העיר והנשמה שלנו. אפשר לדעת מי מועמד חילוני לראש עיר ????? אנא כתבו פה שאדע למי להצביע פליזזז בבקשה

  4. גננת חינוך מיוחד

    מה זה משנה לטובת איזה מגזר זה
    לשינוי הזה אין טובה לילדים ואף הוא פוגע מאוד.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל התגובות כ"כ לא קשורות. הבעיה שלנו הדתיים אין כמעט גנים. יש 2 גנים חינוך מיוחד . שנה שעברה לא הסכימו לפתוח גן חינוך מיוחד ליילדים דתיים שצריכים. קיבלנו אישורים מכיוון שהיו רק חמשה ילדים ולא 8 ילדים לא פתחו. זה לא מבאס אתן חושבות. יש מעל 10 גני חינוך מיוחד בבת ים. וסה"כ 2 לדתיים . שלחו אותי והילד לבני ברק. תגידו תודה שלא שולחים אותם לבני ברק. והם סה"כ עברו למבנה אחר. . במילא יש הסעה. מהזה משנה לאן. חבל שאתם מתייחסים לדת . יהודי זה יהודי.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יהוד זה רק יהודי אבל למה הדתיים לוקחים גנים של ילדים עים בעיות ומעבירים תילדים עם הבעיות רחוק מאוד ולמבנה הרוס זה אני לא מבינה אי אפשר לסדר שלכולם יהי טוב גם לדתים וגם לחילונים יש בעייה אפליה צריך לסדר שלכולם יהיה גן ואם אי אפשר אז לסדר מבנים נוספים פה בעיר שלנו ולא אי שם ביפו צריך גם קצת תבונה ואם אפשר שדתים יהיו עם חילונים מה קרה סך הכול ילדים כולם ילדים ואם ילדים יוכלו לקבל זה את זה תיהיה לנו מדינה טובה יותר

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות