הנבחרת של צביקה ברוט חוגגת את נצחונו בפריימריז הליכוד בבת ים
הנבחרת של צביקה ברוט חוגגת את נצחונו בפריימריז הליכוד בבת ים

בתום ההתמודדות: ברוט כבש את הליכוד עם נצחון מושלם

תומכי יוסי בכר ניסו לפעול נגדו, אך מצביעי הליכוד בבת-ים העניקו ניצחון סוחף לצביקה ברוט בפריימריס והוא קיבל רשמית את מועמדות הליכוד לבחירות בבת ים

פורסם בתאריך: 16.5.18 13:50

לפני כמה חודשים צביקה ברוט עוד התלבט אם לקבל את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ולהצטרף כיועץ בכיר ללשכתו, או אולי דווקא להיענות להצעת הליכוד להיות מועמד מטעמם לראשות העיר בת-ים.

ברוט בחר לבסוף בבת-ים, וחודשיים לאחר שיצא לדרך – המהלך הושלם: ברוט כבש אמש בסערה את מצביעי הליכוד בעיר, אשר העניקו לו ברוב אדיר את המקום הראשון ברשימת הליכוד באופן רשמי.

בשעת אחר חצות והבוקר לאחר קבלת התוצאות, התקשרו לברוט שרים וחברי כנסת של הליכוד לברך אותו, וביניהם מירי רגב, יריב לוין, גילה גמליאל והשר לשעבר גדעון סער.

ברוט זכה גם במבחן כח נוסף: כל המועמדים שהומלצו על ידו למועצת העיר וללא יוצא מן הכלל, נבחרו גם הם על ידי הבוחרים ובכך העניקו רוח גבית למועמד החדש של הליכוד, שמעורר עניין רב בעיר ובסקרים.

בקלפי של הליכוד, שהוצבה בסניף המפלגה ברחוב ירושלים ונוהלה באמצעות עורכי דין חיצוניים שנשלחו על ידי הנהלת המפלגה, נרשם אחוז הצבעה גבוה במיוחד: למעלה מ-85 אחוזים מבעלי זכות ההצבעה הגיעו והצביעו. ברוט שוחח עם הבוחרים והבטיח כי רשימת הליכוד תשלב בין פנים חדשות לבין מועמדים ותיקים יותר, ותכלול נציגים גם למגזר הרוסי, האתיופי ומועמדים צעירים. בנוסף, התחייב ברוט שבשביעייה הראשונה יהיו לפחות שלוש נשים.

בתום ספירת הקולות אחרי חצות, הכריזו נציגי הנהלת הליכוד הארצית על התוצאות: ברוט סחף את המקום הראשון, ויהיה מועמד המפלגה. מיד אחריו מוצב במקום השני חבר מועצת העיר יהודה הרוש, ובמקום השלישי תהיה עו"ד אנסטסיה סהר, גם היא פנים חדשות ברשימה.

צביקה ברוט חוגג את נצחונו בפריימריז הליכוד בבת ים

פותחים את השמפניות

במקום הרביעי הוצב חבר מועצת העיר ששון אליהו, שביקש מהחברים לשבץ אותו דווקא במקום הזה: "אני החלטתי לפנות את הכסא לטובת דור ההנהגה הבא, ואני מקווה שחבריי במועצת העיר שנמצאים כבר 20 ו-30 שנה בתפקידם, ינהגו כמוני ויציבו את טובת העיר לנגד עיניהם, ולא את טובתם האישית" אמר אליהו, "עם זאת, אני נשאר ברשימה למועצה וביקשתי להיות במקום הרביעי כי מדובר בהבעת אמון בעובדה שאנחנו מספר רב של מנדטים. הציבור שלנו מביא בשורה חדשה".

מיד לאחר מכן יוצבו בנבחרת הליכוד עו"ד דוד פפיא, משפטן בכיר ולשעבר אלוף ישראל בהיאבקות לנוער, ילנה רוטנשטיין, סילבי פינטו ונציג המגזר האתיופי ליאור אבבה.

עם זאת, הרשימה עדיין אינה סופית כיוון שברוט רשאי במסגרת תפקידו החדש לשריין שני מועמדים נוספים בחמישייה הראשונה. ההערכה היא כי הוא ישתמש באופציה הזו על מנת לשריין חברי מועצה אחרים מרשימות אחרות שירצו לעבור לליכוד בהמשך הדרך.

"מדובר בנבחרת הטובה ביותר שיש בבת-ים, אשר מציגה אנשים עם רקורד אדיר של עשיה שמהווים גם בשורה של חידוש" אמר ברוט לאחר התוצאות, "הבטחנו לציבור שבניגוד לאחרים, אנחנו נרענן את הרשימה ועשינו זאת. אני חושב שבמועצת העיר יש מועמדים נפלאים לראשות העיר, אבל הבעיה היא שהם נמצאים עשרות שנים בתפקידם. זה לא מאפשר להם לתקן את הבעיות של בת-ים. אני חושב שצריך לתת להם חיבוק ולהגיד להם תודה על כל מה שהם עשו, אבל אנחנו חייבים להוציא את בת-ים לדרך חדשה".

צביקה ברוט בפריימריז הליכוד

המנצח הגדול. ברוט

ולמרות הניצחון החד משמעי, הבחירות לא עברו לגמרי בשקט: כמה מצביעי ליכוד אשר תומכים ביוסי בכר לראשות העיר, ניסו לשבש את ההצבעה ולקרוא להחרים אותה. לדבריהם, צביקה ברוט עבר על החוק כיוון שהוא הוציא מאות אלפי שקלים עבור קידום המועמדות וזאת, כאשר מותר להוציא סכום של כ-6,000 שקלים בלבד.

"ברוט קידם את מועמדותו לכאורה באמצעות פרסומים שעלותם לכאורה מאות אלפי שקלים" הם כתבו, "קידום מועמדותו נעשה באמצעות פרסומים על גבי תחנות אוטובוס, לוחות מודעות ענק, ופרסומים ממומנים בפייסבוק ובעיתונים. לכן, בבחירות אלו לא תהיה התמודדות הוגנת ושווה ולא ראינו מקום שנציגנו ישתתפו בהם". זוהי הפעם הראשונה שעולה טענה כלשהי בנושא טוהר המידות כלפי צביקה ברוט, הנחשב למועמד נקי כפיים, אך עם זאת בליכוד הדגישו כי כל הפעולות נעשו כחוק וכי ברוט לא הוציא אפילו שקל על ההתמודדות הפנימית בליכוד.

כך או כך, חברי הליכוד בבת-ים לא התרשמו כנראה מהקריאות להחרים את ההצבעה: למעלה מ-85 אחוזים השתתפו בבחירות וכאמור תמכו במועמדותו של ברוט ברוב אדיר.

כעת נערכים בליכוד להאיץ את המגעים עם חברי מועצה אחרים על מנת לגבש תמיכה רחבה במועמדות של ברוט, ובמקביל מינו השבוע שורה של בעלי תפקידים חדשים אשר אמורים להוביל את הקמפיין ואת מטה הבחירות של הקמפיין בעיר.

ברוט (38) היה עיתונאי בכיר בגלי-צה"ל ובידיעות אחרונות, ושימש בין היתר כראש הדסק המשפטי, הכתב הצבאי, הכתב בשטחים והכתב הפרלמנטרי.

בשנים האחרונות הוא עוסק בייעוץ אסטרטגי למנהיגים בעולם, ונבחר בין היתר לשמש כמנהל הקמפיין הישראלי של טראמפ לנשיאות ארה"ב.

ברוט, דור שלישי בבת-ים, נבחר בעבר על ידי המגזין הבינלאומי פורבס כאחד הצעירים המשפיעים בישראל, והוא נחשב לנציג הבכיר של בת-ים ברמה הארצית והבינלאומית. הוא משמר קשרי חברות אמיצים עם רבים מחברי מועצת העיר, הן מהקואליציה והן מהאופוזיציה.  

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות