נפילת מתח

חן קובריץ כהן, מבת ים חיה במשך השנים האחרונות את פרשת כרמל מעודה כשליוותה מקרוב את המאבק של ההורים. טור מיוחד לשקמה בת ים"

פורסם בתאריך: 13.7.21 17:15

אתחיל מהסוף: חמישי האחרון נגזר על כרמל מעודה הגננת המורשעת ב 17 סעיפי התעללות ותקיפה ב 11 פעוטות, 9 וחצי שנות מאסר בפועל ו 400 אלף ₪ פיצוי למשפחות. נכון, זה נשמע עונש קל למי שרמסה נפש של ילד, למי שהרעיבה, האביסה, קשרה, העמידה שעות מול הקיר בלי יכולת לזוז, היכתה ומה לא.. אולם, עד היום, העונש החמור ביותר על עבירות אלו היה 22 חודשי מאסר. אז 9 וחצי שנים אמנם נשמע לא הרבה לעבירות שלה אולם כשמדובר בהחמרת ענישה, זוהי קפיצה משמעותית עם מסר ברור ביותר: התעללת, תקבלי עונש חמור, אין יותר ענישה מגוחכת ועל זה חתום השופט עמי קובו. 



אני זוכרת את הרגע לפני שנתיים, אז פורסמו הסרטונים המזעזעים אצל מאור צור בחדשות 13. לא האמנתי למה שאני רואה. שבועיים לפני כן, ציפי דוד המטפלת שהתעללה בליאו הקטן וכמעט חנקה אותו למוות ועכשיו שוב! התחלתי לצרוח על הטלוויזיה ולא הפסקתי לבכות ואז הבנתי שאני לא יכולה לשתוק. יצאתי עם חברה הכי טובה שלי להפגנה הגדולה בתל אביב ב 7.7 וראיתי את עוצמות הכאב של כולם. מהר מאוד הצגתי את עצמי בפני ההורים שילדיהם נפגעו בגן, אמרתי להם שיש לי משרד יח"צ ומעתה אני פה.. אין יותר בלאגן. שנתיים מאז, יוסי חברה, אבא של לין הקטנה שהיתה בגן של כרמל מעודה והסייעת לירז תפארת נתן (שמשפטה עוד מתנהל), החליט לקחת את המקרה האישי שלו והקים את מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך. הוא בחר מי יהיה לצדו, מי יהיה חלק במאבק החשוב למיגור התופעה הבזויה הזו ואני מאושרת שנתן לי את ההזדמנות להיות שם, במשימת חיי. 

הפגנה אחר הפגנה, פעמיים החזרנו את כרמל מעודה ממעצר בית לנווה תרצה, נכחנו בכל דיון בעניינה, כך שהיא תבין שלא נרפה עד שהיא תקבל עונש חמור. אני דאגתי שהשם שלה לא ירד מסדר היום התקשורתי, שהשם שלה יהיה מוכר בכל בית בישראל. התקשורת התגייסה גם היא למטרה החשובה של העלאת המודעות של התעללות בגנים והכתבים הפכו כבר מזמן למשפחה של מטה המאבק. לצערי זה לא נגמר.

כיום המטה הפך כבר לעמותה רשומה "צדק לילדים" וחברים בה אנשים שכל מטרתם הוא לפעול למען מוגנות וחינוך איכותי לכל ילדי הגיל הרך בישראל: נשיאת העמותה מיקי מוכתר, סיון מדרי, אלונה דניאל, הילה יוסף, ישראל מנע, שירן שלום, שירן יחיא, ימית אברמוב, שרון טל, נריה חברה, אסנת ואתורי מנהלת קהילת "הורות בזכות", וגם שתיים שהצטרפו מהסיפור האישי שלהן: גל לוי שהבת שלה נפגעה לכאורה בגן סיגל בחולון (המשפט מתנהל ) ג'ני אלבו שבתה נפגעה לכאורה בגן המשפחתון של טולי ברמלה (משפט מתנהל). ועורך דין אחד שמלווה אותנו ואת נפגעי העבירה, אורי סקוזה. אנחנו מעבר לחברי עמותה, אנחנו משפחת מטה המאבק. 

כולנו במהלך השנתיים האלו, היינו באינספור הפגנות, דיונים, וועדות בכנסת, פגישות עם חברי כנסת וראשי מפלגות, עד ראש הממשלה דאז הגענו- ביבי נתניהו. השארנו את הילדים שלנו בבית על מנת שלילדים שלכם יהיה טוב. ויצאנו למלחמה. פעלנו להעביר את חוק החמרת ענישה של ח"כ אופיר כץ בממשלה הקודמת והוא אכן עבר בקריאה טרומית וקריאה ראשונה ברוב של 89 חברי כנסת ובימים אלו אנו פועלים מול הקואליציה להעלות את החוק לדין רציפות. אין ספק שהגזר דין התקדימי עוזר לנו בכך. 

בעמותה אנחנו הצומת המרכזי של הורים שחוששים שהילד שלהם נפגע בגן. אנחנו מייעצים איך לפעול, מול המשטרה, מול הגן, מול ההורים האחרים, חושפים את המקרים בתקשורת וממשיכים כמובן להיות שם לאורך כל הדרך הארוכה לצדק. המשפחתון של טולי רמלה, גן סיגל חולון, הגן בפסוטה, באר שבע, שדרות, בת ים, חיפה, ראש העין.. כל כך הרבה פרשיות התפוצצו מאז ואנחנו פה. אני בטוחה שהיום כל אחת מהמתעללות לכאורה רועדת. היא רועדת כי היא מבינה שאין יותר לטאטא מתחת לשולחן, אנחנו מגיעים לכולן ואנחנו פה עבור הילדים שנפגעו. אין יותר עבודות שירות וגם הפרקליטות צריכה להבין זאת בבקשת העונש. כל מי שחושש, רוצה להתייעץ, לפנות למטה המאבק בפייסבוק ואני? אני אמשיך במשימת חיי עם חברי לעמותה.  

הכותבת היא בעלת משרד יחסי ציבור וממנהלי עמותת "צדק לילדים" מטה המאבק נגד התעללות בגיל הרך", אחראית על הדוברות וההסברה בעמותה. 

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות