גן ילדים
אילוסטרציה - למצולמים אין קשר לתוכן הכתבה

סייעות נגד המצלמות: "שההורים יראו איך הילדים שלהם מתנהגים"

ההודעה על הצבת המצלמות גרמה לסערה בקרב אנשי צוות שמגלים: "ההורים זורקים את הילדים שלהם בגן ורק באים בטענות"

פורסם בתאריך: 20.6.18 14:21

אמש (שלישי) פרסמנו כי עיריית בת ים תתקין מצלמות מעקב בכל גני הילדים ומעונות היום שתחת אחריותה לאחר שמועצת העיר החליטה בנושא. ההחלטה התקבלה בעקבות חשיפת מקרי התעללות קשים בחודשים האחרונים ולאחר מותה הטרגי של הפעוטה יסמין וינטה שהוציא אלפי הורים לרחובות למחאה לשמור על הילדים ולהעניק יותר בטחון להורים ולילדים.

כל העדכונים מחכים לכם באפליקציית "השקמה בת ים"

ההחלטה עוררה התנגדות נחרצת אצל הסתדרות המורים שהגיבה: "דרושים פתרונות אמיתיים ורציניים ולא הבטחות ריקות מתוכן. הפתרון למקרים המזעזעים שאנו נחשפים אליהם לאחרונה הוא אחד – העברת האחריות והמימון של המדינה בחינוך גם לילדים בגילאי 0-3. כל עוד מסגרות החינוך לפעוטות ימשיכו להיות מנוהלים בידי עובדים ועובדות שלא עברו כל הכשרה ולימוד – המצב יימשך. אף אחד מהמקרים שפורסמו לא התרחש בגנים ציבוריים של משרד החינוך, המנוהלים על ידי גננות מוכשרות ומפוקחות שמקבלות שבחים על החינוך שהן מעניקות לילדים. הפתרון שבו בחרה עיריית בת ים לא ישנה את המצב, בדיוק כמו שמצלמה בלשכת ראש עיר כזה או אחר, לא תשפר את מצב העיר. אנו מבינים שישנם ראשי עיר שמחפשים דרכים שיאפשרו להם לזכות מחדש בבחירות, אך לא נוכל לאפשר להם לעשות זאת על גבם של ההורים והילדים בעיר בת ים ובכלל".

בתוך כך, גם הגננות והסייעות בעיר לא שותקות בנושא לגבי הצעד השנוי במחלוקת לטעמן וטוענות בסרקסטיות כי הצבת המצלמות בגנים תועיל להן כדי שההורים יראו כמה הן עובדות קשה עם הילדים ואולי יעריכו אותן סוף סוף. סייעת אשר עובדת 15 שנה, ציינה בציניות: "המהלך שעשתה עיריית בת ים הוא צעד שנוי במחלוקת גם להורים, גם לגננות, לסייעות וגם לילדים, אבל זהו צעד מבורך והצוות אצלי בגן לא מתנגד לכך". היא טוענת, "אשמח שההורים והעירייה יראו איך הילדים מעיפים כיסאות ומשחקים ומרביצים. הידיים שלנו כבולות בנושא. אנחנו מקבלות בעיטות מילדים אז עכשיו אולי יראו את זה במצלמות. מי שמתנגד יש לו בעיה, יש לנו לב נקי. מי שחושב שאנחנו ברבריות וחסרי השכלה, טעות בידו. 50 אחוז מהסייעות אוחזות תעודת מטפלת מוסמכת אז שלא ימעיטו בערכנו".

גננת אחרת בעיר טענה: "לעבוד עם ילדים זה לא קל. צריך הרבה סבלנות וזה עבודה מאוד קשה. היום ההורים זורקים את הילדים שלהם בגנים בלי אוכל, עם אוכל, לפעמים בלי בקבוק, והמון פעמים עם חיתול מלא בקקי ובורחים, ועדיין הם מלאים תלונות. אם ילד נפל, מתחילות השאלות, אנחנו על 35 ילדים קטנים, כאשר חלק מהם גם עושים צרכים במכנסיים עד שהם נגמלים וזה נורא קשה. תוך כדי זה צריך להכין להם אוכל, לנקות, לסדר ולנקות את הרצפה מצרכים שהילדים עושים. אם יש הורים קשים, אז גם הילדים קשים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אף התנהגות של ילד לא מצדיקה שיעבטו לו בראש כשהוא לא נרדם אן יגלגלו אותו בתוך שמיכה עד חנק, או ירביצו לו ויקחו לו את האוכל או יטיחו אותו בכח במזרון.
    סתם דמגוגיה זולה של הסייעות.

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות