קרדיט: דודו הצלם

איציק דריקס: "יש קשר ישיר בין איכות התשתיות לבין טיב המים בברזים ואנחנו משתפרים כל הזמן"

רגע לפני השנה החדשה, מספר איציק דריקס, יו"ר דירקטוריון תאגיד המים מי בת-ים, המכהן גם כמשנה לראש העיר, על הפרויקטים הגדולים שמבוצעים בתשתיות המים והביוב, על השפעתה של הקורונה על חשבונות המים, וגם למה הוא חושב שלסנכרון של התאגיד עם העיריה יש חשיבות מכרעת לחיי התושבים

פורסם בתאריך: 2.9.21 07:47

איציק דריקס, יו"ר דירקטוריון תאגיד המים זו כבר הקדנציה השלישית. מכהן גם כמשנה לראש העיר וחבר מועצת העיר זו הקדנציה החמישית. דריקס משמש כיו"ר ועדות בעירייה מחזיק תיקי הרווחה וחבר ועדת תכנון ובניה בעיריית בת ים. כנבחר ציבור ותיק וכבעל ניסיון ציבורי רב, נבחר איציק לכהן כיו"ר פורום תאגידי המים והביוב בישראל. במסגרת תפקידיו הציבוריים, מוביל איציק תהליכים בעלי אוריינטציה שירותית ומחויבות להשמת התושב במרכז.



תאגיד המים בת-ים הוקם בשנת 2009 מכוח חוק תאגידי מים וביוב, שבמסגרתו הוחלט על איחוד הטיפול בתחומי המים והביוב של הרשויות תחת גוף ייחודי אשר יועד לכך ספציפית.
מיום הקמתו השקיע התאגיד כ-350 מיליון ₪ בחידוש הקמה ופיתוח של תשתיות מים וביוב ברחבי העיר. התאגיד מספק שירותים לכ-155 אלף בתי אב ועסקים. התאגיד אמון על שירות הלקוחות וגביית התשלומים מתושבי העיר והוא פועל על פי אמות המידה שנקבעו ע"י רשות המים, בנוסף פועל התאגיד ע"פ תכנית השקעות רב שנתית, התואמת את תכניות הפיתוח העירוניות.

"התאגיד הוביל בשנה היוצאת מספר גדול של פרויקטים. פרויקט אותו אני מוביל וגאה בו, הוא פרויקט החלפת צנרת האסבסט הישנה של העיר. כידוע, בת-ים היא עיר וותיקה עם תשתיות מים ישנות יחסית. לכן לפני כשנתיים קיבלתי החלטה, ביחד עם חברי הדירקטוריון, כי תוך ארבע שנים נסיים להחליף את כל הצנרת לצנרת חדשה ומתקדמת,. מדובר בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, ואכן אנו מתקדמים בצעדים בטוחים אל היעד ואם הכל יתנהל כמתוכנן, עד לסוף שנת 2022 נסיים להחליף את כל תשתיות צנרת המים האסבסט הישנה בעיר.
פרויקט גדול נוסף, הוא שדרוג קו הביוב ברחוב הקוממיות. קו זה מתעתד לחבר את שפכי בנייני המגורים החדשים שהוקמו בשכונות החדשות בדרום העיר אל מערכת הביוב העירונית. הקו יחובר אל תחנת השאיבה 'שפירא' ובשלב השני יחובר אל תחנת השאיבה החדשה, אותה הקים התאגיד לאחרונה. ביצוע העבודה דורש תכנון הנדסי מוקפד, בשל תוואי העבודה המקביל לציר תנועה ראשי ובאזור מרובה בתשתיות תת קרקעיות קיימות וכמובן תואם לגידול האוכלוסייה והגידול בשפכים העתידי של העיר.
הקו החדש הינו חלק ממערכת ביוב שלמה שהקים התאגיד לאחרונה בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, אשר יצא לפועל לאחר תהליך תכנוני והנדסי מוקפד של צוותי התאגיד. פרויקט זה מבוצע במקביל למגוון פרויקטים נוספים בעיר שהתאגיד הוביל השנה, ובהם: שדרוג רשת המים והביוב העירונית, חידוש צנרת מים ברחובות העיר כגון: הדדי, דוד המלך, שאול המלך, ישראליס ולויתן, פיתוח תשתיות מים וביוב בשכונה החדשה בדרום העיר, שכונת פארק הים והעתקת קווי סניקת ביוב של תחנת שפירא. בסך הכל יושקעו בתשתיות המים והביוב בבת-ים בשנת 2021, כ-31 מיליון שקלים וטובת שיפור אורחות ואיכות החיים של תושבינו". מציין מייד דריקס ומוסיף כי "לאחרונה עובר תאגיד מי בת-ים תהליך שדרוג של מערך ההסברה לתושבים. מלבד שינוי הלוגו, הנראות של כל המסמכים והשילוט של התאגיד, השינוי הוא חלק מהתפישה של התאגיד, שחרט על דגלו להיות תמיד עם הפנים אל הקהילה ואל התושבים, לפתח את הדיאלוג עם תושבי העיר, לפעול בשקיפות מלאה ולהנגיש בצורה טובה ואיכותית מידע לתושבים כל הזמן, התאגיד חנך מרכז שירות לקוחות חדש ומתקדם, בו מקבלים תושבי העיר שירות איכותי. בנוסף, בימים אלה פועל התאגיד לשדרוג והנגשת אמצעים דיגיטליים ובכלל זה אתר האינטרנט, על מנת להנגיש ביצוע פעולות רבות באופן באופן עצמי ויעיל"

אתה מכהן גם כמשנה לראש העיר וכחבר וותיק במועצת העיר. האם לדעתך יש חשיבות לסנכרון ולתיאום בין העירייה לבין תאגיד המים?
"החשיבות כאן היא מכרעת. לדוגמה, כשמתבצעת חפירה במדרכה או בכביש, זה נעשה בתיאום מלא עם כל הגופים הרלוונטיים, ובכלל זה עם גורמי העיריה. כשכבר חופרים, אנו משתדלים שתבוצע בו זמנית כל העבודה הנדרשת באזור, גם של הגופים האחרים, דבר המייעל מאוד את העבודה. ויותר חשוב, כן אנו מוודאים שהתושבים לא יפגעו מעבר לצורך.
ודריקס מוסיף ומדגיש: "לפני שהוחלט על חקיקת חוק תאגידי המים והביוב, בשנת 2009, הטיפול בתחומים הללו היה באחריות הרשות המוניציפאלית. מכיוון שמדובר בתחום לא הכי מושך , שרובו תת קרקעי ולא גלוי לעין הציבור, מטבע הדברים רשויות רבות נטו לדחות או להזניח את הטיפול בתחום לטובת נושאים חשובים אחרים. הקמת תאגידי המים מבטיחה שהטיפול בתחום ייעשה על פי עיקרון 'משק כלכלי סגור', כך שהתושב יכול להיות סמוך ובטוח שכל שקל שמשלם עבור צריכת המים שלו ילך אך ורק לטיפול, שדרוג ופיתוח תשתיות המים והביוב שלו, ולא לתחומים אחרים".
מהי איכות מי הברזים של תושבי בת-ים?
"איכות המים היא מצוינת. תושבי בת-ים יכולים להיות סמוכים ובטוחים כי מי הברז בבתיהם בריאים בטוחים וטעמים. המים עומדים בבדיקות מחמירות מאוד לפי הסטנדרטים של רשות המים, ועוברים אותן בכל עת בהצלחה מרובה. אנו עובדים על פי תכנית ניטור עירונית, במסגרתה המים מנוטרים ומבוקרים בבדיקות מעבדה כדי להבטיח את איכותם. קיים קשר ישיר בין טיב המים בברזים לבין איכות התשתיות, לכן אנו פועלים ללא הרף ומשקיעים מיליונים בהשבחת תשתיות המים והביוב"

 

מגפת הקורונה פרצה אל חיינו בשנת 2020, ונכון להיום היא עדיין איתנו. האם הייתה לקורונה השפעה על אופן צריכת המים והביוב של משקי הבית באזור?

"אין ספק שמדובר בתקופה מאתגרת עבור כולנו. הסגר והריחוק החברתי גרמו לכך שאנשים רבים שהו בבית במהלך רוב שעות היום, כולל הילדים שלא הלכו למסגרות החינוך. מטבע הדברים נעשה שימוש רב במים בבתים על פי ההנחיות לשמירת ההיגיינה, וחשבונות המים עלו בהתאם. התאגיד גילה רגישות למצב ועובדיו המסורים עשו ככל שביכולתם לא להותיר על כנם אי הבנות או כעסים בשל המצב. אם היה צורך הם הגיעו לבתים, במיוחד של מבוגרים ובעלי מוגבלויות,  כדי לבצע בדיקה ויזואלית של מדי המים ולהיווכח שלא נפלה טעות בקריאה שלהם. אם היה צורך השעון הוחלף והתבצע טיפול מלא עד לפתרון הבעיה. גם בימים כתיקונם אנו משתדלים לטפל בכל תלונה באהבה ובסבלנות, ללכת לקראת התושב במסגרת הכלים שברשותנו והחוק מאפשר".

בנוסף, הקורונה אילצה אוכלוסיות רבות, במיוחד המבוגרות יותר, להימנע מלהגיע  פיזית למרכז שירות הלקוחות. כיצד נערכתם לכך?

"לאורך כל תקופה מאתגרת זו התאגיד, על כל אגפיו, פעל בצורה רציפה וסדורה. מערך שירות הלקוחות הטלפוני שלנו תוגבר משמעותית והרחבנו את השימוש בפלטפורמות הדיגיטליות, כגון האתר והאפליקצייה, על מנת לאפשר לכולם לבצע פעולות רבות בכל זמן ובכל מקום. כמובן שהתקופה אתגרה אותנו, אך צוותי התאגיד המצוינים עמדו במשימה בהצלחה רבה".

מהן הבשורות העיקריות של התאגיד לשנה הנכנסת?

"בשנה זו נמשיך בכל התנופה והמרץ לבצע פרויקטים בהשקעות של מיליוני שקלים למען איכות חייהם של תושבי העיר. כאמור פרויקט הענק של החלפת צינורות האסבסט יגיע לישורת האחרונה שלו, פיתוח צנרת המים והביוב של השכונה החדשה יימשך וכך גם ההחלפה והשדרוג של תשתיות ישנות בשכונות הוותיקות.

בת-ים היא עיר המתחדשת ללא הרף. תושביה גאים בה ואוהבים אותה .התאגיד רואה עצמו שותף למערכת המפוארת הזו ומציב את התושב בראש סדר העדיפויות שלו. כחלק  מההשקעות במיליונים, תמיד בקצה הדרך אנו רואים את התושב ומציבים את טובתו ואת שביעות רצונו בראש מעיינינו, כי לתושבי בת ים מגיע את השירות ואת האיכות החיים ברמה הגבוהה ביותר.

אני רוצה להודות  לראש העיר, צביקה ברוט,  יחד עם מנכ"ל התאגיד, טל טורן, לחבריי מהדירקטוריון ולעובדים המסורים, הקשובים והחרוצים שלנו אנו פועלים לממש חזון זה. ההישגים של התאגיד הינם לא מעט בזכות עבודתם המאומצת. ועבודת צוותי התאגיד השונים. יישר כח גדו".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות