גינת אנה פרנק הלנה ראפ
גינת אנה פרנק הלנה ראפ. מתקנים מסוכנים

שני ילדים שברו את היד תוך שימוש במתקן לא מותאם בגינה

גינת אנה פרנק-הלנה ראפ שופצה לחלוטין עם מתקנים חדשים, אך לטענת הורים רבים, אלו מסכנים את הילדים וגורמים לפגיעות ונזק גופני

פורסם בתאריך: 10.6.18 15:05

עיריית בת ים בימים אלה עובדת על חידוש ושינוי פני העיר, כשאחד מהתחומים שבהם היא מתמקדת בזמן האחרון הוא חידוש הגינות. גינת אנה פרנק- הלנה ראפ, עברה שיפוץ מהיסוד ונחנכה מחדש והפכה לגינה יפיפייה, אך לטענות ההורים לא תקנית ובעיקר לא בטיחותית ומסוכנת.

כל העדכונים והקופונים מחכים לכם באפליקציית "השקמה בת ים"

הגינה עצמה עברה שדרוג גדול עם מתקנים חדשים, משטח גומי ובעיקר הצללה, אך לצד היופי קיימת סכנה כאשר דווחו ארבעה מקרים של נפילות בגינת המשחקים, שניים מהם הסתיימו במיון בבית החולים ובשבר ביד. אחת האמהות, סופי טרב, התלוננה בעירייה ומסרו לה שהעניין בטיפול ויחזרו אליה, אך לטענתה לא נעשה דבר. "האסון הבא קרב, אם מישהו פה לא יתעורר. הילדים שלנו בסכנה, חייבים לתקן את המחדל ולמנוע את הפציעה הבאה".

אמא נוספת היא מזל בייז שבתה שיחקה במתקנים החדשים בגינה ושברה את ידה. "זה קרה בשבוע שעבר ביום שבת", היא מספרת, "הגינה מסוכנת מדי, הם לא התאימו את הגינה לשכונה. יש מתקן של סולם שלבים גבוה, מזה הבת שלי נפצעה כשהשתמשה בו ונפלה ממנו, וגם עוד ילד נפצע וראיתי עוד מקרה של ילדה בת 14 שהשתמשה במתקן והיא נפלה על הישבן וקיבלה מכה כואבת. הרצפה קשה כך שזה לא מרכך את הנחיתה והגינה לא תואמת את הסביבה, נקודה".

מזל מספרת, "הילדה שלי בת ה-11 שברה את יד ימין ועוד ילד שבר את היד ושלא יחשבו שלא הייתי לידה והשגחתי עליה", היא מציינת. "למרות שהיא כבר גדולה ואני לא ממש צריכה להיות לידה, אבל במקרה הזה כשהיא נפלה, אני הייתי ממש לידה. הלכנו למיון, משם זה הגיע לעירייה ואני מחכה לתשובה מהם, אבל נשים רגע בצד את הפיצוי הכספי, חשוב שהעירייה תבוא לבדוק את הגינה כדי שלא עוד ילדים ייפצעו, זו גינה חדשה ובשבועיים וחצי ארבעה ילדים נפצעו זה לא הגיוני".

גינת אנה פרנק הלנה ראפ

גינת אנה פרנק הלנה ראפ, אחת האימהות מדגימה עד כמה המתקן גבוה מידי לילדים

 

 

מירי מיימון שבנה שבר את היד, החלה תהליכים של בדיקה משפטית לגבי תביעה בנושא: "המתקן הזה מועד לפורענות. הוא אולי מתאים לאנשי צבא או לנוער שעושה הכנה לצבא, אך לא לגינת משחקים שכונתית. הבן שלי בן שמונה חצי שבר את היד בשבת מאותו המתקן. יש הרבה ילדים דתיים שמגיעים בשבתות לשחק בגינה ויש ילדים יותר קטנים מהבן שלי שמטפסים גם על המתקן שהוא בגובה של כ-2 מטרים, הוא גבוה מאוד וזה מסוכן. לגבי תביעה בעניין, אנחנו בוחנים אפשרות להתאגד מספר הורים כנגד העירייה שהתרשלה לכאורה או נגד ביטוח תלמידים".

תגובת עיריית בת ים תפורסם כאשר תתקבל.

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חחח זה לק קשור לעריה זה מכון התקנים שמאשר משחקים

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות