טיילת בת ים
טיילת בת ים

הגידו כן לזקן – כמה עולה דירה בבן גוריון בבת ים לעומת ערים אחרות?

השוואה נערכה בין מחירי הדירות ברחוב מרכזי כמו בן גוריון, לעומת ערים ברחבי הארץ. בבת ים כמובן הרחוב הוא בעצם הטיילת, אז איפה אנחנו לעומת השאר?

פורסם בתאריך: 10.5.18 10:07

בערים רבות ברחבי הארץ יש רחוב, ראשי בדרך כלל, שנקרא על שמו של דוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון. בבת ים, רחוב זה הוא בעצם טיילת העיר, הרחוב המרכזי ביותר, שעמוס מסעדות ובתי קפה, כשמעליהם בנייני מגורים, בדרך כלל רבי קומות.

אתר יד2  לקח על עצמו לערוך מעין השוואה, ולבדוק מה הן מחירי הדירות מיד שנייה ברחוב ע"ש ראש הממשלה הראשון במטרה לבחון את השוני במחירים בין הערים, בזהות השכנים ובחינוך ברחוב שהוקדש לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון הראשון. כמה עולה דירה ברחוב הזה? השאלה היא באמת איפה בארץ.

מבדיקת אתר יד2 עולה כי פערי המחירים ברחוב בן גוריון ברחבי הארץ משתנים בהתאם לעיר בה ממוקם הרחוב. הסקירה, המבוססת על המודעות למכירה המתפרסמות בלוח מצביעה, כי המחירים ברחובות בן גוריון בישראל נעים בין כ- 665 אלף שקל לדירת 3 חדרים בנתיבות לבין כ-3.1 מיליון שקלים לדירת 3 חדרים בתל אביב. למעשה, במחיר דירה ברחוב בן גוריון בתל אביב ניתן לרכוש יותר מ-4.5 דירות ברחוב בן גוריון בנתיבות. מחירי הדיור ברחוב בן גוריון בתל אביב הם הגבוהים ביותר מבין כל הערים שנבדקו. הרחוב ממוקם בצפון הישן ומחיר דירת 2 חדרים באזור מתחיל בכ-2.5 מיליון שקלים.

ומה קורה ברחוב זה בבת ים? מחירי הדירות ברחוב בן גוריון, הממוקם במערב העיר ומקביל לקו החוף (הטיילת), זולים יותר מאשר בערים אחרות. כך למשל, מחיר דירת 3 חדרים בבן גוריון בבת ים עומד על כ-1.4 מיליון שקל בממוצע. מחיר זה נמוך בשיעור של כ-55% ממחיר דירה דומה ברחוב בן גוריון בתל אביב ובשיעור של כ- 20% פחות מהמחיר בהרצליה. גם מחיר דירת 4 חדרים באזור רחוב בן גוריון בבת ים נמוך בכ-20% מדירה דומה בהרצליה, ועומד על כ-1.7 מיליון ש"ח בממוצע.

ומה עם השכרה? מי שמעוניין לשכור דירה באחד מרחובות בן גוריון במרכז הארץ נתקל בפערים אדירים. שכר דירה חודשי לדירת חדר בשטח 25 מ"ר בתל אביב מתחיל ב- 3,000 שקלים. כאשר בבת ים – ניתן למצוא ממש באותו מחיר דירת 2 חדרים להשכרה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מאיה

    אתם חיים בללה לנד! דירה מוזנחת של 2 חדרים בין בנינים ולא בטיילת עולה בבת ים 1200000, 4 חדרים דירה חדשה במתחם גן העיר עולה 3.5 מיליון מינימום! אבל הגרוע ביותר הם מחירי הארנונה בבת ים, כאילו מדובר בארסוף מינימום:(

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות