קונדיטוריית א. א.
קונדיטוריית א. א. "פעם היינו עושים יותר עוגות חתונה"

המיתולוגיות הכי בת ימיות – מגלידות שרה ועד אולימפיק ספורט

הגלידרייה שהילדים שגדלו חוזרים אליה עם הילדים שלהם, חנות המטקות הכי טובה במדינה והחנויות ששרדו את עידן הקניונים והקניות באינטרנט. חזרנו לעסקים שעושים את בת ים

פורסם בתאריך: 15.6.18 09:28

בתי עסק וותיקים הם חלק ממרקם עירוני איכותי. מסעדות וגלידריות שחוזרים אליהם עם הילדים, חנויות שקונים בהם מתנות לילדים ולאחר מכן גם לנכדים ועוד. העיר אולי משתנה, אבל כל תושב לשעבר שיחזור לבת ים יראה אולי מגדלי ענק על יד הים, אבל עדיין הוא יוכל לחזור למקומות שהיה מבלה בהם גם לפני עשרים ושלושים שנה. הנה כמה מהמקומות שעושים את בת ים למה שהיא.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציית "השקמה בת ים"

קונדטוריית א.א

הקונדיטורייה נפתחה בבת ים בשנת 1977, וכבר 41 שנים מפנקת את התושבים במאפים מתוקים. אבי לוי הבעלים מספר שהוא פתח את הקונדיטוריה בגיל 19 מאהבה למקצוע. עוד הוא אוהב לספר שהלקוחות שלו כולם קבועים שמגיעים במשך כמה עשורים עם ילדים ונכדים. עם השנים אבי פתח סניף נוסף בת"א ברחוב ארלוזורוב. לגבי האופנות שמשתנות גם בתחום העוגות, אבי יודע להעיד שפעם היו מכינים עוגות חתונה מפוארות, והיום הם מכינים מקרונים צרפתיים. הוא מספר שהעובדים משה ויפה מלווים אותו מתחילת הדרך ונמצאים שם כבר יותר משלושים שנים, והקהל מכיר אותם באופן אישי.

קונדיטוריית א. א.

גם הסניף התל אביבי מוצלח. קונדיטוריית א. א.

קונדטוריית א.א – רחוב ארלוזורוב 11


גלידות שרה

גלידות שרה בת ים

הילדים האלו היום חוזרים עם הילדים שלהם לאכול גלידה. גלידות שרה

הגלידריה נוסדה בשנת 1978, לפני 40 שנים והיא נשארה באותו המיקום ברחוב בלפור כל השנים. שרה מספרת שגם הסוכריות נשארו באותו המקום. היום מבקרים אצל שרה נינים של לקוחות, "ילדים שהיו בני 5-6 היום מגיעים אליי עם הילדים וחלק עם הנכדים", היא מספרת, שכשפתחה היא הייתה הגלידרייה היחידה בכל בת ים ועד היום היא מציינת את הקצפת המיוחדת שלהם עם המתכון הסודי שהלקוחות תמיד מבקשים. היא ובעלה נמצאים בעסק כל יום במשך 40 שנים, והם מספרים שיש יחס מועדף לילדים במקום, ושזה הקהל שהם הכי אוהבים.

גלידות שרה – רחוב בלפור 123

אולימפיק ספורט

אולימפיק ספורט

איפה עוד תמצאו חנות מטקות? אולימפיק ספורט

חנות המטקות הראשונה שהוקמה ב-1983 לפני 35 שנים. מוריס הבעלים, שהיה שחקן מטקות אדוק, פתח את החנות מהאהבה למשחק. החנות מתמחה במטקות ומגיעים אליה מכל הארץ, כאשר עם השנים היא התרחבה גם לחנות ספורט. בהמשך נפתח מוזיאון המטקות היחיד בעולם בנווה צדק בת"א בשיתוף עם מוריס הבעלים שהפך לאתר עליה לרגל. היום המטקות הפכו לספורט מוכר, ויש תחרויות בשיתוף עם העירייה. על השאלה הכי מעניינת: באיזה חוף בבת ים הוא הכי אוהב לשחק מטקות הוא ענה בלי למצמץ, "חוף הגולשים".

אולימפיק ספורט – רחוב בלפור 102

צעצועון

חנות צעצועון בת ים

כל ילד שמגיע לקנות כלי כתיבה מקבל יחס מיוחד. צעצועון בבת ים בזמנים אחרים

רשת הצעצועים ומכשירי הכתיבה קיימת משנת 1975, וכ-43 שנים. אליעזר קולפ הבעלים מספר על לקוחות ותיקים שהיו מגיעים בתור ילדים והיום קונים בתור הורים מכשירי כתיבה לילדיהם והוסיף, "גם כשההורים שולחים ילד לבד, הוא מקבל אצלנו יחס אישי כמו מבוגר. אנחנו שמים דגש על החוויה שלו ומכבדים את זה מאוד".

צעצועון – רחוב בלפור 86

קונדיטוריית סמי

קונדיטוריית סמי נמצאת באותו המקום משנת 1978, כבר 40 שנים. סמי החל לעסוק באפיה כבר בגיל 12 ברומניה. הוא מספר שהקהל השתנה עם השנים. העלייה הרוסית שינתה את קהל הלקוחות והחלה לפקוד את המקום. עוד הוא מספר שהדברים הנמכרים ביותר הם הסברינות המפורסמות שלו, ועוגת השמרים שוקולד. סמי רוצה להצהיר "שהעסקים הקטנים עושים את העיר. אם הם ייעלמו בת ים תהיה עיר אחרת לגמרי", על הקיר תלוי ציטוט שלו מראיון לטלוויזיה, כשנשאל כמה עוד ימשיך לעבוד, עם המשפט – "אני אמשיך לעבוד כל זמן שיהיה לי כוח".

קונדיטוריית סמי – רחוב הרצל 53

בזאר לילי

בזאר לילי בת ים

"אנחנו מתים על בת ים, בזאר לילי בתחילת הדרך

בלילי תמצאו בגדים לכל המשפחה, החנות קיימת כבר 33 שנים. זהו מקום משפחתי, שרק בני המשפחה עבדו בו במשך כל השנים. האמא פתחה את המקום וקראה לו על שם ביתה לילי. המשפחה מספרת שהם מוכרים את כל סוגי הבגדים למשפחה, והקליינטים הם קבועים ונאמנים. "במשך השנים הכל השתנה ברחוב. אפילו העסקים כל הזמן התחלפו. רק אנחנו נשארנו מהתקופה ההיא", עוד הם מספרים על הקשר המיוחד לקהל הבת ימי, "אנחנו אוהבים את העיר הזאת ואת הלקוחות המיוחדים שלנו שנאמנים לנו גם בעידן הקניונים, האינטרנט ורשתות הענק".

בזאר לילי – רחוב רוטשילד 31

שיפודי ציפורה

אולי המותג הבת ימי הידוע ביותר במדינה. השיפודייה נפתחה בשנת 1975 לפני 43 שנים, והיום הפכה לרשת ענק. המסעדה בבת ים היא סניף הדגל הראשון והיא קרויה על שם הסבתא שנפטרה לפני המון שנים, ולאחריה הבנים והנכדים דאגו למקום. המסעדה התחילה במסעדה קטנה שעם השנים התרחבה באותו המקום וצירפה את שטחי החנויות הצמודות. שי בוחבוט מנהל המסעדה שהחל לעבוד בה לפני כעשרים שנים, בגיל 15 (העובדים מספרים ששי גדל במסעדה) מספר כי היום הילדים של ציפורה מעורבים רק בשם ולא בפעילות, עוד הוא מספר שבמהלך השנים אכלו במסעדה ראשי עיריות, פוליטיקאים, ולאחרונה גם רבנים בכירים מאוד. היום ציפורה מונה שישה סניפים בפריסה ארצית ועוד סניפי "ציפורה אקספרס" רבים בקניונים ובתי קולנוע.

שיפודי ציפורה – רחוב בר שאול 5

שיפודי ציפורה בת ים

פה הכל התחיל. שיפודי ציפורה בת ים

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה לא הוספתם את נעלי מאיו בשדרות העצמאות כבר 50 שנה
    וטמבור רפי

  2. נטלי

    את אתי תכשיטים בבלפור מעל 40 שנה ואין על גלידה שרה איזה געגועים הביתה הטעם של הקצפת העפתם אותי 32 שנה אחורה

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות