קטי פיאסצקי.צילום: ינאי יחיאל
קטי פיאסצקי.צילום: ינאי יחיאל

"פרסומי האגף התורני הם הפרה לחוק תעמולת הבחירות"

כך קבע השופט גרשון גונטובניק והורה לעירייה להפסיק לפרסם בחגי ישראל מודעות שבהם מופיעים שמותיהם ותמונותיהם של ראש העירייה, ממלא מקומו ונבחרי ציבור אחרים מהמגזר הדתי * העירייה חויבה בהוצאות בסך עשרת אלפים שקל

פורסם בתאריך: 3.1.22 10:36

הפרסומים של עיריית בת ים בחגי ישראל, שכוללים את שמותיהם ותמונותיהם של ראש העירייה, ממלא מקומו ונבחרי ציבור אחרים, הם הפרה לחוק תעמולת הבחירות, כך קבע השופט גרשון גונטובניק, יו"ר ועדת הבחירות האזורית תל אביב, והורה לעירייה להפסיק ולהפיץ פרסומים מהסוג הזה.



את העתירה נגד ראש העירייה צביקה ברוט, וממלאי מקומו מוטי בוסקילה וכן רפאל ברנז, הגישה קטי פיאסצקי, חברת מועצת העיר, שטענה כי הם מפרים את דיני תעמולת הבחירות ועושים שימוש אסור במשאבי הרשות המקומית לצורך קידומם.בעתירתה נטען כי במהלך חגי תשרי מחלקת העירייה עלונים המתארים את פעילות האגף התורני בעיר. כך לדוגמא ציינה פיאסצקי כי בראש השנה הוציא האגף התורני לוח שנה ועליו שמותיהם של ראש העירייה וברנז.

במודעת ברכה ליום הכיפורים התנוססו שמות של פוליטיקאים רבים, בפלקט קישוט לסוכה שחולק הופיעו שמות של נבחרי ציבור וסמל האגף התורני של העירייה. בספר תפילה שחולק בסוכות הופיעו שמות של אישים פוליטיים. בדגלים שחולקו בשמחת תורה הופיעו תמונות ושמות של אישי ציבור.פיאסצקי ביקשה להוציא צו שיורה לעירייה ולנבחריה לחדות ממעשים שהם עבירה על תעמולת בחירות.

העירייה טענה מנגד כי הפרסומים נעשו כשנתיים לפני הבחירות לרשויות המקומיות ולכן הם אינם פסולים. עוד נטען כי חלק מהפרסומים נעשו במימון פרטי ולא של העירייה.

"נמצא כי כל הפריטים מהווים הפרה לחוק תעמולת הבחירות", קבע השופט והוסיף: "אין כל מניעה שהאגף התורני יוציא את הפרסומים האמורים… מדובר בפעילות חשובה, אלא שאין לכלול בפרסומים האלה את שמות ראש העירייה, ממלא מקומו או נבחרי ציבור אחרים".עוד קבע השופט כי העירייה תישא בהוצאות המשפט של פיאסצקי וחייב אותה בתשלום של עשרת אלפים שקל.

מוטי בוסקילה, מנהל האגף התורני מסר בתגובה כי אני שמח שהשופט שיבח את פעילות האגף התורני. במקביל העתירה תילמד והאגף יפעל רק על פי החוק.

פיאסצקי אנרה ל"השקמה בת ים" כי : "החלטת השופט מבהירה באופן שלא משתמע לשתי פנים – העירייה, האגף החרדי וראש העירייה פעלו בניגוד לחוק ולפסיקה בכך שהשתמשו במשאבי העירייה לצורך קידומם האישי ובאופן זה רמסו את כל הכללים.אני כולי תקווה כי החלטת השופט תחזיר את נבחרי הציבור לפעול כפי שהחוק מנחה ולהפסיק לעשות שימוש אסור במשאבים ציבוריים.אני אפעל ללא לאות על מנת לוודא כי העירייה פועלת אך ורק על פי החוק".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות