פסיה טמיר
פסיה טמיר

הסיפור המופלא של פסיה טמיר: מפעל התנדבות של אשה אחת

ממחנה עקורים בגרמניה, דרך עשרות שנות התנדבות ועד לניהול סניף הדסה בבת ים. פסיה טמיר פעלה כל חייה למען הכלל ולפני שנה זכתה לתגמול יוצא דופן כאשר אלפי אנשים התגייסו להציל את הנכד שלה

פורסם בתאריך: 3.5.18 12:16

פסיה טמיר נולדה במחנה עקורים בגרמניה ועלתה לארץ כשהייתה בת  שנה וחצי. כשהיתה בת שבע עשרה נישאה, וכיום היא חובקת חמישה ילדים ו-12 נכדים ואפילו נין בכור.

כבר שבע שנים שהיא מנהלת את ארגון "נשות הדסה- ישראל- סניף נר הלילה בת-ים" . מדובר בארגון התנדבותי אשר נוסד בשנת 1983 ופועל ומאז ועד היום לקידום החברה בישראל בתחומי הבריאות, חינוך, קליטת עליה, מעמד האישה, ילדים ונשים בסיכון.

"כל חיי היתי פעילה בעשרות ארגונים, בינהם אד"י, נעמ"ת והאגודה למען העיוור. לפני שבע שנים פנתה אליי ענת ליבנת, יושבת ראש מועצת נשים בבת ים, והמליצה עלי לניהול סניף הדסה בבת-ים . התחלנו את הכל מאפס. פניתי למרכז לשלום המשפחה של הרווחה וסיפרתי להם שעומדת להתחיל בפעילות. הפרויקט הראשון שלנו היה קבוצה של קפה ושי״ח (שיחה יעוץ חברה) של נשים שעברו התעללות מבני זוג או משפחה .בפרויקט לקחו חלק שלושים מתנדבות ועובדת סוציאלית שהכשירה אותן למשימה. במשך השנים פנו אלינו בתי ספר, טיפת חלב וגני ילדים".

טמיר מתארת את תחילת הפעילות, והאהדה הרבה שקיבלה מהנשים שחייהן השתנו, "בשנה הראשונה הכרנו נשים ממש ירודות מבחינה נפשית ורוחנית. המפגש השבועי עם מתנדבות הדסה והמרצות שהגיעו  העלה את המורל. הנשים ציפו כל שבוע למפגשים. היו מספר נשים שהפעלות שינתה אצלן משהו מהותי. בסוף השנה הן ביקשו להצטרף למתנדבות הדסה וחלק מהן ממשיכות להתנדב איתנו עד היום".

ניכר כי סוד הקסם מאחורי הפעילות הענפה של טמיר זו המשפחה שלה. "הילדים שלי נחשפו מגיל צעיר להתנדבות. זה משהו שדבק בנו. הבן הצעיר שלי היה שגריר הג'וינט העולמי במזרח אירופה. שתיים מהבנות שלי חברות בהדסה. הן תמיד עוזרות לי, וגם נותנות סדנאות בהתנדבות עבור המתנדבות אצלנו. הילדים והנכדים עוזרים לי בבזארים הגדולים. זה עניין שהפך אצלנו לשגרה משפחתית מבורכת. לפני שש שנים התאלמנתי, בעלי היה מסייע בכל הפעילויות, וכיום בן הזוג שלי הוא נשיא רוטרי".

פסיה תמיר עם המתנדבות

פסיה תמיר עם המתנדבות

הסיפור יוצא הדופן של טמיר קיבל תפנית מפתיעה לפני שנה וחצי. לאחר עשרות שנות פעילות ואלפי אנשים שחייהם השתנו בעזרתה של טמיר, הגיע הזמן שבו התגייסו למענה. לפני שנה, טמיר זכתה בנכד נוסף בשם ליאם יצחק טמיר. הנכד  נולד בשבוע ה-30 כשהוא שוקל 1.2 ק"ג בלבד, ולא הצליח לאכול בכוחות עצמו. הבעיה הרפואית שלו התגלתה לאחר מספר שעות מהלידה, כשצוות רפואי בפגייה ניסה להכניס צינור הזנה וגילה שהוושט שלו מחובר לקנה הנשימה ולא לקיבה. התינוק נזקק לניתוח בארצות הברית שעלותו נאמדה בחצי מליון דולר. מבצע התרמה רחב היקף יצא בכל רחבי הארץ, כחלק מהפעילות גם הזמר אייל גולן נרתם וקרא לאנשים לתרום. הנכד הוטס לארצות הברית וחזר בריא לישראל.

את הראיון מסיימת טמיר בניסיון לפצח את סוד הקסם של עולם ההתנדבויות בבת ים, וגם מזמינה את הקוראים להצטרף לפעילויות הבאות: "בת- ים היא אחת הערים בארץ שיש בה אלפי מתנדבים ומתנדבות. יותר ממאה עמותות וכיום המודעות להתנדבות  עלתה מאד כי כבר כבבית הספר יש מחויבות אישית והנוער מודע לזה וזה סוחב את כולם מקטן ועד גדול.

כיום אנחנו  ממשיכים בפרויקטים הקיימים. יש לנו בזאר בשיתוף האגודה למען העיוור ב 13-14-15- במאי . התרומות יועברו גם לחיילים בשיקום הדסה הר הצופים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. לורי פשניצה

    אשה משכמה ומעלה. מופת להתנדבות ויוזמה. אלוהים החזיר לך דרך אהבת כולנו למען הנכד היקר שלך. בריאות אושר ושמחה. לורי

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שמי דר' שוטלנד יחזקאל ( אורולוג ) חבר רוטרי" נשר "
    עמותת עץ בודד של חיילים בודדים בארץ פנתה אלי בבקשה לארגן ארוחת שישי חמה לשבוע הקרוב לחיילת בודדה
    ( הורים נמצאים בחבר העמים).
    לא מצאתי את בן זוגך נשיא מועדון רוטרי רחובות ברשימת רוטרי ארצית .
    מבקש להתקשר אלי 0505372817
    [email protected]

-->
🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות