ענבל פלאח יעקוב
ענבל פלאח יעקב

ענבל פלאח יעקב: "בת ים קיימת 90 שנה אי אפשר למחוק אותה"

היא עו"ד, פעילה חברתית ומקימת אתר הנדל"ן החברתי, והיא החליטה להתמודד על מקום במועצת העיר, ולהביא לטענתה רוח צעירה ושונה מתוך מקום אמיתי לשינוי

פורסם בתאריך: 9.5.18 15:52

האם גורלה של בת ים כעיר עצמאית כבר נחרץ? ואיך משלבים מסורתיות בעיר חילונית? על השאלות האלה יש תשובות מנומקות לענבל פלאח יעקב, פעילה בבת ים שכעת רוצה להתמודד על מקום במועצת העיר. "גם אני וגם מתמודדים אחרים השנה מביאים רוח צעירה וחדשה לעיר. ואני לא מתכוונת לבני 18 שאין להם ניסיון, מדובר על אנשים באזור גיל ה-40 שיש להם ניסיון בעסקים, שרתו למען המדינה, ויוכלו להצעיר את העיר".

כשפלאח מדברת על להצעיר את העיר, אני ישר חושבת על החיבור עם תל אביב, ושואלת אותה מה עמדתה לגביו, "בגדול, שר הפנים כבר החליט שב-2023 יהיה איחוד. מאידך, הוא נתן את ההשעיה לנסות לתקן ו"להציל" ולהשאיר את בת ים עיר עצמאית. בת ים היא עיר של 90 שנה, ואי אפשר למחוק אותה מהמפה וצריך לשמור על הייחודיות שלה. הייתי רוצה שהיא לא תהיה נספחת לת"א למרות שזה כבר נחתם, עוד יש מה לעשות".

פלאח מסייגת את דבריה, ואומרת "אם בסוף בת ים לא תוכל לקיים את עצמה עצמאית ולתת לתושבים את השירות שמגיע להם- אז אין ברירה אלא להתאחד עם תל אביב. אבל אני חושבת שזה לא יקרה"

בהמשך לחיבור עם תל אביב ועל להצעיר את העיר, מה את חושבת, כאישה דתיה על תחבורה ציבורית בשבת?

"אני חושבת שלבת ים יש אופי ייחודי ואני לא חושבת שהיא צריכה להיות העתק של תל אביב כי הציבור בבת ים הוא ציבור יותר מסורתי. אני לא קיצונית, גדלתי בבית דתי לאומי ומאוד ליברלי, לא חרדי. אני חושבת שבת ים תישאר עיר חילונית מסורתית, ולא עיר דתית. הרי זה לא שבשבת הכל סגור, כן יש בטיילת מסעדות בשבת וכדומה. החילוניים אולי רוצים שתהיה תחבורה ציבורית בשבת, אבל אני בטוחה שהם גם רוצים לשמר את המסורת של השבת ולא היו רוצים להתעלם ממנה לגמרי כמו הגויים".

ענבל פלאח יעקוב צופה על בניין העיריה

עיריית בת ים קורצת לה. ענבל פלאח יעקוב

ענבל כידוע, באה מתחום הנדל"ן, היא הקימה עם שותפה אתר חברתי, שעוזר למחפשי דיור למצוא את המקום האידיאלי למגוריהם, ע"פ הקריטריונים החשובים להם כמו גן ילדים בקרבת מקום, או שכונת דתית/ חרדית. אני שואלת אותה מה היא חושבת על מצב הנדל"ן בעיר והיא עונה, "אני חושבת שכל הנושא של התחדשות עירונית בארץ, הוא חשוב ואנו מחויבים לו. גם כדי להשאיר את הצעירים בעיר ולתת דיור במחירים הוגנים, אבל גם כי זו עיר של 90 שנה, וצריך לפעול לחיזוק מבנים. חייבים לדאוג שהמבנים לא יהיו מסוכנים כדי לתת לתושבים ביטחון והגנה. אני מעורבת בעניין התחדשות עירונית, הוזמנתי לישיבה אצל שר השיכון והבינוי בנוכחות ראש העיר ובכירי העיריה, העלנו רעיונות עם תוכניות שהתעכבו בגלל בעיות בירוקרטיות, הוא הבטיח להעלות את בת ים לראש סדר העדיפויות".

 

 

 

 

 

פרשת השחיתויות שהייתה בעבר היא לא סוד. מה תעשי אם תשבי במועצה ודברים יעברו מתחת לאפך?

"קודם כל, מבחינת המקצוע שלי כעורכת דין, יש לי חובה חוקית לדווח אם יש משהו חריג. זה סוג של שבועת רופאים, כך עורך דין חייב להצהיר אם יש משהו פלילי לצורך העניין. אם אחשף לדבר כזה, ואני מקווה שלא, אני אהיה חייבת לטפל בו".

לסיכום השיחה אני מתרשמת מהעשייה הרבה של פלאח, אך תוהה איך תמצא את הזמן לכך והיא עונה, "אני מתנדבת היום כיו"ר הנהלת ההורים בבית ספר הראל וכחברה בפורום ההורים העירונית, אני חברת דירקטוריון בחברה לתרבות נוער וספורט, נציגת בת ים בנעמ"ת וכל זה בהתנדבות. זה רצון לתרום במקומות שאפשר לשפר ולתת מעצמך ואני שלמה ואוהבת את העשייה"

אולי יעניין אותך גם

תגובות

12 תגובות
  1. שי

    אני חושב שאם היה אפשר להרוס את בת ים ולבנות מחדש זה היה נפלא

  2. חנן

    הלוואי ויהיה שינוי ויכנסו צעירים. שינוי מבורך ללא ספק

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    ענבל עו"ד יסודית מאוד, אלופה! את בקול שלי היא קיבלה

  4. שרון

    ענבל היקרה
    ההשקעה, הנתינה והאנרגיות שאת מפעילה לקידום הילדים והחינוך מפתיעות כל פעם מחדש.
    מאחל שירבו אנשים כמוך ישרים, חזקים, אמיתיים וחיוביים לעשות את העיר טובה יותר.

  5. יעל

    בת ים זקוקה להנהגה צעירה!!
    ענבל מועמדת ראויה בהחלט!
    מרגישה מקרוב את הדחיפה והרצון לשפר עבור ילדינו הקטנים.
    בהצלחה

  6. קארין בן נעים

    מאוד מאוד אשמח לריענון במועצת העיר עם קו צעיר ענבל פעילה חברתית העיר שתורמת ומקדישה את זמנה לרוב לרווחת ההורים שבינינו ובמיוחד ילדינו
    עלי והצליחי

  7. רוית

    מהיכרותי האישית עם ענבל ממליצה בחום לצרפה להנהגת העיר. תוכל רק לקדם ולשפר.

  8. אלעד

    ענבל מהיכירות אישית, משלבת הרבה כישורים להוביל ליזום ולהיות חלק מעשייה גם בפן החברתי וגם בפן הביצועי.
    עלי והצליחי…

  9. נטלי אלמליח

    נותנת המון למען העיר ובית ספר בחורה מלאה בנתינה מגיעה לה אני חושבת שכן אנשים כמותך צריכים להיות מנהיגים אני איתך אלופה❤️

  10. ענת

    היחידה שיכולה להרים את החינוך בבת -ים… מלאת אמביציה וכריזמה… מחכים לך !!!

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות