צילום: diy13 shutterstock.com | קובי גדעון / לע"מ)
צילום: diy13 shutterstock.com | קובי גדעון / לע"מ)

קצין הביטחון העירוני שלומי חזוני: "הפער במתחסנים נוגע כרגע בגרעין קשה יותר של מתנגדי חיסונים"

שלומי חזוני, קצין הביטחון והממונה לתחום הקורונה של העיריה, מספר בשיחה עם "השקמה בת ים" כי "רובם של תושבי העיר בגילאי 16 ומעלה גילו אחריות אישית וחברתית וכבר התחסנו. הפער במתחסנים נוגע כרגע בגרעין קשה יותר של מתנגדי חיסונים שמן הסתם קשה יותר לשכנע"

פורסם בתאריך: 11.3.21 07:53

שלומי חזוני, בימים כתיקונם משמש כקב"ט העיר בת ים, אך בשנה האחרונה חזוני הוא מונה גם כאחראי לכל נושא הקורונה בעיר. הוא מנהל את מרכז השליטה העירוני לקורונה, אחראי על מתחמי תחנות הבדיקות, מתחמי החיסונים ומערך החקירות האפדימיולוגי כמו גם מתן שירותים ועזרה לתושבי העיר המבודדים והחולים.

"רובם של תושבי בת ים בגילאי 16 ומעלה גילו אחריות אישית וחברתית וכבר התחסנו, אחוז המחוסנים עולה בהתאם לגילאי התושבים כאשר בקרב הקשישים בני 75 ומעלה כ-92% מחוסנים" אומר חזוני, "עם זאת, הפער במתחסנים נוגע כרגע בגרעין קשה יותר של מתנגדי חיסונים שמן הסתם קשה יותר לשכנע, וחלקם יהפכו למחוסנים בדרך הקשה והמסוכנת יותר כלומר ייחלו בקורונה, בתקווה שהתסמינים יהיו קלים והם לא ייכללו בסטטיסטיקה העגומה של החולים הקשים או חלילה של הנפטרים".

לדבריו של חזוני, העיר בת ים היוותה דוגמא לאורך כל משבר הקורונה, על ידי המודל "הבת ימי" שפיתח ראש העיר ואומץ על ידי קבינט הקורונה "ואפילו מעבר לים הוכיחה כל הזמן שהיא יודעת לקבל את ההחלטות הנכונות בעצמה". הוא מספר, "כעת, התחלואה בעיר נמצאת בירידה, ועם זאת עדיין מאומתים כ- 40-50 חולים מדי יום. ההבדל הדרמטי הוא שאם עד סוף דצמבר כשליש מהחולים היו בני 60+ אז כרגע מספרם עומד על 12% בלבד, וזאת בשל העובדה שרובם מחוסנים. לצד זה בני 0-9 מהווים כרגע 24% מהחולים ולמעשה כפול מהחולים בקרב בני הגילאים המתקדמים. בימים האחרונים משל"ט הקורונה מטפל בראש ובראשונה במקרי תחלואה של הציבור שאינו מחוסן ובעיקר בקרב הילדים והנוער".

ביום שבת הקרוב אתם עתידים לפתוח עוד מתחם חיסונים, למה בעצם לפתוח עוד מתחם?

"כמו כל הצעדים המקדימים והעצמאיים שהובילה העיריה לאורך כל משבר הקורונה, אם זה החלטות המדיניות של ראש העיר על סגירת החופים או בתי הכנסת לפני כולם, או הקמת מערך התשאולים הראשון בארץ גם כאן העירייה לא המתינה לאף אחד שיתחיל לחסן בעיר מעצמו ונערכה מראש לצד קופות החולים, וכשאלו קיבלו אישור להתחיל לחסן בסוף דצמבר שתי קופות החולים הגדולות בעיר, מכבי וכללית, כבר היו ערוכות בתחנות חיסונים גדולות במבנים עירוניים ובסיוע צוותי העירייה.

"למרות זאת הסתבר שלמרות הנגישות הגבוהה של החיסונים לרוב התושבים, יש כאלו שמעוניינים להתחסן אך אינם מגיעים לתחנות החיסונים, ובאמצעות הנגשה ולעיתים גם תמריץ הם ישמחו להתחסן. ולכן אנו מתאמים הגעת ניידות של מד"א למקומות בהם אנחנו נפגוש את התושבים ונציע להם אפשרות זמינה, מהירה ויעילה להתחסן כדוגמת המצבה, חניון נורדאו או הקניון".

מה מתוכנן במתחמים החדשים שיוקמו ביום שבת?

"נכון להיום (רביעי) החיסונים מתבצעים במועצה הדתית, ומכיוון שזהו מתחם שכיוון מראש לציבור הדתי בקריאה לשוב לבתי הכנסת, ולקראת חג הפסח הקרב אז המתחסנים יזכו לחבילת מצות שמורות, המתחם בשבת בחניון נורדאו מיועד לצעירים ברוחם, ולכן התכנית כרגע היא ללוות את האירוע באמצעות DJ, עמדת צילום מגנטים והפתעות למתחסנים".

איך התגובות של התושבים?

"רוב הציבור מבין שהדרך היחידה לחזור לחיים, ועל הדרך גם להישאר בריאים עד אז, היא רק באמצעות החיסונים, הם מבינים שיש להם זכות לקבל את המתנה הזו בלי מאמץ, ולכן התגובות חיוביות. מבין המתנגדים כמובן זוכים לתגובות חביבות פחות, כולל גידופים ואיומים, אך זהו מיעוט קטן, ואנחנו כמשרתי ציבור מקבלים גם תגובות כאלה באהבה וכל העת מנסים להסביר שזו הדרך שלנו להציל חיים".

מה תאמר למי שמסרב להתחסן?

"למתנגדי החיסונים אני ממליץ שבמקום להקשיב לדוברים חסרי אחריות שאינם בני סמכא, שידברו עם חברי ועמיתי היקר תושב בת ים בארי כנפו, שלמרות שהקפיד ושמר על עצמו, חלה ואושפז ומאז מתקשה לחזור לתפקוד רגיל, ומתחנן בפני כל מי שהוא פוגש להתחסן ולהימנע מהסבל שעבר ועדיין עובר, שידברו עם שכנים בעלי עסק שלא פעל כמעט כבר כשנה, עם ילדים בכיתה ח' שלא זוכרים איך נראית כיתה, עם בני עשרים ושלושים שרוצים להתחתן בנוכחות משפחה וחברים, חברים בשנות הארבעים שלא חוו חופשה נורמלית או בילוי מספק כל הזמן הזה".

"קופות החולים מחסנות כבר כמעט חודשיים וחצי ורוב החששות שהיו מהחיסון כבר הופרכו, ומצד שני חולי קורונה סובלים מול העיניים שלנו, גם חודשים אחרי שהחלימו, ופה בבת ים ליווינו למנוחת עולמים יותר מידי תושבים שנפטרו מקורונה. מי שלא מתחסן מסכן קודם כל את עצמו, אבל גם את העיר כולה. תתחסנו ונחזור כולנו לחיים".



תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"השקמה בת ים"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות